Gjest SS Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg kan ikke lenger kjøre en tur engang, uten å håpe på at det skal skje en ulykke slik at jeg slipper dette her. Jeg er mentalt mett av dage, jeg klarer ikke mer. Men noe sier meg at det er en depresjon eller noe som snakker, jeg griner hver halvtime, og starter dagen med å kaste opp. Jeg har alvorlig kjærlighetssorg, konstant dundrende hodepine, raser ned i vekt og har store poser under øynene. Hva gjør jeg, rent praktisk? Jeg er av typen stille og forsiktig (desverre), og jeg klarer ikke være til bry/stå på kravene, og jeg vet at jeg vil ha store problemer med å forklare meg for en eventuell lege. Går det an/er det lov å skrive et brev? Skal jeg bestille time hos legen og gi han et brev? Og hvordan vil han i såfall kunne hjelpe/gå fram? Takk for svar!
Gjest Pysepus Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville nok bestilt en time hos legen ja, og om du ikke vil snakke med ham så ta med deg et brev!
Gjest kaffedama Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Huff da! Bra at du innser at du må skaffe deg hjelp! Hva med å ringe Mental Helses hjelpetelefon? De kan kanskje gi deg noen råd i fht å gå til legen, hvordan du bør presentere "saken" osv? Så får du også litt trening i å fortelle om dette til noen. Håper du klarer å ta fart og søke hjelp fort, dette høres svært slitomt ut.
Gjest snkhst Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 det minner nok om en kraftig depresjon ja, og du må til legen for å få henvisning til psykolog. det kan også hende du har behov for en innleggelse, men dette ville jeg diskutert med legen. veldig viktig at du forteller om alt - enten i form av ord eller brev. jeg melder meg bare på rådet til de andre her, veldig lurt å ta kontakt med hjelpetelefon for å få konkrete råd om hvordan det er best å gå frem.
Gjest Elfrida Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Går det an/er det lov å skrive et brev? Skal jeg bestille time hos legen og gi han et brev?Jeg syns dette hørtes lurt ut, så får du sagt fra til legen hvordan du har det , og du slipper å forklare deg i detalj. Bestill en time og ta med brevet. Lykke til - dette kan du få hjelp til å komme ut av.
Gjest Skya Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Kjære Gjest. Selvmordstanker tillates ikke på Kvinnguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummer dit er 810 30 030, telefonen er døgnåpen. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Tråden stenges. Mvh Skya (mod) Endret 13. januar 2009 av Skya
Fremhevede innlegg