Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gift på 5 året, vi har 2 små barn sammen....og nå....er det slutt ?

Sex'en er det slutt på, for leeenge siden. En stund lot jeg som ingenting, regnet med at ting gikk seg til. Men det skjedde nada. Så begynte jeg å oppmuntre til sex. Fremdeles ingenting. Jeg har prøvd, hver eneste dag siden rett før jul, å si at jeg vil, prøve å massere og kose frem...men nei, ingenting. Han sier han er sliten, han har vært syk, osv osv. Og joda, han har vært syk, og han jobber mye så klart han trenger å sove på natta han og.

Alle "kjæreste-ting" er det også slutt på. Alt man kan gjøre sammen...nada.

Vi eksisterer som gode venner i samme hus, samarbeider rimelig bra om barna og husarbeidet. Han gjør ting for meg....som fex å fikse varmepute når jeg ligger sammenkrøllet med mens-smerter, henter ved og fyrer opp hvis jeg fryser...Altså, de der rent fysiske greiene med å vise omsorg, de gjør han, ubedt og uoppfordret.

Hvis jeg sier jeg er glad i ham så svarer han enten noe som ikke har med saken å gjøre, overhører uten å svare eller sier bare "mmm..."

Forrige kvelden kommenterte jeg noe han gjorde. En helt vanlig ting. Hvorpå han nærmest glefset et svar. Når jeg sa ifra at det ikke var nødvendig å glefse så sa han at han ikke mente det sånn. Og så spurte jeg...hvorfor er du sur?

Han sa han ikke var sur.

Så sa jeg at jeg ikke orket den der "hvorfor er du" og så gjette meg frem til hva slags følelser han hadde leken....så sa han at han var usikker.

Usikker? panikken slo meg....voldsomt. Jeg formelig så bruddet der, akkurat der og da....så jeg snakket det bort. Rodde det vekk rett og slett. Turte ikke høre at det var oss han var usikker på.

Vi er i tidsklemma vi som mange andre, jobber begge to, barna trenger sitt, ingen barnepass utenom barnehage.

Hva gjør jeg nå? jeg vil ikke skilles....

Og helst....gi meg råd om hva jeg kan gjøre, rent fysisk....jeg har ikke lyst på å "prate sammen"....jeg er redd han skal si han vil skilles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis bort en helg enten alene eller du og barna, la han få litt tid til å se hva han har. Savne deg/dere.

Ikke lett det du går igjenom nå. Men å gjemme seg nytter heller ikke.

Lykke til.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Har dette forandret seg pluttselig??? Tror du han kan ha forelsket seg i en annen ?? Synest adferden hans signaliserer litt om det men jeg kan selvsagt ta feil der.....

Gjest Gjest_ukjent_*
Skrevet

Hvis du finner en måte å løse problemet på UTEN å snakke med ham. Så vil jeg ha oppskriften! :sjenert:

Og dersom dette plutselig kom, så tror jeg det sitter en dame i kulissene og venter. Håper jeg tar feil.

Skrevet

Han er borte over noen dager rett som det er pga jobb, så det å reise bort for at han skal savne er nok lite poeng i. Da burde han savnet rimelig jevnlig lissom...

Og dette er ikke noe som har kommet brått på, det er mer noe som har sneket seg på oss over tid. Små barn, ikke alltid så mye uforstyrret nattesøvn, jobb og lite fritid sammen, han gjør sine ting og jeg gjør mine...og vips har dagene, ukene og månedene gått...

At han kan ha forelsket seg annet sted er jo såklart mulig likevel....

Jeg vet ikke...jeg sitter bare med en intens lyst på å gjøre noe, rent praktisk, sånn at han ikke tviler mer...og sånn så jeg slipper å sitte å lure på hva som skjer...

Nå skal han på jobb-tur til utlandet over helgen, reiser på torsdag. Jeg har utrolig lite lyst på å ta noen prat før han drar, vil ikke sitte alene med barna og tenke vonde tanker om skilsmisse alene lissom. Men så vil jeg ikke sitte her og gruble på hvor jeg står heller når han er borte heller...

F***....det skulle ikke være sånn....

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Respekter hans ønske. Det er hva du skal gjøre

Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Synest også det virker som det er en annen i kulissene her.... Har han forandret seg på andre måter den siste tiden ?? Hva med mobilen... vokter han den som en skatt ?? Spørs om du får noe ut av ham hvis det er der skoen trykker.

Skrevet
Synest også det virker som det er en annen i kulissene her.... Har han forandret seg på andre måter den siste tiden ?? Hva med mobilen... vokter han den som en skatt ?? Spørs om du får noe ut av ham hvis det er der skoen trykker.

Ingen vokting av mobilen eller annet. Men det hadde jeg heller ikke forventet. Vi har nemlig vært gjennom den der, en gang, når eldste barnet var relativt nyfødt. Og etter det har jeg fått en egen radar for meldinger som besvares i et annet rom osv. Så hvis det er noen andre så skjer kontakt kun på dagtid når han er på jobb i så fall.

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til noen forandringer...egentlig...

Og til Cederic Rueben, hva da respektere hans ønske? ønske om hva?

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Han har i hvertfall muligheten til å treffe andre og til å være utro høres det ut til, men det er jo ikke dermed sagt at han gjør det.

Han viser omsorg for deg. Ikke gi opp selv om dette høres tungt og trist ut. Dere har mye som binder dere sammen, ikke minst barna.

Kanskje dere kunne få til å reise bort en helg sammen? Sånn at dere kan få hverdagens mas og plikter og ansvar litt på avstand. Prøv å tenke tilbake på hva dere likte å gjøre sammen før og kanskje dere kan finne veien tilbake dit.

Tror jeg ville vært veldig forsiktig med å stresse det med sexen akkurat nå, det kan bare gjøre galt verre om han sliter med lyst og overskudd.

Forhåpentligvis kan lysten komme tilbake om dere finner tilbake til den gode tonen igjen på andre områder.

Uansett så må dere før eller siden kunne snakke sammen om det som er vanskelig!

Lykke til!

Skrevet

Usikkerhet trenger ikke nødvendigvis å ende i brudd.

Jeg var i samme situasjon for en tid tilbake, men vi har det nå bedre enn vi har hatt det på veldig, veldig lenge, og jeg føler virkelig at vi har fått nærheten tilbake.

Jeg vet ikke hva man bør gjøre i slike situasjoner, men i vårt tilfelle løste vi det med at jeg ga han rom til å gjøre det han ville, samtidig som at jeg stilte krav i de situasjonene jeg følte at det var nødvendig for at jeg kunne fortsette. Vi snakket innimellom om problemene, men for det meste prøvde vi å ha det gøy sammen.

Gjest Gjest_Skytte_*
Skrevet

Jeg tror umulig man klare å komme videre uten å snakke, men som andre her også ber om; gi meg oppskriften om du finner den.

Du er vel interessert i å vite OM han elsker deg?

Vil du leve med en mann som ikke gjør det?

Er du villig til å gi deg selv så lite selvrespekt at du beholder en mann som ikke ønsker deg?

Jeg fatter meg ikke på folk!

Menn som finner andre ved siden av kona hjemme som blir avspist med det aller nødvendigste - og ikke omtanke, lite kjærlighet og null inderlighet..

Koner som for en hver pris vil ha mannen der. Enten han vil eller ei!?

Se innover istedet for utover!

Er sikker på at du er ei flott kvinne! Barn har du!

Tren litt. Ta litt solarium. Gå på kaffebar. Vis respekt. Men ikke logre som en valp. Krev der du må og la være der du kan la være.

Gi deg selv tid.. -og han.

Gi deg selv enfrist.. - og han.

Hold fristene! Sørge for å være sterk for ungene. De trenger deg.

Du klarer det du vil klare.

Og du vil ihvertfall ikke ha en mann som er usikker.

Du vil ha en mann som er sikker på - at det er deg han elsker og vil være hos.

Og er han usikker på det nå.. blir han ikke noe sikrere om du er nedstemt og lei.

En periode kan det kanskje gå på samvittigheten hans, men i lengden; blir han bare mer usikker..

Utrolig at alle her mener han har finni seg en ny!

-som du sier selv; det hadde du vel merket?

Jenter; man merker det vel om mannen finner seg en ny????

Sukk..

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Ja man merker det bl.a. på samme måte som TS opplever mannen. Distansert, ikke intr. i nærkontakt/sex, lett hissig (angrep er beste forsvar), osv... Det er sjelden man klarer å ferske i utroskap.

MEN det TRENGER ikke være utroskap selv om mange av signalene stemmmer. Ville bare at hun skulle være OBS på det. Er det en annen med i bildet så spiller det jo nesten ingen rolle hva TS gjør akkurat nå... Da må det få roet seg ned før hun når fram antageligvis.

Skrevet
Alle "kjæreste-ting" er det også slutt på. Alt man kan gjøre sammen...nada.

Hvis jeg sier jeg er glad i ham så svarer han enten noe som ikke har med saken å gjøre, overhører uten å svare eller sier bare "mmm..."

Kanskje dere kunne få til å reise bort en helg sammen? Sånn at dere kan få hverdagens mas og plikter og ansvar litt på avstand. Prøv å tenke tilbake på hva dere likte å gjøre sammen før og kanskje dere kan finne veien tilbake dit.

Jeg tror jeg ville forsøkt å reise bort, bare dere to... Har dere hytte? Evt en helg i en storby, enten i Norge eller utlandet? Trenger ikke bli så dyrt det. Det finnes mange unnskyldninger til å slippe unna å prate om det som er viktig hjemme, men hvis dere reiser bort blir dere på en måte tvunget til det, om du vil eller ikke. Dette må jo være bedre enn å bare gå å tenke? Du sa han hadde sagt at han var usikker, men at du snakket det bort, så da lager du heller masse historier oppi hodet ditt som kanskje ikke har noe med virkeligheten å gjør. Han veit nok han også at dere må prate, så så kanskje han blir lettet hvis du tar iniativ til det...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...