Gå til innhold

Jogge når man er syk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snoopi_*
Skrevet

Hei! Nå som det er så innmari deilig vær ute (på østlandet) har jeg veldig lyst til å ut og jogge. Jeg trener flere ganger i uka, og å jogge ute i sola er favoritten ;)

Meeen, jeg har kjent i dag at jeg ikke er helt oppegående, hangler litt og det kiler i halsen. Er redd jeg begynner å bli syk/forkjøla/influensa, og det passer meg dårlig siden jeg reiser på ferie i morgen..

Men kan en 45 minutters joggetur gjøre det verre? Eller kan det bidra til at jeg kanskje ikke blir syk allikevel? Har sååå lyst til å jogge, men såå liten lyst til å bli syk!

(kunne jeg i såfal gått en tur i hurtig tempo i stedet, for å gjøre det mildere..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ingen som vet..?

Har du feber vil jeg anbefale deg å la vær å trene. Man skal la kroppen hvile når den har behov for dette. Men om du bare føler deg småslapp og litt snufsete kan du jo forsøke deg. Om pulsen går meget raskt opp og du føler det ubehagelig bør du kanskje stoppe og heller ta en spasertur istedenfor.

Men på den andre siden er det kanskje ikke så bra å presse kroppen for mye dagen før du skal på ferie, er kanskje ikke verdt å få ødelagt ferien pga en joggetur. Kan du heller ta jogge-turen i ferien når formen er bedre evt..??

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...