Gjest Skrållan Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 Lovise. Jeg synes det er helt nydelig, også av personlige grunner og kommer nok til å kalle bebisen det uansett (så lenge det er en jentebebis hehe), men hva synes dere om navnet? Har fått kommentarer på at det er både tungt, traust og 'tantete'......
Gjest Mayamor Skrevet 25. juni 2003 #2 Skrevet 25. juni 2003 Jeg synes det er et flott navn. "Trenden" er jo at ikke en skal ha 10 på topp navn. Og det er jo ikke dette. Mayamor
Skusla Skrevet 25. juni 2003 #3 Skrevet 25. juni 2003 Syntes Lovise er ett veldig pent navn... Hverken tungt eller traust ... :D
Nala Skrevet 25. juni 2003 #6 Skrevet 25. juni 2003 "Trenden" er jo at ikke en skal ha 10 på topp navn. Hmm, et lite tankeeksperiment: Hvis trenden hadde vært å velge navn som ikke ligger på 10 på topp-lista hadde vel disse trendy navnene vært nettopp der, på 10 på topp-lista altså? Trenden er vel å velge navnene som ligger på topplista ettersom trend er det som er vanlig. Skjønner hva jeg mener? I så fall er du god, for jeg datt av selv her jeg :o Forøvrig synes jeg Lovise er et fint navn. Men selv foretrekker jeg Louise
Nala Skrevet 25. juni 2003 #8 Skrevet 25. juni 2003 Jeg hang med jeg, Nala! Hurra! Da var det forståelig likevel jo
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2003 #10 Skrevet 25. juni 2003 Synes Lovise eller Louise er nydelige navn jeg! (har ei venninne som heter det til mellomnavn) Jeg hang også med Nala! Og jeg er enig! Sånn ellers er jeg enig i at litt andre navn enn 10 på topp listen skal brukes. Vi har valgt et navn som ikke er så veldig brukt. Mange sier at de må "gro litt med navnet" men jeg er sikker på at når hun kommer liker alle det. Bare fordi akkurat hun heter det...... Ja dere vet hva jeg mener! Selv om jeg uttrykker meg litt dårlig
Kaktus Skrevet 25. juni 2003 #11 Skrevet 25. juni 2003 Louise (eller Lovise) er et nydelig navn - men ville vært helt håpløst med min familie, som er fra de deler av landet der alt trykket legges på første stavelsen - og det er ikke like pent...
Montezuma Skrevet 26. juni 2003 #12 Skrevet 26. juni 2003 Liker generelt ikke bokstaven v (eller G) . Synes derfor Louise er finere. Spør meg ikke hvorfor. Har bare registrert for meg selv at disse bokstavene er litt bugly i mine ører.......
Gjest Mayamor Skrevet 26. juni 2003 #14 Skrevet 26. juni 2003 En liten avsporing... :oops: Mange i dag velger norrøne navn til sine barn og håper de ikke vil ha 10 på topp navn. Men kanskje den 10 på topp listen forandrer seg og blir det likevell da? F.eks. Njål, Varg, Odin, Viljar, Frøya, Vår...etc er kanskje 10 på topp om et par år... Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå