milla-mor Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Er det noen som har vært på valpekurs i Oslo, og kan anbefale noe spesifikt? Fikk opp så innmari mange treff da jeg googlet... Hunden min er 11 mndr, men har vært hjemløs en stund, pluss bodd i fosterfamilie i et annet land, så han må jo lære seg alt fra scratch nå.
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har ikke vært på kurs med dem i Oslo, men andre steder i landet med noen av de samme instruktørene, og anbefaler Norsk Hundeskole. Synes de har veldig flotte og positive instruktører som legger stor vekt på å finne en metode som passer for deg og din hund. De trener ut fra positiv forsterkning og at det å trene hund skal være morsomt og lærerikt. Samtidig er det grensesetting, ut fra eiers premisser. Du får selv bestemme hvordan du viser det for din hund hva som aksepteres og ikke aksepteres. Anbefaler deg hverdagslydighet kurset som de har Send meg gjerne en PM hvis du vil vite mer!
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Vi bor utenfor Oslo og begynner nå på vårt tredje kurs i Oslo hundeskole. De har kurs flere steder i og rundt Oslo. Jeg syns det har vært bra kurs hos disse. det eneste som jeg syns trekker ned er at det er veldig tydelig at dette også er kurs som instruktørene og Oslo hundeskole skal tjene penger på. Det er litt dyrt, men når jeg ser rundt omkring så er det egentlig ganske dyrt å gå på hundekurs for tiden (i motsetning til for 6 år siden da jeg betalte 500 kr for ti ganger på valpekurs) Men opplegget er bra, og de går passe sakte fram slik at også de hundene som ikke lærer så fort henger med. Valpekurset er veldig grunnleggende, og man lærer egentlig ikke så mange øvelser, men jobber mye med kontakt og det å kunne gjøre øvelser med andre hunder rundt seg. Jeg valgte å følge opp valpekurset med noe som heter Grunnkurs, der man egentlig bare fortsetter med de samme øvelsene og litt videre. Nå skal jeg begynne på bronsjemerkekurs som avsluttes med en bronsjemerkeprøve. De instruktørene jeg har hatt har vært veldig flinke til å tilpasse treningen til hver enkelt og det er jo ganske viktig. Men jeg kjenner jo ikke til instruktørene i de andre avd. Alt i alt er det jo instruktøren det kommer an på, så det kan jo være en ide å ringe og spørre litt.
milla-mor Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk, begge to Jeg er mest interessert i Norsk Hundeskole etter å ha lest hjemmesidene deres, men tror jeg ringer og snakker med begge skolene imorgen. De virket kjempebra begge to, men jeg likte det med den individuelle oppfølgingen Norsk Hundeskole tilbyr.
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Det er nok lurt å prate med forskjellige før du bestemmer deg, håper du finner noe som passer for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå