Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i en litt kinkig økonomisk situasjon... Bilen min stoppet nemlig før helgen, og i går ringte de fra verkstedet og sa at det kom til å koste 8-12000 kr å reparere den. Jeg har ikke penger til det. Bufferkontoen min ble spist opp av innkjøp av nytt kjøleskap og vaskemaskin rett før jul, så der er det bare smuler for øyeblikket. Jeg har ikke kredittkort og p.g.a. at jeg har en betalingsanmerkning er det ikke mulig for meg å få det eller ta opp et forbrukslån.

Jeg kontaktet lønningskontoret på jobben og spurte om det var mulig å få utbetalt et forskudd på feriepengene mine, en kollega mente det burde være mulig, men de sa at de kun utbetaler dette i forbindelse med avvikling av hovedferien, altså tre uker i strekk. Har de "lov" til å nekte dette? Er bare så desperat og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ninja_*
Skrevet
Jeg har kommet i en litt kinkig økonomisk situasjon... Bilen min stoppet nemlig før helgen, og i går ringte de fra verkstedet og sa at det kom til å koste 8-12000 kr å reparere den. Jeg har ikke penger til det. Bufferkontoen min ble spist opp av innkjøp av nytt kjøleskap og vaskemaskin rett før jul, så der er det bare smuler for øyeblikket. Jeg har ikke kredittkort og p.g.a. at jeg har en betalingsanmerkning er det ikke mulig for meg å få det eller ta opp et forbrukslån.

Jeg kontaktet lønningskontoret på jobben og spurte om det var mulig å få utbetalt et forskudd på feriepengene mine, en kollega mente det burde være mulig, men de sa at de kun utbetaler dette i forbindelse med avvikling av hovedferien, altså tre uker i strekk. Har de "lov" til å nekte dette? Er bare så desperat og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Ja, de kan nekte å utbetale feriepenger utenom hovedferien. Eneste gangen ellers du kan kreve det er når du slutter i jobben.

Hva med forskudd på lønn?

Private lån?

Ellers får du bare klare deg med bussen frem til du har nok penger...

Skrevet

Hva med forskudd på lønn? Overtidsavtale? Privat lån?

Skrevet

du er neppe den første eller den siste til å oppleve akkuratt dette.

ta en prat med de på bilverkstedet, fortell at du har prøblemer med å betale alt på engang ( er jo ikke så rart. repparasjoner er dyrt, og det er ganske vanlig at kunder ikke har cash kontaner å punge ut med.

spør om en betalings avtale. de kan helt sikkert dele opp betalingen i månedlige avdrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...