Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Ja, hva er dette? Det er jo urkomisk at man må betale en innmeldingsavgift - nesten som om treningssenteret er en eksklusiv klubb man "får lov til" å bli medlem i. Gjerne opp mot 1.000 kroner koster det å få lov til å betale dem mer penger i månedsavgift. På toppen av det hele ser jeg at en del treningssentre tar administrasjonsavgift på et par hundrelapper. Jeg skjønner at treningssentrene må ta seg betalt, men denne innmeldingsavgiften virker jo helt latterlig. Hadde vi handlet på Rema om vi måtte betale "cover charge" for å komme inn i butikken?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 De tror vel at de tjener mer penger på denne måten, selv om de får noen færre kunder. De driver jo butikk primært og treningssenter sekundert.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Ja det er noe som irriterer meg at jeg nekter å melde meg inn på et senter som skal ha innmeldingsavgift, da er det bedre å trene på andre måter. Helt idiotisk!
Brukernavn Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg irriterer meg også over dette, og lar være å melde meg inn nettopp pga det.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 På Smart club måtte man tidligere betale for å komme inn og handle... Folk gjorde det...
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 På Smart club måtte man tidligere betale for å komme inn og handle... Folk gjorde det... People are suckers... Uansett føler jeg meg behandlet som en idiot når de i det hele tatt har en idiotisk avgift - og vil heller la være å "melde meg inn", dvs betale for å få lov til å betale enda mer. Det er jo skremmende om dette regnestykket er slik at de fleste av oss ikke ser det paradoksale i en slik "avgift", og derfor gjør det lukrativt for treningssentrene å innføre slike lure avgifter. Satt på spissen betyr det jo at majoriteten av de som trenger på treningssentre er fehoder. Dette vil sikkert bekrefte fordommene hos enkelte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå