Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Heisann! Jeg har avsluttet studiene, og det gikk adskillige mnd. før jeg fikk min første relevante jobb, som jeg enda ikke har begynt i. Mitt første terminbeløp hos Lånekassen forfaller før jeg har fått min første lønning. Denne regningen kommer jeg til å ha store problemer med å betale, og vil derfor søke om betalingsutsettelse på dette terminbeløpet. Har enda ikke fått min første regning fra Lånekassen. Når søker jeg betalingsutsettelse? FØR jeg har fått regningen? Eller etter at jeg har fått den, men før forfall..? Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har søkt på forfallsdagen jeg. Tror faktisk jeg søkte etter forfall også en gang. Så du trenger ikke søke før regningen kommer.
Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har søkt på forfallsdagen jeg. Tror faktisk jeg søkte etter forfall også en gang. Så du trenger ikke søke før regningen kommer. Ok, tusen takk for det...da søker jeg bare når regningen kommer.. Ps: Kan jeg regne med at jeg får det innvilget..? Er det en "rettighet" jeg har, på en måte, at hvis jeg søker utsettelse, så får jeg det?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 tror du må søke før forfall. Bare å gjøre det på lanekassen.no
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Du må søke etter at du har fått regningen, men før forfall.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Ok, tusen takk for det...da søker jeg bare når regningen kommer.. Ps: Kan jeg regne med at jeg får det innvilget..? Er det en "rettighet" jeg har, på en måte, at hvis jeg søker utsettelse, så får jeg det? Du kan definitivt regne med å få det innvilget, det er en "rettighet" ja. Rentefritak får du dog ikke like lett så totalt sett blir jo lånet litt større.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Du må søke etter at du har fått regningen, men før forfall. Du kan fint døke før du har fått regningen.
Gjest StockDama Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Ok, tusen takk for det...da søker jeg bare når regningen kommer.. Ps: Kan jeg regne med at jeg får det innvilget..? Er det en "rettighet" jeg har, på en måte, at hvis jeg søker utsettelse, så får jeg det? Det er vel et visst antall du kan få utsatt uten noe diskusjon og noen regninger du kan "halvere" om du sliter økonomisk. De er ikke så vanskelige å ha med å gjøre =)
Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Takk for svar! Et ekstraspørsmål: Vil min første regning "dukke opp" i nettbanken min automatisk, eller havner den på lanekassen.no sine sider (eller mine sider der..) Tenkte uansett jeg skulle ha autotrekk med månedlige trekk etterhvert..men det er vel kanskje det folk flest har..? Jaujau, takktakk...
hysteria Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 "Vi kan ikke ta i mot en søknad fra deg via Internett. Vi ber deg sende inn papirblanketten" Hvorfor!?!?!?!? Det står jo at man skal kunne utsette hele beløpet om man sender inn søknad på internet?!!?!?
Ambivalent Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 "Vi kan ikke ta i mot en søknad fra deg via Internett. Vi ber deg sende inn papirblanketten" Hvorfor!?!?!?!? Det står jo at man skal kunne utsette hele beløpet om man sender inn søknad på internet?!!?!? Jeg fikk også den meldingen, aner ikke hvorfor. Men sendte inn papirsøknad for et par dager siden.
Cordelia Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 (endret) Trudde det bare var på rentfritak en måtte sende inn papirsøknad jeg :klø: Har søkt betalingsutsettelse flere ganger på nett, og det har fungert hos meg. Skal til og søke rentefritak for 2008 grunnet arbeidsledighet. Den så litt mer vrien ut den søknaden. Etter det jeg har skjønt, har en opptil tre års betalingsutsettelse, og kan søke rentfritak i ca. seks år Så lenge du har mulighet på nettsiden din på lånekassen, går det an å søke utsettelse. Det står alltid tidsrommet regningen/utsettelsen gjelder for. Endret 15. februar 2009 av Cordelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå