Gå til innhold

Boerboel eller Ridgeback?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har blitt anbefalt å tenke meg syv ganger om før jeg skaffer meg en Boerboel. De er lagd for å drepe løver, og det blir veldig mye HUND! Spesielt for et lite barn. Men de er jo bare helt nydelige da :rødme:

Ridgebacken er faktisk også en løvejeger. Kjenner ikke boerboelen, men RR er ikke å anbefale som førstehund. De er sære, strie og krever en god del aktivisering, men er også min store favoritt.

Kontakt raseklubbene for mer info og kontakt info til oppdrettere. Flere oppdrettere er mer enn villige til å fortelle +/- om sin rase og til å la deg hilse på hundene sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en RR på 19 mndr, og en datter på 1 år. Hvis du vil vite mere om hvordan det går så bare send en PM :0)

Gjest Gjest_tommy_*
Skrevet

har to stk boerboel og to barn. boerboelene går veldig bra sammen med barna. gå inn på boerboel.no og se på sidene der. ta kontatk med finn, han har utrolig peiling på boerboel.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

Hei til alle dere!

Har selv en boerboel!

MYYYe sikkel, men snillest i verden!

min oppdretter har adferdsgaranti på hundene han selger, å det sier vel litt!

BB har null jaktinstinkt!

Diaz er snart 3 å har til dags dato aldri stukket av,aldri vært aggressiv!

stor? tja! Diaz er 70 cm i manken og 65 kg, mn til gjenngjeld den roligste hunden jeg har hatt!

Elsker alle barn,å de kan gjøre hva di vil med ham!

GÅr overens med samtlige dyr og folk (mye sosialiserings rening)

BB er en fantastisk rase, men jeg råder folk til å lese seg godt opp om rasen,snakke med Finn gjetanger som er hoved-oppdretter her i landet, å sist men ikke minst,hvis mulig,dra til sokna å møt disse hærlige skapningene:)

BB og ridgeback er jo og to villt forskjellige raser:)

Gjest GjestIII
Skrevet

Atferdsgaranti; hva innebærer det?

Skrevet

Jeg har ingen spesiell personlig erfaring med noen av disse rasene, men har et par av de i vennekretsen min. For en familie som vil ha en hund med på tur, vil jeg nok heller anbefale BB framfor RR. Jeg synes begge disse rasene burde brukes aktivt, men det er en annen sak. Jeg føler at BB er roligere og har et lavere intensitetsnivå enn RR, og at den også er lettere å "hanskes med", til tross for størrelsen.

• 2 uker senere...
Gjest fleder
Skrevet

Jeg har en boerboel hann på 7 mnd, verdens hærligste hund:) snill å god som dagen er lang:) Men han sikkler litt...

Men rasen er fantastisk, har aldri hatt en så rolig å avbalansert valp i huset før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...