Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er sikkert mange tråder om dette, men jeg har ikke funnet svaret på det jeg lurer på, så da lager jeg enkelt og greit en ny tråd. :)

Jeg har nettopp begynt å bruke EL-tester og er veldig i villrede om hvordan de funker.

Jeg fikk positiv test igår, mandag 12.01. Bruksanvisningen sier at da har jeg EL om 12-48 timer. Er det noen mulighet for å finne ut hvilken dag denne EL er på? Er det når jeg tester negativt igjen? Eller er det umulig å finne ut av det? :klø:

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som kan hjelpe meg? :sjenert:

Skrevet

Det er om 12-48 t :fnise:

Og nei, du kan vel kanskje ikke finne ut av det før i etterkant...

Jeg har aldri brukt el-tester noe særlig, men vet ikke om de dyreste variantene er veldig sikre og viser deg temmelig nøyaktig dag for dag hvor nærme du er eggløsning og når egget slippes...

Men det er vel bare å slå seg løs de neste 12-48 timene da ;)

Skrevet

Må legge til at såvidt jeg har forstått det så vil en el-test aldri være sikker i den forstand at den bare måler et hormon i kroppen som blir frigjort når kroppen planlegger/tror den har el. Det er dessverre ikke det samme som at kroppen faktisk slipper et som er befruktningsdyktig eller et egg i det hele tatt .

Skrevet

Takk!

:fnise: 12-48 timer ja. Men problemet mitt er at syklusene mine er såpass ustabile at jeg skulle ønske jeg visste nøyaktig når jeg har EL. Jaja, jeg får bare ta til takke med at jeg vet sånn ca. når den er i alle fall. :)

Og vi skal kjøre på som bare det vi... :ler:

Skrevet

kopierte like godt mitt eget innlegg i en tråd med samme tema (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=385366)

hei :)

du har helt rett!

jeg har vært like forvirret som deg. testet positivt på EL test for første gang nyttårsaften, like positiv 1jan, så var den negativ 2januar. dette var da dagen for eggløsning :) så regner 16jan (14 dager etter) som IKM.

lykke til! :)

----------

sliter som du, med ustabile sykluser. prøvde EL tester for første gang denne PP, og det har funket bra. så fort du får utslag- test hver dag frem til den er negativ, regn da denne dagen som eggløsning. husk; er jo egentlig ikke så viktig å vite nøyaktig EL dag. med masse :sengekos: rundt de dagene den er positiv og to dager etter burde de viktigste dagene være dekt!

(kan jo bli en del testing etter jakten på EL, så kjøp strips billig på nett- men dette vet du kanskje alt).

lykke til! :)

Skrevet

Jeg sier ikke at det skader å prøve selv 2 dager etter negativ el-test, men er det ikke for sent da? Er det ikke viktigst dagene før og selve el-dagen og så "finito"?

Skrevet
Jeg sier ikke at det skader å prøve selv 2 dager etter negativ el-test, men er det ikke for sent da? Er det ikke viktigst dagene før og selve el-dagen og så "finito"?

Det var det jeg også trodde. :klø:

Okei, så det er den dagen testen blir negativ at EL er. Greit, da vet jeg det. Takk Linnah!

Jeg hadde positiv test på mandag 12.01. På tirsdag 13.01 var den negativ igjen?!?!??? Hvordan i huleste heite skal jeg da kunne ha sex et par dager før og på dagen når testen bare slår ut én dag før? Aaaargh, blir så frustrert!!

Skrevet (endret)

hm, testet du søndag 11 da?

jeg fikk positiv test 2 dager (første dagen var bitte litt sterkere), så negativ 3dagen jeg testet. så hadde da "god tid" før selve EL fant sted.

strix - enig med det du sier, best før og under EL, men tenker at det ikke skader å fylle på i etterkant heller..itilfellet... :rødme: har så lange sykluser, så når først EL er her er det bare å prøve så godt vi kan- 45 dager til neste egg liksom.. :snurt:

dette er forvirrende- men jeg er pr idag avhengig av EL tester!

:) :)

edit: formulerte meg litt bedre..

Endret av Linnah
Skrevet
hm, testet du søndag 11 da?

jeg fikk positiv test 2 dager (første dagen var bitte litt sterkere), så negativ 3dagen jeg testet. så hadde da "god tid" før selve EL fant sted.

strix - enig med det du sier, best før og under EL, men tenker at det ikke skader å fylle på i etterkant heller..itilfellet... :rødme: har så lange sykluser, så når først EL er her er det bare å prøve så godt vi kan- 45 dager til neste egg liksom.. :snurt:

dette er forvirrende- men jeg er pr idag avhengig av EL tester!

:) :)

edit: formulerte meg litt bedre..

Jeg begynte å teste meg på dag 10 ca. Det var enten torsdag eller fredag 8. eller 9.01. Og det var negativt helt til mandag 12.01. da den var veeeldig positiv. :klø:

45 dager? :overrasket: Det hørtes ikke noe gøy ut! :klemmer:

Skrevet

Nå måtte jeg bare innom her...

Jeg hadde nettopp 2 dager med fullt utslag på EL tester ser dere..

Legen sa til meg i dag at når man først har fått utslag (skikkelig utslag) på testen så finner eggløsningen sted samme natt . Testen vil være positiv en stund etter selve EL..

Jeg ble ganske så stresset her hjemme selv siden vi holder på med fryseforsøk.. Jeg har satt inn egg i dag, i min egen syklus.. testen i går var positiv den, men egget mitt var borte på ultralyden i dag så eg tror nok legen har rett...

Så legens råd.. Har man positiv test på morgenen, så bør man ha :sengekos: samme kveld og morgenen etter ..

Skrevet

Takk for svar Sunny! Og kjempelykke til med eggene dine! :klemmer:

Så da hadde jeg altså EL på mandags natten jeg da.

Det er så utrolig lett å gå seg vill i denne prøvings- og testingsjungelen at jeg blir helt gal. Da er det veldig fint å ha KG til å hjelpe meg. :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...