Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tilbringt en del tid sammen med en ubeskrivelig mann. Han er perfekt på alle måter, vi har god kjemi, prater godt sammen, alt er bra, bortsett fra en ting. Han er 15 år eldre enn meg.

Vi er ikke på samme nivå her i livet, han har to barn fra før, så noe ekteskap blir det jo ikke akkurat. Men er det for stor aldersforskjell?

Vi er selv enig om at det ikke betyr så mye, men han tenker av og til på hvor kjipt det er, og at han kanskje ikke skal gå etter ei som er såpass ung. Han sier av og til at det ville vært mye mer annerledes om jeg hadde vært 10 år eldre.

Men hva mener du? Hadde du reagert om f eks en venninne hadde tilbringt tid sammen med en 15 år eldre mann? Eller at en kompis hadde vært sammen med en 15 år yngre dame? Er det verre for mannen i dette tilfellet? Er 15 år for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde lest de andre aldersforskjell-trådene, så hadde du sett at alle som er for aldersforskjeller, også synes det er vesentlig hvor gamle de er.

15 års aldersforskjell kan være ok det, hvis du er 20 og han er 35. Men hvis du er 15 og han er 30 så blir saken helt annerledes!

For min del, så hadde jeg ikke brydd meg så lenge begge var "lovlige" og voksne nok til å ta et selvstendig valg.

Men hvorfor kaste bort tiden på en som du ikke ser en fremtid med? Viser til følgende setning:

Vi er ikke på samme nivå her i livet, han har to barn fra før, så noe ekteskap blir det jo ikke akkurat.
Skrevet

Ja, beklager. Det har jo selvsagt mye å si. Jeg er 22 og han er 36.

Og selv om vi ikke har noe fremtid sammen, så er det herlig å være sammen med han. Burde kanskje avslutte det hele og finne meg en som jeg kan få barn sammen med og gifte meg med. Men jeg har det så utrolig bra når jeg er sammen med han, og det er vanskelig å slutte.. Tror ikke jeg har lyst på noe familiegreier nå uansett..

Skrevet

Aldersforskjellen i seg selv er ikke noe problem. Spørsmålet du må stille deg er om du vil ha familie med egne barn, om du er klar for eventuelt å bli stemor osv.

Skrevet

Nei, du har jo masse tid enda. Men husk å "hoppe av i tide" hvis du virkelig ønsker familie senere. Kanskje du ønsker flere barn, og ting kan ta tid. Du vet ikke hvor lenge du er fruktbar (selv om mange får barn når de er langt over 40).

Skrevet

Og selv om vi ikke har noe fremtid sammen, så er det herlig å være sammen med han. Burde kanskje avslutte det hele og finne meg en som jeg kan få barn sammen med og gifte meg med. Men jeg har det så utrolig bra når jeg er sammen med han, og det er vanskelig å slutte.. Tror ikke jeg har lyst på noe familiegreier nå uansett..

Jeg er selv 22, og min samboer er 36. For oss fungerer det kjempefint. Det med aldersforskjellen tenker jeg ikke på i det daglige. At det er noen år mellom dere trenger ikke å bety at dere ikke har noen fremtid sammen, som du sier.

Skrevet

Men det de fleste ikke tenker på er at forskjellen kommer tilbake når man blir godt voksen. Når du er 45 er han 60... og når man er 60, da begynner man å bli gammel! Med alle de ting det medfører. Om man er aldri så sprek...

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke dette er noe problem aldersmessig. Men det at dere et på helt forskjellige stadier i livet er jo tydeligvis et problem for deg.

Jeg er 23 og min samboer er 33, og jeg vet med meg selv at hadde han fx. hatt barn sa vi treftes, så hadde vi mest sannsynlig ikke vært sammen. Men det er mine kriterier..

Endret av Duracella
Skrevet

Synes ikke aldersforskjellen i seg selv var noe stort problem her. Det med barn trenger heller ikke å være noe problem, men jeg skjønner at han, som har et havarert forhold m/barn bak seg er skeptisk til å gå inn i noe nytt med en som er såpass mye yngre. Gi ham tid og ikke push på noe, men alder i seg selv synes jeg altså ikke er noen hindring.

Skrevet

Det er da mange ekteskap som inngås mellom kvinner som er 15 år yngre enn sin mann, og de går som regel glimrende. Kjør på!

Skrevet

Jo, det at vi er på forskjellige stadier her i livet hadde sikkert hatt betydning om jeg var ute etter noe langvarig med denne mannen. Vi har ikke prata om å introdusere meg for barna hans enda, og jeg tror ikke det kommer til å skje med det første, for vi begge mener at å involvere barna er et stort steg, og at det ikke skal gjøres før vi er helt sikker på at det kommer til å bli noe seriøst mellom oss. Jeg tror ikke vi har en fremtid sammen, dessverre, selv om det er veldig fristende. For vi har så utrolig god kjemi, og passer perfekt sammen.

Og selv om det virker som om denne aldersforskjellen ligger i hodet hans, så sier han også dette med at når jeg blir 30, så er jeg i min beste alder, og da er han 45 år (og så videre..)

Betyr kanskje dette at han kunne tenkt seg noe "langvarig" med meg? Hva kan jeg gjøre for å forsikre han om at jeg ikke tenker på denne aldersforskjellen vår? For jeg vil jo ikke at han skal tenke så mye på det. Vil jo at han skal vite at det ikke er så stort problem for meg.

Huff, hvorfor var det ingen som advarte oss da vi var små, om at kjærlighet er vanskelig?

Skrevet

Mitt råd er å ikke spørre andre om råd, bare kjenne etter hva som føles rett for deg, og ikke bry deg om hva andre mener. Det er du som kjenner deg selv best. :)

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Litt aldersforskjell i et forhold mellom to voksne mennesker tror jeg sjelden er noe stort problem. Mye viktigere at kjemien stemmer, at man finner tonen, at man liker å gjøre ting sammen, at man har noen felles interesser og holdninger.

Hvor man er i livet i forhold til barn osv kan nok være et større problem om du veldig ønsker deg egne og han føler seg ferdig med bleieskiftdelen av livet.

Hvis alt stemmer så bra mellom dere og dette med barn ikke er noe problem, hvorfor tror du du ikke på en fremtid for dere to?

Skrevet
Hvor man er i livet i forhold til barn osv kan nok være et større problem om du veldig ønsker deg egne og han føler seg ferdig med bleieskiftdelen av livet.

Hvis alt stemmer så bra mellom dere og dette med barn ikke er noe problem, hvorfor tror du du ikke på en fremtid for dere to?

Viktig poeng her!! 36 er jo ikke for gammelt til å få flere barn (mange har jo ikke begynt enda da...), men hvis han ikke vil ha fler og du gjerne vil ha, tror jeg du har svaret ditt der på om forholdet har no fremtid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...