Gå til innhold

Kattungen lukter

Gjest Gjest_Gjestine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjestine_*
Skrevet

Helt siden jeg fikk henne fra dyrebeskyttelsen når hun var 3 måneder så har hun luktet litt for mye tiss bak i rumpa syns jeg. Hun vasker seg jo titt og ofte nå da, så det har blitt bedre etterhvert. Men fortsatt så lukter hun ikke blomster akkurat.. Nå er hun rundt 6 måneder og innekatt.

Jeg har ikke peiling på om hun ble tatt vekk for tidlig fra mora si, men kan det ha noe med saken å gjøre? At hun er dårlig på rensligheten?

Hvis noen lurer på hvorfor jeg lukter henne i rumpa så er det fordi jeg ikke har noe valg innimellom :ler: Når vi skal sove kan hun finne på å slenge hele stasen oppi nesa på oss.

Får ihvertfall håpe hun blir litt flinkere på dette etterhvert. Jeg har ikke helt falt for fristelsen til å bade henne heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest virvelvind
Skrevet

Mine sluttet å lukte da jeg byttet kattesand. Før brukter jeg klumpesand men jeg tror ikke det fungerte så godt for dem, nå som jeg bruker sand som ikke klumper er begge mye rensligere :)

Skrevet

Det du beskriver er typisk for kattunger, ikke alltid de er like grundig på dobesøk og vask.

Om de blir tatt tidlig fra moren (før 12 uker) kan spille inn, da lærer de seg innimellom ikke å vaske seg skikkelig. Men ville ikke bekymret meg for mye for dette når den ser ut til å vaske seg ordentlig ellers.

Prøv å flytte doen (uforstyrret sted), fyll i mer sand eller bytt typen do. Er de stressa og har litt hastverk med å bli ferdig, er de ikke like grundig. Bytte sand tipset du har fått kan også hjelpe.

Dersom dårlig vask er årsaken kan det hjelpe å bruken fuktig klut og vaske forsiktig. Dette er en slags opplæring av katten, og stimulering til at de skal vaske seg selv.

Min langhårskatt må jeg frisere litt bak, det fester seg i pelsen uansett kattedo, sand og renslighet.

Litt lukter det som regel uansett, om de slenger rumpa rett opp i ansiktet ditt=)

Gjest virvelvind
Skrevet (endret)

Endret av virvelvind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...