krii Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 Jeg sitter her og lager kirkeprogram til vi skal gifte oss 12. juli, og så står jeg litt fast. Bør man ha hele programmet for vielsen inni disse eller holder det og skrive kun salmene vi skal ha. Hva synes dere? Jeg vet heller ikke hva slags salmer vi skal velge. Er det noe sted på internett som man kan lese eller høre forskjellige bryllupssalmer?
Gjest Helenius Skrevet 25. juni 2003 #2 Skrevet 25. juni 2003 Når jeg har vært i bryllup tidligere, har det bare vært salmetekstene som har stått i heftet. Da vi snakket med presten, foreslo han at vi skulle ha med hele gangen i vielsen i heftet, sånn som det gjøres ved gudstjenester. Du kan altså gjøre begge deler.
MIKKELBRUD Skrevet 25. juni 2003 #3 Skrevet 25. juni 2003 Hei, jeg har tatt med inngangsmarsj, salmetekstene, utgangsmarsjen og navn på prest, organist og trompetist, det er alt! Syns personlig ikke det trengs mer enn det, men det er selvfølgelig en smaksak :D Lykke til med valg av salmer, det er mange å velge i! Vi valgte Deilig er jorden og Kjærlighet fra Gud.
Augustbrud02 Skrevet 25. juni 2003 #4 Skrevet 25. juni 2003 Vi hadde kun med salmene i vårt program og jeg synes det holder. I tillegg hadde vi navn på prest + oraganist. Her kan du høre ulike salmer: http://www.orkdalsmenighetene.no/
'Lilly' Skrevet 25. juni 2003 #5 Skrevet 25. juni 2003 Vi har gangen i vielsen + salmer. Synes dette gir et ryddig og oversiktlig inntrykk.
Gjest Tex Skrevet 25. juni 2003 #6 Skrevet 25. juni 2003 Vi skal ha Navn på prosesjonsmarsj pluss navn på prosesjonsdeltakerne Navn på inngangsmarsj Gangen i vielsen pluss salmetekstene Navn på tekstoppleser Navn på presten og organisten, pluss min kjæres forlover (min går i pros.) Navn på utgangsmarsj hmmm var det alt tro....??
Gjest Madden Skrevet 25. juni 2003 #7 Skrevet 25. juni 2003 MÅ man egentlig ha kirkeprogram da? salmene står jo på salmetavlene og alt annet annonseres jo!!! vi har ikke tenkt å lage noe kirkeprogram!
Augustbrud02 Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 MÅ man egentlig ha kirkeprogram da? salmene står jo på salmetavlene og alt annet annonseres jo!!! vi har ikke tenkt å lage noe kirkeprogram! Det er jo ingenting man må, men personlig stusser jeg litt om jeg kommer til en vielse og det ikke er kirkeprogram. Da tenker jeg automatisk, "akkurat, dette har brudeparet glemt"... Har vært i vielse som det ikke var kirkehefte og det var mye ekstra styr å bla i salmeboken. Presten pratet også utydelig, så det var vanskelig å forstå hvilke salmer som skulle synges. I tillegg var nummerene på tavlen oppe vad alteret salmene fra forrige gudstjeneste... Kirkeprogram krever ikke så mye, så jeg skjønner ikke helt at folk velger å ikke lage det. Man lager det enkelt i word på max 1 time og kopierer opp på en vanlig kopimaskin....
minniepus Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 Navn på prosesjonsmarsj pluss navn på prosesjonsdeltakerne Prosesjon? Lurer bare på hva/ hvem det er. Har ikke sett det (tror jeg da).
Tvilling76 Skrevet 26. juni 2003 #10 Skrevet 26. juni 2003 MÅ man egentlig ha kirkeprogram da? salmene står jo på salmetavlene og alt annet annonseres jo!!! vi har ikke tenkt å lage noe kirkeprogram! Vi skal heller ikke ha kirkeprogram.
Gjest Madden Skrevet 26. juni 2003 #11 Skrevet 26. juni 2003 Da er du litt mer bevandret i bryllup enn meg augustbrud! Jeg har overhodet ingen tanker for slikt når jeg er i bryllup! Jeg ser bare ikke hensikten i å bruke tid og penger på et papir som inneholder informasjon som opplyses om uansett! det er da ingen konsert heller!!! Nei, jammen...skal gjestene våre sitte og tenke at jaha! det har de glemt ja! da får de jammen bare tenke...de kommer nok ikke i kirken for å studere hvordan vi har organisert sakene!! :-?
Augustbrud02 Skrevet 26. juni 2003 #12 Skrevet 26. juni 2003 Da er du litt mer bevandret i bryllup enn meg augustbrud! Jeg har overhodet ingen tanker for slikt når jeg er i bryllup! Jeg ser bare ikke hensikten i å bruke tid og penger på et papir som inneholder informasjon som opplyses om uansett! det er da ingen konsert heller!!! Nei, jammen...skal gjestene våre sitte og tenke at jaha! det har de glemt ja! da får de jammen bare tenke...de kommer nok ikke i kirken for å studere hvordan vi har organisert sakene!! :-? Nei, bevandret i bryllup er jeg absolutt ikke. Men jeg setter også veldig, veldig pris på å få kirkeprogram. Synes det er et koselig minne fra vielsene jeg har vært i og jeg tar godt vare på dem! For meg er kirkeprogrammet like naturlig som at man har bordkort eller sanghefter under middagen. Men det er min mening. Velger man å ikke ha kirkeprogram bør man iallfall oppfordre presten til å si salmenummerene tydelig og ikke minst ha hengt opp salmenummerene oppe ved alteret! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå