Gå til innhold

Kirkeprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og lager kirkeprogram til vi skal gifte oss 12. juli, og så står jeg litt fast.

Bør man ha hele programmet for vielsen inni disse eller holder det og skrive kun salmene vi skal ha. Hva synes dere?

Jeg vet heller ikke hva slags salmer vi skal velge. Er det noe sted på internett som man kan lese eller høre forskjellige bryllupssalmer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Helenius
Skrevet

Når jeg har vært i bryllup tidligere, har det bare vært salmetekstene som har stått i heftet. Da vi snakket med presten, foreslo han at vi skulle ha med hele gangen i vielsen i heftet, sånn som det gjøres ved gudstjenester. Du kan altså gjøre begge deler.

Skrevet

Hei, jeg har tatt med inngangsmarsj, salmetekstene, utgangsmarsjen og navn på prest, organist og trompetist, det er alt! Syns personlig ikke det trengs mer enn det, men det er selvfølgelig en smaksak :D Lykke til med valg av salmer, det er mange å velge i! Vi valgte Deilig er jorden og Kjærlighet fra Gud.

Skrevet

Vi har gangen i vielsen + salmer. Synes dette gir et ryddig og oversiktlig inntrykk.

Skrevet

Vi skal ha

Navn på prosesjonsmarsj pluss navn på prosesjonsdeltakerne

Navn på inngangsmarsj

Gangen i vielsen pluss salmetekstene

Navn på tekstoppleser

Navn på presten og organisten, pluss min kjæres forlover (min går i pros.)

Navn på utgangsmarsj

hmmm var det alt tro....??

Gjest Madden
Skrevet

MÅ man egentlig ha kirkeprogram da? salmene står jo på salmetavlene og alt annet annonseres jo!!! vi har ikke tenkt å lage noe kirkeprogram!

Skrevet
MÅ man egentlig ha kirkeprogram da? salmene står jo på salmetavlene og alt annet annonseres jo!!! vi har ikke tenkt å lage noe kirkeprogram!

Det er jo ingenting man må, men personlig stusser jeg litt om jeg kommer til en vielse og det ikke er kirkeprogram. Da tenker jeg automatisk, "akkurat, dette har brudeparet glemt"...

Har vært i vielse som det ikke var kirkehefte og det var mye ekstra styr å bla i salmeboken. Presten pratet også utydelig, så det var vanskelig å forstå hvilke salmer som skulle synges. I tillegg var nummerene på tavlen oppe vad alteret salmene fra forrige gudstjeneste...

Kirkeprogram krever ikke så mye, så jeg skjønner ikke helt at folk velger å ikke lage det. Man lager det enkelt i word på max 1 time og kopierer opp på en vanlig kopimaskin....

Skrevet

Navn på prosesjonsmarsj pluss navn på prosesjonsdeltakerne

Prosesjon?

Lurer bare på hva/ hvem det er. Har ikke sett det (tror jeg da).

Skrevet

Vi skal heller ikke ha kirkeprogram.

Gjest Madden
Skrevet

Da er du litt mer bevandret i bryllup enn meg augustbrud!

Jeg har overhodet ingen tanker for slikt når jeg er i bryllup! Jeg ser bare ikke hensikten i å bruke tid og penger på et papir som inneholder informasjon som opplyses om uansett! det er da ingen konsert heller!!!

Nei, jammen...skal gjestene våre sitte og tenke at jaha! det har de glemt ja! da får de jammen bare tenke...de kommer nok ikke i kirken for å studere hvordan vi har organisert sakene!! :-?

Skrevet
Da er du litt mer bevandret i bryllup enn meg augustbrud!

Jeg har overhodet ingen tanker for slikt når jeg er i bryllup! Jeg ser bare ikke hensikten i å bruke tid og penger på et papir som inneholder informasjon som opplyses om uansett! det er da ingen konsert heller!!!

Nei, jammen...skal gjestene våre sitte og tenke at jaha! det har de glemt ja! da får de jammen bare tenke...de kommer nok ikke i kirken for å studere hvordan vi har organisert sakene!! :-?

Nei, bevandret i bryllup er jeg absolutt ikke. Men jeg setter også veldig, veldig pris på å få kirkeprogram. Synes det er et koselig minne fra vielsene jeg har vært i og jeg tar godt vare på dem! For meg er kirkeprogrammet like naturlig som at man har bordkort eller sanghefter under middagen.

Men det er min mening. Velger man å ikke ha kirkeprogram bør man iallfall oppfordre presten til å si salmenummerene tydelig og ikke minst ha hengt opp salmenummerene oppe ved alteret! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...