Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har møtt en fyr som jeg liker kjempe godt. Og jeg VET at han liker meg og. Han var veldig ivrig her en stund, men nå tar han absolutt IKKE initiativ, sånn helt plutselig! Jeg har vel kanskje ikke tatt noe særlig initiativ da, men sånn i begynnelsen før man blir sammen er det bare så vanskelig!! Jeg er livredd for å virke overivrig, da er jo ihvertfall løpet kjørt.. Det hadde vært så mye greiere om jeg visste at han var "min"! Men før den tid, er alt så usikkert. "Hva synes du om meg, hva synes jeg om deg" liksom... Man unngår jo helst sånne pinlige samtaler. og jeg regner jo med at han tar initiativ om å møte meg når det passer best for ham? Jeg gjør jo aldri noe spesielt uansett. Jeg har prøvd å ta initiativ en gang, men da gadd han ikke.. Selv om jeg veit han hadde tid. Hvis jeg tar initiativ, veit jeg jo ikke om han svarer/sier ja fordi han har kjempelyst, eller om han bare gjør det selv om han ikke har lyst. Jeg har jo (uheldigvis) litt gammeldags holdning til dating og slikt da. jeg mener at mannen skal "beile" og ta initiativ. Når man er sammen, er det mer begges oppgave mener nå jeg.. Men jeg veit jo ikke hva alle andre her i verden tenker. Kanskje jeg er den eneste som tenker sånn? Åh, dating er frustrerende!! Blir gal snart...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har jo (uheldigvis) litt gammeldags holdning til dating og slikt da. jeg mener at mannen skal "beile" og ta initiativ. Når man er sammen, er det mer begges oppgave mener nå jeg.. Men jeg veit jo ikke hva alle andre her i verden tenker. Kanskje jeg er den eneste som tenker sånn? Åh, dating er frustrerende!! Blir gal snart... Det er selvfølgelig like mye ditt ansvar å ta initiativ. Vi lever tross alt i 2009.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Liker ikke menn å jakte litt da? De må jo føle seg degradert som menn hvis damene bare tar initiativ. Og jeg veit om mange tilfeller der jentene har jagd bort gutta, uten at de har mast spesielt mye. Men hva tenker dere om det tilfellet mitt da? Hva skal jeg gjøre? Har han mistet interessen???
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Liker ikke menn å jakte litt da? Noen liker det, andre liker det ikke. De må jo føle seg degradert som menn hvis damene bare tar initiativ. Nei, hvorfor det? Og jeg veit om mange tilfeller der jentene har jagd bort gutta, uten at de har mast spesielt mye. Ja,men da var vel ikke guttene særlig interessert. Men hva tenker dere om det tilfellet mitt da? Hva skal jeg gjøre? Har han mistet interessen??? Umulig for meg å si.
fuerza Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Jeg gikk i samme fellen som deg. Han gikk lei når han ikke fikk noe tilbake. Jeg skjønner han godt, og håper jeg lærte noe av dette. For dette var en fyr jeg likte veldig godt og som var nydelig Da jeg skjønte at løpet av tapt tok jeg intiativ til å møtes, tenkte jeg skulle prøve å kjempe litt iallefall.. han sa ja, men avlyste dagen før og sa at han heller skulle sende meldinng en annen dag det passet. Jeg skjønte da at det er hans måte å "dumpe" meg. Han kommer aldri til å sende noe melding. Han er ferdig med meg. Og nå merker jeg at jeg er litt ferdig med han også, selv om det er litt tungt å tenke på at jeg lot han slippe unna. Nei, jenter! Litt intiativ må vi ta! Det har jeg lært. Håper jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Når en gutt virkelig har likt meg og det har ført til langvarige forhold har han alltid vist det i ord og handling.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Når en gutt virkelig har likt meg og det har ført til langvarige forhold har han alltid vist det i ord og handling. dvs, ting har falt veldig naturlig og det har liksom ikke vært rom for å lure på noe.. her har det gått begge veier
Perhaps Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har møtt en fyr som jeg liker kjempe godt. Og jeg VET at han liker meg og. Han var veldig ivrig her en stund, men nå tar han absolutt IKKE initiativ, sånn helt plutselig! Da ville jeg ha tenkt at han absolutt ikke er interessert. Det er ikke logisk å gå fra mye til ingenting.
Gjest M28 Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Denne mannen har jo tydeligvis tatt initiativ og vist interesse med ord og handling siden trådstarter vet han liker/likte henne. Mitt svar blir derfor at responsen ikke har vært god nok. Kanskje har han gitt opp pga mangelende respons, kanskje har responsen ikke vekket nok lyst til å fortsette jakten eller kanskje har du rett og slett blitt utkonkurrert av ett mer attraktivt bytte. Løpet er ikke nødvendigvis kjørt, men noe bra tegn er det selvsagt ikke. Synes du har lite å tape på å ta litt mer initativ selv.
Gjest Nk. Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Denne mannen har jo tydeligvis tatt initiativ og vist interesse med ord og handling siden trådstarter vet han liker/likte henne. Mitt svar blir derfor at responsen ikke har vært god nok. Kanskje har han gitt opp pga mangelende respons, kanskje har responsen ikke vekket nok lyst til å fortsette jakten eller kanskje har du rett og slett blitt utkonkurrert av ett mer attraktivt bytte. Løpet er ikke nødvendigvis kjørt, men noe bra tegn er det selvsagt ikke. Synes du har lite å tape på å ta litt mer initativ selv. Enig med denne. Mannen er ivrig til å begynne med, men blir møtt med liten interesse fra TS som ikke vil virke for ivrig. Å trekke seg unna er jo da det fornuftige å gjøre, man har jo ikke lyst å plage noen som ikke er interessert i deg.
Gjest Wind Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Leser på andre forum (f.eks her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1056800&hl= ), og det virker ofte som om tipset for å få jenta til å ta initiativ hvis hun ikke pleier å gjøre det, er å spille uinteressert og la være å ta initiativ. Derfor kan det være litt farlig å tolke det som at han ikke er interessert, og derfor la være å ta kontakt. Men det kan selvsagt også slå andre veien, at han faktisk ikke ER interessert. Det er umulig å vite. Men hva med å prøve å ta litt mer initiativ? Send melding om han vil finne på noe i helga, f.eks. Eller neste uke? Hvis han sier nei, så kan du pushe litt og spørre hva han skal gjøre for noe morsomt. Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men det er vel verre å miste en fordi du tror han kanskje muligens ikke er interessert og du derfor lar være å ta kontakt? Du kan vel ikke tape på å prøve å "mase" litt, for er han tapt så er han tapt? Eller hva?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Leser på andre forum (f.eks her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1056800&hl= ), og det virker ofte som om tipset for å få jenta til å ta initiativ hvis hun ikke pleier å gjøre det, er å spille uinteressert og la være å ta initiativ. Derfor kan det være litt farlig å tolke det som at han ikke er interessert, og derfor la være å ta kontakt. Men det kan selvsagt også slå andre veien, at han faktisk ikke ER interessert. Det er umulig å vite. Men hva med å prøve å ta litt mer initiativ? Send melding om han vil finne på noe i helga, f.eks. Eller neste uke? Hvis han sier nei, så kan du pushe litt og spørre hva han skal gjøre for noe morsomt. Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men det er vel verre å miste en fordi du tror han kanskje muligens ikke er interessert og du derfor lar være å ta kontakt? Du kan vel ikke tape på å prøve å "mase" litt, for er han tapt så er han tapt? Eller hva? Slik som du beskriver det stemmer med mine erfaringer, han tar ikke kontakt bevisst men når du sender en mms svarer han med en gang for likevel vise at han vil noe. Menn er ikke dumme. Spiller ett spill de også for å få den de vil ha, easy come easy go..
Gjest Wind Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Slik som du beskriver det stemmer med mine erfaringer, han tar ikke kontakt bevisst men når du sender en mms svarer han med en gang for likevel vise at han vil noe. Menn er ikke dumme. Spiller ett spill de også for å få den de vil ha, easy come easy go.. Har sett tips for menn/gutter ang. dette også, og de går ofte ut på å ikke svare med en gang for å virke helt på tærne. Kan ikke alle bare slutte med kompliserte spill, så blir alt så mye enklere? Endret 12. januar 2009 av Wind
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 Har sett tips for menn/gutter ang. dette også, og de går ofte ut på å ikke svare med en gang for å virke helt på tærne. Kan ikke alle bare slutte med kompliserte spill, så blir alt så mye enklere? Stemmer dette, men er det ikke mye kontakt pga usikkerhet og mms vil han svare fort for å vise at han tenker på deg. Vet han derimot hvor han har det og ikke er så usikker vil han helt bevisst la deg vente. I begynnelsen er det slik for alle. Har aldri likt det men insett at det finnes psykologiske mekanismer, også kjemi som ingen kan forklare. Folk gifter seg og får barn så noe fint må det jo være.
Daiquiry Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 Jeg holdt på å miste min nåværende samboer fordi jeg holdt for mye igjen. Jeg ville ikke være så tilgjengelig hele tiden, men gikk nok litt for langt. Heldigvis skjønte jeg tegningen og gjorde noe med det..
frkbling Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er heelt som deg tror jeg! Akkurat sånn er jeg og. Jeg tar så vidt initiativ, for jeg er for redd for å bli avvist på en stygg eller veldig tydelig måte. Og å be ut til date er også guttens oppgave i min verden. Så du er ikke den eneste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå