Gjest Hodebry Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Sitter og setter opp budsjett, men jeg har altså ingen aning hvor mye de forskjellige tingene koster.. Dette lurer jeg på: -brudepikekjole. Link til billige? -brudesvenn antrekk. Link til billige? -Hvor mange kaker til 65 mennesker? Min familie (ca halvparten) er kakemonser.. -en kaketopp og div pynt til hvertfall 5 kaker. -Alkohol under middag, vin, øl, cider til ca 55 stk. -å få tilpasset brudekjole hos en "sydame" i oslo området -brudebukett og tre knapphullsblomster (hovedsakelg roser tror jeg) -blomster oppsatser til bordene (E form, 65 gjester, roser) -div vaser, lys og pynt til bordene -bryllupssuite -noen til å vaske lokalet dagen derpå -dansekurs for meg og min forlovede (evt også våre forlovere) -fotograf (møte fotografen og ta bilder i en park) -bilder fra fotografen la oss si ca 5 stk, til å henge opp på veggen -brus, kaffe, sugerør, rørepinner, fløte o.l. til 65 gjester -frisør, meg, og brudepika (krølle, sette op håret og sette i slør og hårpynt) -papir og pynt o.l. til 35-40 hjemmelagde innbydelser. Link til et sted jeg kan kjøpe billig stash? -papir og pynt til 65 hjemmelagde bordkort Hvordan ser ditt budsjett ut, og hvor mange gjester?
Cæmis Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Sitter og setter opp budsjett, men jeg har altså ingen aning hvor mye de forskjellige tingene koster.. Dette lurer jeg på: -Hvor mange kaker til 65 mennesker? Vi kjøper bryllupskeke og ber familie bake med seg en hver...da blir det nok bra mye kake! -en kaketopp og div pynt til 1 kake (bryllupskake) -Alkohol under middag, vin, øl, cider til ca 55 stk. -å få tilpasset brudekjole hos en "sydame" i oslo området -brudebukett og tre knapphullsblomster (hovedsakelg roser tror jeg) -blomster oppsatser til bordene (E form, 65 gjester, roser) -div vaser, lys og pynt til bordene -bryllupssuite -noen til å vaske lokalet dagen derpå -fotograf (møte fotografen og ta bilder i en park) -bilder fra fotografen la oss si ca 1 stk, til å henge opp på veggen 50x70 -brus, kaffe, sugerør, rørepinner, fløte o.l. til 65 gjester -frisør, meg, og forlover (krølle, sette op håret og sette i slør og hårpynt) -papir og pynt o.l. til 35-40 hjemmelagde innbydelser. -papir og pynt til 65 hjemmelagde bordkort Hvordan ser ditt budsjett ut, og hvor mange gjester? over ser du de tingene jeg skal inkludere i mitt bryllup, sånn ca...vi kommer også til å inkl reise i vårt budsjett og det ligger på ca 120 000 kr. Vi får 55 til middag og 15 stykker på kaffe og kake
Neytiri Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Bryllup til 55 Kirke: 3000kr. (ikke vår kommune kirke) Selskap på hotell, Mat: 25000kr. Velkomst drink, 3 vin/øl, en aveque pr. pers: 10000kr. Kor til kirke: 4000kr. Blomster:1000kr. (har dekoratør i familie) Frisør :gratis(får igjennom jobben) Kake: gratis(har unkel som er baker) Sminke: gratis(svigersøster er makeup artist) Bryllupsreise: 11,000kr. (kefalonia) Kjole+sko: gratis (mamma betaler) Klær til brudgom: gratis(islandsk bunad) Bil: maximum 4000kr.(har ikke funnet enda) voksne brudepikekjoler: 1000kr. Ringer: 6000kr. Totalt 65000kr. Selfølgelig kommer det små ting i tillegg men vårt budjett var på 70000kr. så tror dette begynner å se lovende ut
pinkybride Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Vi hadde 60 til middag og det hele kom på rundt 110 000 Da kjøpte vi kjole, dress, vest, ringer, inbydelser, festprogram, tiara, sko til begge, brudepikekjoler i utlandet. Slør og andre morsomme detaljer til bryllupet bestilt fra e-bay. Brudebukett 1500 knappehullsblomster 3 stk 400 blomsterdekorasjoner til bordene 2800kr Blomster til kirke, bil osv 1300kr lagde alt av dette selv. Servitører 9000 Selskapslokale 7500 Middag 3 retter fancy mat 30 000 Fotograf 7000 Soliost 1500 Trompetist 2000 Dj med lys og lyd 3500 Drikke velkomst muserende, hvithvin rødvin og dessertvin, avec, mineralvann, blandevann , fri bar max 8000 kr og hadde masse masse til overs etter bryllupet. Bryllupskake 6 etasjer 2700 (fikk rabatt av bekjent som jobber i bakeri). Bil 0 kr brukte pappas som vi pyntet Kaker til kakebord, aner ikke...noen bakte jeg selv noen bakte de i familien. Bordkortholdere 500kr Personlige servietter bestilt på ebay Personlige sjokolader bestilt på ebay Oasis til blomsterdekorasjoner bestilt på ebay Personlig bånd til bil bestilt på ebay Bryllupssuite 2900 kr Dansekurs 1800 kr Sikkert en del andre utgifter også som jeg ikke kommer på nå. Vi dro ikke på bryllupsreise.
Gjest ts Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Tusen takk for svar! Håper på svar fra flere og!!
angara Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Vi hadde 100 til bryllupet (alle til middag), og brukte ca 50 000. Vi var opptatt av at det ikke skulle bli altfor dyrt, og fikk det til på en veldig bra måte. Klær til meg (brudekjole ebay, sko, hårpynt, undertøy): 2500 Klær til ham (dress på salg, sko, vest m/kravat): 2500 Lokale: 3700 (grendahus i 3 dager inkl vasking) Mat: venninner hadde med kaker el salat. Noe catering + ingredienser til å lage selv: 15000 Drikke (kjøpt på tax free og mange turer til sverige): 9000 Busstransport til gjester (vi kjente sjåføren, betalte kun for kilometerleie): 3000 Pynt (duker, lys, dilldall, ...): 5000 Hotellrom bryllupsnatten: 1500 Blomster (bukett, knappehull, dekorasjon): 1500 Trykksaker: til invitasjoner, porto, program, takkekort, porto igjen: 2000 Leie av musikkanlegg: 1250 Gaver til hjelpere/forlovere/toastmaster/bidragsytere: 2000 Betaling av servitører (stort sett kjenninger av oss): 5000 Gratis: Kirke: gratis (brukte den vi sokner til) Kaketopper: fant noe gammel julepynt i skapet (en engel av glass og et lite snømann-lys, ble kjempesøtt). Jeg plukket kvister og tørre trær i skogen og sprayet den hvite. Vakker pynt i lokalet! Så festet jeg juletrelys til dem. Venninner hjalp meg å sette opp håret. Ble kjempefint! Vi hadde musikalske venner som sang både i kirka og under middagen. En god venninne fikk bryne seg på bryllupskaka, og det ble kjempebra! Vi fikk selvsagt mye hjelp av familie til matlaging. Det sparte oss for mye. Vi hadde dugnadskveld i forkant, der vi pyntet kaker, lagde salater, etc. Koselig. Bare man vil gjøre noe selv, trenger det altså ikke bli så forferdelig dyrt. Endret 13. januar 2009 av angara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå