The Goddess Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg har lidd av spiseforstyrrelser i rundt 5 år nå. Begynte med anorexia.. så bulimi og nå er jeg en overspiser. Jeg går til psykolog for det, men føler det er til ingen nytte? Jeg vil virkelig bli frisk.. men sånn som ting er nå har jeg ikke troen på at psykologen min kan hjelpe meg.. at jeg trenger bedre hjelp enn som så. Noen der ute som har slitt/sliter med spiserforstyrrelser som har råd til meg? Jeg vil virkelig bli frisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvor bor du i landet? Her i Stavanger har de noe som heter "Enhet for spiseforstyrrelser" på sykehuset, og der står jeg i kø nå. Tror de har flere avdelinger rundt om i landet. Ellers finnes det jo www.iks.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotografit Skrevet 12. januar 2009 #3 Del Skrevet 12. januar 2009 Søk også på Modum Bad, de har veldig bra rykte. Desverre lang ventetid, men det tar lengre tid å ikke gjøre noe(dårlig formulert, du skjønte sikkert hva jeg mente). Se Man må kreve ting av en psykolog, desverre.. Så trinn en er å si rett frem at du vil at dere skal angripe bulimien mer aggressivt og konkret. Gjøres det ikke, så sier du rett og slett at du må søke om overføring til en annen behandler. Det er altfor lett å bli psykolog idag syns jeg og det kan hende du har fått en behandler uten "futt" i. Men gi denne en sjangse til å steppe opp og intensivere behandlingen aller først. Tror alle fylker skal ha Enhet for spiseforstyrrelse i psykiatrien sin. Spør legen! SUPERBRA at du ønsker å ta tak i det nå. JEg har spiseforstyrrelser på 10 året, men fortsatt positiv til å bli frisk. Får IKKE riktig behandling, så jeeg jobber med samme sak selv... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotografit Skrevet 12. januar 2009 #4 Del Skrevet 12. januar 2009 Ups! Glemte å legge linken inn. Se http://www.modum-bad.no/articlebox.aspx?m=155 Klem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marilyn0103 Skrevet 14. januar 2009 #5 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei..sliter med det samme selv.. har tatt steget og fortalt det til fastlegen min og skal til psykolog snart..det værste er at jeg klarer bare ikke å "skjerpe" meg. rutinene er og forblir de samme, dag ut og dag inn..jeg trenger rett og slett noen som tar meg i nakken. du er ikke alene skal du vite. på www.amab.no er det et forum for oss som vil ut av spiseforstyrrelsen, anbefaler deg å opprette en profil der inne og få kontakt med flere i samme situasjon (: Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Goddess Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 15. januar 2009 Tusen takk for svar alle sammen:-) får vel ta det opp med fastlegen min igjen.. Har faktisk gått i samtaler hos både iks og ros til ingen nytte. Trenger vel som hun over her sier, noen som tar meg i nakken og gir meg hjelp 24/7 kanskje. Jeg klarer iallefall ikke fungere daglig lengre (sliter med sosial angst og harde depresjoner). Syntes det er veldig trist at det er hele 6 måneders ventetid på behandling, og at det ikke finnes mere hjelp til spise forstyrrede mennesker. Jeg mener at psykolog er ikke nok for å overvinne "djevlen". Men.. nå har jeg aldri vært inne til behandling heller, rett og slett fordi jeg aldri har hatt en lav nok bmi (pga overspisingen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #7 Del Skrevet 15. januar 2009 har du tenkt på kognitiv terapi eller hypnose? det handler jo mye om tanke mønstre! uansett lykke til! jeg er selv, nokså nylig "selverklært" med anoreksia. jeg er på et stadie, hvor jeg vet om det, men orker ikke snakke med noen om det, rett og slett fordi jeg orker ikke tanken på at andre skal ha meninger om det................................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå