Gå til innhold

Ta det en får?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når en er så stygg som meg, skal jeg da ta det jeg får, forbli evig singel eller vente på et mirakel? vil jo gjerne være forelsket i personen da...er så trist å gå med den vonde følelsen av at jeg er så stygg og ubrukelig, vil jo gjerne ha de samme mulighetene som alle andre. Huff, blir jo ikke noe enklere ved at gutter ser mer på utseende enn det jenter gjør, er jo altid jenta som er penest i et forhold, enig?

Jente 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en er så stygg som meg, skal jeg da ta det jeg får, forbli evig singel eller vente på et mirakel? vil jo gjerne være forelsket i personen da...er så trist å gå med den vonde følelsen av at jeg er så stygg og ubrukelig, vil jo gjerne ha de samme mulighetene som alle andre. Huff, blir jo ikke noe enklere ved at gutter ser mer på utseende enn det jenter gjør, er jo altid jenta som er penest i et forhold, enig?

Jente 23

23 år og masse dårlig selvtillit. Ikke bra!!

Oki, jeg var en liten stygg andunge selv. Ikke så værst kanskje, og en fabelaktig personlighet.. Men i begynnelsen av 20 årene startet jeg å bry meg om meg selv på en ny måte.. Noen kilo ramlet bort (jeg fikk sjokk første gang jeg fikk komplement) Jeg brukte noen ekstra kroner på en bra frisør.. jeg lærte meg å sminke meg og brukte litt ekstra tid på klær (trenger ikke være så dyrt)....

Start med degselv.. for ALLE har mulighet til å pynte på det vår herre har gjort med oss. Det er ikke snakk om å bli Angelina for noen av oss, men å trives med enselv.. DU trives ikke. Sørg for å komme deg dit!!

Deretter tror jeg ikke du trenger å klage slik du gjør.

*Sparker bak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år og masse dårlig selvtillit. Ikke bra!!

Oki, jeg var en liten stygg andunge selv. Ikke så værst kanskje, og en fabelaktig personlighet.. Men i begynnelsen av 20 årene startet jeg å bry meg om meg selv på en ny måte.. Noen kilo ramlet bort (jeg fikk sjokk første gang jeg fikk komplement) Jeg brukte noen ekstra kroner på en bra frisør.. jeg lærte meg å sminke meg og brukte litt ekstra tid på klær (trenger ikke være så dyrt)....

Start med degselv.. for ALLE har mulighet til å pynte på det vår herre har gjort med oss. Det er ikke snakk om å bli Angelina for noen av oss, men å trives med enselv.. DU trives ikke. Sørg for å komme deg dit!!

Deretter tror jeg ikke du trenger å klage slik du gjør.

*Sparker bak*

Herregud for et tragisk innlegg!

Når alt kommer til alt, ser man ut som man gjør. Helst vil man ha en kjæreste som fortsatt synes du er vakker når du ligger i sengen, usminket og blei med spysjuka på femte dagen. Alle mennesker fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt, ser man ut som man gjør. Helst vil man ha en kjæreste som fortsatt synes du er vakker når du ligger i sengen, usminket og blei med spysjuka på femte dagen. Alle mennesker fortjener det.

Hvorfor er det tragiskt?

Synes det var ett bra innlegg, bedre å gjøre noe enn å ikke engang forsøke men heller sitte å vente på att noen vil ha deg.

Å føle seg pent kledd og pent sminket gjør nok endel for selvtillitten hennes også og selvtillitt er noe vi setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, jeg er enig med Pokahonta jeg.

Det handler ikke så mye om å se bra ut for andre som å se bra ut for seg selv. Man kommer ikke langt om man har såpass bedriten selvtillit som trådstarter her. Selv føler jeg at jeg blomstret og fikk draget først da jeg var 18-19, men det har nok ikke så mye med at jeg var en stygg andunge som ble en svane men heller med at selvtillitten min gikk sakte men sikkert fra 0 til 10.

Og det er nok litt takket være sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faabina

Dersom du virkelig er stygg og ubrukelig(noe jeg betviler)..

Så mener du at du bare vil ha de pene og vellykka? Burde du ikke selv vite at det ikke bare er utseendet som betyr noe, men at man kan være mindre pen men allikevel elskbar? Hvorfor går du selv etter utseende om det er det du misliker at guttene gjør?

Svart til h'n som skriver at det bare er å sminke seg og bruke litt tid på klær: Noen mennesker er født med misdannelser som gjør at sminke og klær ikke kan løse alt.

Forhåpentligvis finnes det også mennesker som ikke BARE er utseendefiksert.

Jeg kan ikke si at jeg er en av dem, desverre. En dårlig egenskap jeg til tider skammer meg over. Personligheten er absolutt viktigst (men et pent ytre kan man smelte for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki, jeg var en liten stygg andunge selv. Ikke så værst kanskje, og en fabelaktig personlighet..

Godt for deg, men nå har det seg slik at enkelte mennesker dessverre er og forblir stygge.

Det er ikke snakk om den stygge andungen, men den stygge gåsa.

Selvfølgelig vil det hjelpe litt med selvtillit, men det er ikke enkelt å være stygg i et såpass utseendefiksert samfunn som vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI ta til takke med noe. Er det en ting jeg har lært av mitt 23 år korte liv så er det det. da blir man aldri lykkelig. gå for drømmer og det beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 23

Ærlig talt, det kan umulig være utseendet som betyr mest for hvem som blir gift og ikke?!

Ut fra hva jeg kan se skulle jeg ha vært gift flere gang er for lenge siden, mens mange jeg ser rundt meg på ingen måte skulle ha gift i det hele tatt.

Det må derfor være noen andre faktorer enn utseendet som gir folk kjærester!

Dersom du gir menn hva de vil ha får du sikkert drøssevis med menn løpende til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
ALDRI ta til takke med noe. Er det en ting jeg har lært av mitt 23 år korte liv så er det det. da blir man aldri lykkelig. gå for drømmer og det beste:)

Ikke forvent deg å være stormforelsket - med en gang i allefall .Ofte blir en ikke glad i og forelsket i en person før man kjenner dem skikkelig .

Du bør la folk få en sjangs å vise hvem dem er .

Jeg er født pen - men det var utrolig vanskelig å finne en mann som " passet " meg .

Ikke forde jeg var bare kresen selv - men havnet bortti feil menn masse gang .

Så om det er en trøst - jeg syns de såkalte " grå mus " får de beste mennene til syvende og sist .Så er det vi pene jentene som havner bort i drittsekkene av mannfolk - gang på gang ! Som behandler oss dårlig og skuffer på mange måter etc kanskje t.o.m er voldelige og sykelige på en eller annen måte ...

Kanskje forde disse mennene " tok oss " kunn pga utseendet vårt .. aner ikke .

Men det er HARDT HARDT å være vakker også ...-selv om du ikke kan greie å forstå det sikkert .Men dere grå mus har det BEDRE enn oss på mange måter . Folk behandler dere ikke like overfladisk iskaldt , kritiserer , sjalusi og fanskap , vanskeligere å finne gode veninner og ha et godt sosialt nettverk , mye falskhet og utnyttelse møter man av andre mennesker ,etc Når noen er snille evt . hyggelige med de såkalte vanlige grå mus - er det ofte ekte vennlighet og ikke rene " baktanker " som ligger bak " vennligheten " til folk . Ja allt er vanskeligere om man er uten om det vanlige pen . Tro det eller ei . Så om du er mer av typen " grå mus " -

jeg tipper du til syvende og sist blir " bedre gift " - enn de pene klasseveninnene dine ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Ikke forvent deg å være stormforelsket - med en gang i allefall .Ofte blir en ikke glad i og forelsket i en person før man kjenner dem skikkelig .

Du bør la folk få en sjangs å vise hvem dem er .

Jeg er født pen - men det var utrolig vanskelig å finne en mann som " passet " meg .

Ikke forde jeg var bare kresen selv - men havnet bortti feil menn masse gang .

Så om det er en trøst - jeg syns de såkalte " grå mus " får de beste mennene til syvende og sist .Så er det vi pene jentene som havner bort i drittsekkene av mannfolk - gang på gang ! Som behandler oss dårlig og skuffer på mange måter etc kanskje t.o.m er voldelige og sykelige på en eller annen måte ...

Kanskje forde disse mennene " tok oss " kunn pga utseendet vårt .. aner ikke .

Men det er HARDT HARDT å være vakker også ...-selv om du ikke kan greie å forstå det sikkert .Men dere grå mus har det BEDRE enn oss på mange måter . Folk behandler dere ikke like overfladisk iskaldt , kritiserer , sjalusi og fanskap , vanskeligere å finne gode veninner og ha et godt sosialt nettverk , mye falskhet og utnyttelse møter man av andre mennesker ,etc Når noen er snille evt . hyggelige med de såkalte vanlige grå mus - er det ofte ekte vennlighet og ikke rene " baktanker " som ligger bak " vennligheten " til folk . Ja allt er vanskeligere om man er uten om det vanlige pen . Tro det eller ei . Så om du er mer av typen " grå mus " -

jeg tipper du til syvende og sist blir " bedre gift " - enn de pene klasseveninnene dine ....

Ikke bare har jeg en anelse om hvorfor du blir behandlet dårlig, men jeg føler nesten at det er fortjent også.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har jeg en anelse om hvorfor du blir behandlet dårlig, men jeg føler nesten at det er fortjent også.... :sukk:

Haha!

Men hun har et poeng da, alt kommer ikke rekende på ei fjøl til oss som er pene heller. Man får litt mer gratis når det gjelder umiddelbar tiltrekning kanskje, men det skal nok minst like mye til for en pen person å finne en man har god kjemi med og som elsker og forstår deg som for en mindre pen.

Og blant mine venninner, så er det ikke slik at de peneste er i de lykkeligste forholdene. Faktisk er de oftere single enn mine "ikke så pene" venninner, og det tror jeg ikke er fordi de sistnevnte har tatt til takke med det de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for deg, men nå har det seg slik at enkelte mennesker dessverre er og forblir stygge.

Det er ikke snakk om den stygge andungen, men den stygge gåsa.

Selvfølgelig vil det hjelpe litt med selvtillit, men det er ikke enkelt å være stygg i et såpass utseendefiksert samfunn som vårt.

Alle mennesker - også de stygge- blir penere ved å kle seg riktig og ordne seg med litt sminke osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Haha!

Men hun har et poeng da, alt kommer ikke rekende på ei fjøl til oss som er pene heller. Man får litt mer gratis når det gjelder umiddelbar tiltrekning kanskje, men det skal nok minst like mye til for en pen person å finne en man har god kjemi med og som elsker og forstår deg som for en mindre pen.

Og blant mine venninner, så er det ikke slik at de peneste er i de lykkeligste forholdene. Faktisk er de oftere single enn mine "ikke så pene" venninner, og det tror jeg ikke er fordi de sistnevnte har tatt til takke med det de får.

Det jeg reagerte på var at hun brukte utseendet som årsaken til at hun ble behandlet dårlig. Jeg synes det blir for dumt når pene mennesker forventer å få alt gratis bare fordi en er pen. Pene mennesker må OGSÅ jobbe for å få det de trenger, men alt i alt får pene mennesker mye mer gratis, men er kanskje ikke vant til å takle like mye motgang, og får seg dermed et slag i trynet når de møter livets realiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 23

:klem:

Mange negative tilbakemeldinger, ser jeg :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 23

registrer deg å sleng en PM til meg da, om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får jeg sikkert kjeft i hue å ræva.

Men dette er en tråd med damene i et nøtteskall. (ta litt selvironi) ;)

Jeg skjønner det ikke er lett om man syns man selv er utseende messig stygg, men, nødvendigvis, så er du ikke det. Annet enn i ditt lille hode. Det er der hakke i plata er.

Du skjønner det lille venn. Det er tusenvis av mannfolk ute i den vide verden.

Tror du alle vil ha slanke, stor brøsta, timeglass forma og blonde damer? Tro om igjen, det er veldig mange som vil ha en dame med normal kropp, uperfekte pupper og litt lår. Om det kanskje ikke er de som står mest og er storsjarmørene i baren, så er de der.

Så gi det litt tid. I mellomtiden kan du jo gjøre som det ble foreslått her.

Test litt sminke, dill og dall deg. Føl deg bedre, gjør deg pen for Deg. Drit i alt og alle andre.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker - også de stygge- blir penere ved å kle seg riktig og ordne seg med litt sminke osv....

Du kan sette tiara på en gris - den blir ikke noen miss universe av den grunn. Jeg tror en del av tilbakemeldingene her har bommet litt på temaet TS tar opp.

Hun ønsker åpenbart ikke tips til en "bli ny"-reportasje i Se&Hør-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Jente 23

Sminke, frisør, klær osv har betydning i den grad det kan gjøre noe med ditt eget selvbilde. Ellers har det langt fra den effekten på menn som mange kvinner tror. Iallefall de menn som har vært ute en vinternatt og to før. Vi ser hva som er pent, og hva som er sminket pent. Og det skal jammen en magisk bukse til for å villede mitt blikk mot en stygg rumpe.

Det beste rådet du har fått her inne er å jobbe med deg selv, og da i forhold til hvordan du ser på deg selv. Blir du ikke glad i deg selv, er det svært vanskelig for andre å bli glad i deg, og enda vanskeligere for deg å bli glad i andre. Bruk lysten som indikator. Hva liker du å gjøre? Det du liker å gjøre gjør du som regel bra. Gjør mer av det. Opplev følelsen av "å mestre" så ofte du kan. Gjør noe du liker minst èn gang hver eneste dag. Og sist men ikke minst; Begynn å tren! Også her kan du følge lysten. Ikke begynn med jogging om du hater det. Men tren med noe du liker. Begynn gjerne hjemme hos deg selv de første månedene om du ikke liker å gjøre det foran andre. Det finnes drøssevis av treningsapparater du kan bruke hjemme, og som tar liten plass. Når du trener både ser du bedre ut, og du føler deg bedre. Det er dobbelt gevinst.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...