Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit når feriepengene fra nav blir utbetalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som veit når feriepengene fra nav blir utbetalt?

Lurer på det samme. Betales det feriepenger av sykepenger og ledighetstrygd? Hadde begge deler i fjor

Skrevet

Jeg trodde ikke en fikk feriepenger fra NAV i det hele tatt jeg :klø:

Skrevet
Jeg trodde ikke en fikk feriepenger fra NAV i det hele tatt jeg :klø:

Nei,det var nytt for meg også..

Skrevet

Ferietillegg

Ferietillegg (feriepenger) gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger som du har mottatt i opptjeningsåret, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere.

http://www.nav.no/893.cms

Skrevet

Ahh, jeg har aldri mottatt dagpenger, bare sykepenger, så derfor ;)

Skrevet

En får også feriepenger av sykepenger, foreldrepenger og svangerskapspenger.

Ved sykepenger får en feriepenger av 48 dager. Ved fødselspenger får en for 12/15 uker, og ved svangerskapspenger får en for 64 dager.

Skrevet

Ved sykepenger får en feriepenger av 48 dager. Ved fødselspenger får en for 12/15 uker, og ved svangerskapspenger får en for 64 dager.

Ja,det viste jeg men ikke av dagpenger,lærer stadig noe nytt..Men er det noe de akkurat er beg med tro??Det er jo på tide da,blir ikke rik av å gå ledig.

Skrevet
Ja,det viste jeg men ikke av dagpenger,lærer stadig noe nytt..Men er det noe de akkurat er beg med tro??Det er jo på tide da,blir ikke rik av å gå ledig.

nei, det er ike nytt. ledighetspenger erstatter lønningen din, så derfor bør en få det.

Skrevet

Er dette nytt?? Jeg har tidligere vært sykemeldt i 6mnd og ikke fått noe feriepenger.

Skrevet
Er dette nytt?? Jeg har tidligere vært sykemeldt i 6mnd og ikke fått noe feriepenger.

og mår blir de utbetalt?

Skrevet
og mår blir de utbetalt?

Tror de kommer i juni. Det er iallefall da arbeidsgiver får feriepenger av sykepenger dersom de har forskuttert sykepenger for de ansatte.

Skrevet

På slippen min står det at de blir utbetalt i slutten av mai i ferieåret.

Arbeidsledige som mottar sykepenger istedet for dagpenger får ferietillegg som til dagpenger i slutten av januar i ferieåret.

• 2 uker senere...
Skrevet
Noen som har fått feriepenger fra Nav?

Jeg fikk feriepenger i fjor. Var sykemeldt i 2 måneder i 2007, fikk feriepenger for dette sommeren 2008.

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Hva med de på attføring da?

Skrevet
Hva med de på attføring da?

Får ikke feriepenger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk feriepenger av sykepenger utbetalt i mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...