la Flaca Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Gullet ønsker seg TOG til treårsdagen, så jeg har begynt å gjøre litt research på togfronten. Men hva velger man? Det står mellom vanlige togsett i tre ala brio, og elektrisk thomastogsett i plast. Plast er mer holdbart, og det er litt mer "med" delene der liksom. (Han veldig pro elektronikk). Lurer på om en togbane i tre blir for kjedlig i lengden når han er såpass stor? Samtidig er det lett å bygge med brio (ol.) og masse, masse deler å få kjøpt. Har lyst til å samle. Hva har deres små og hva har vært mest populært?
ToveM Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Ville gått for Brio, det er masse ekstrautstyr å samle på, og det holder i "generasjoner"
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Brio altså? Hvor lenge leker de med sånne togbaner egentlig? Syns liksom han er så stor allerede...
Leanne Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 kjøp brio tog, det er solid og holdbart. I barnehagen leker alle på avdelingen med det, de er mellom 2 og 6 år. Man får jo kjøpt mye fint til brio togene nå da,både med batteri og forskjellig, ta en titt her
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Hmmm... er egentlig den gode gamle trebanen jeg har mest lyst til å kjøpe også! Fint å få feedback fra barnehage forresten Og så har jeg funnet ut at det finnes flere alternativer til Brio som er myyye billigere, men også har mange fine deler. Så kan jeg heller kjøpe briosett når det er noe spesielt. Samtidig er jeg så svak for Thomas toget.(har aldri vokst fra leker selv jeg) Ingen her som har gitt barna Thomas togsett og kan fortelle noe om det?
LynetmcQueen Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Uten tvil, velg Brio. De synes det er veldig spennende å kunne bevege togene selv, det ene batteridrevne Briotoget vi har, står for det meste på stasjonen. Dessuten er der jo utallige utbyggingsmuligheter, og mye elektronikk-stæsj etterhvert. 5-åringen min elsker togene sine. Et lite tips er at merket Kids Wood som de har flere steder er kompatibelt med Brio, og det er en god del rimeligere.
LynetmcQueen Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Hei igjen. Nå skrev vi visst svar samtidig. Thomastogene fåes også i Brio. Guttungen har dem alle sammen.
the Sun Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Hmmm... er egentlig den gode gamle trebanen jeg har mest lyst til å kjøpe også! Fint å få feedback fra barnehage forresten Og så har jeg funnet ut at det finnes flere alternativer til Brio som er myyye billigere, men også har mange fine deler. Så kan jeg heller kjøpe briosett når det er noe spesielt. Samtidig er jeg så svak for Thomas toget.(har aldri vokst fra leker selv jeg) Ingen her som har gitt barna Thomas togsett og kan fortelle noe om det? Du får kjøpt batteridrevne Thomas-tog som kan kjøre på BRIO treskinner, så da får du alt i ett :-D Se for eksempel her
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2009 Uten tvil, velg Brio. De synes det er veldig spennende å kunne bevege togene selv, det ene batteridrevne Briotoget vi har, står for det meste på stasjonen. Dessuten er der jo utallige utbyggingsmuligheter, og mye elektronikk-stæsj etterhvert. 5-åringen min elsker togene sine. Et lite tips er at merket Kids Wood som de har flere steder er kompatibelt med Brio, og det er en god del rimeligere. Ok, nå er jeg overbevist! Og ja; Kids wood har jeg oppdaget, og det selges veldig rimelig på Toys'r us, hurra! (dagens reklame). Jeg har også tenkt på at det kanskje blir kjedelig i lengden at toget beveger seg selv, uansett - det kan jeg jo kjøpe hos Brio også. Brio er også lett å rydde bort når det ikke er i bruk.
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2009 Du får kjøpt batteridrevne Thomas-tog som kan kjøre på BRIO treskinner, så da får du alt i ett :-D Se for eksempel her Jaaa, så bra! Takk for tipset.
Jade Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Briotog har du leeeeenge. Kan brukes til alle barna, og barnebarna når de kommer
Sulosi Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Yngstemann her går i 1.klasse og leker fortsatt med brio togene. Vi har supplert med togbanen som fås kjøpt på IKEA og et annen "billig"merke, diverse lokomotiv med batteri osv. Har intrykk av at de fleste togbanene passer sammen. Elektrisk togbane (som kun tar tog på strøm/batteri) har aldri vert aktuelt, de går for istykker. Ellers har vi med tiden kjøpt Duplo togbane både med og uten batteridrevne lokootiv, og den er også i bruk ennå. Til og med jenta på 12 bruker duplo når hun skal leke med brødrene.
missluna Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 Jeg ville gått for brio togbane i tre. Som de andre sier her, så er det en masse masse ekstrautstyr ala skinner, tunneller, broer, stasjoner osv osv osv til disse togbanene og det er også veldig enkelt å få tak i dersom man vil bygge på litt. Gutten min fikk seg togbane til jul da han var 2 år og leker stadig med den nå som han er 3,5. Togbanen er hans kjæreste lekegreie og han har blitt veldig flink til å sette den sammen alene. Og det er alltid like stas når han får nye deler til den. Han kan sitte å leke med denne i timesvis. Anbefalles virkelig.
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2009 Blir så glad jeg nå, er fullstendig overbevist om at tretogbane er tingen. Egentlig. Ikke minst fordi det er kjempelett å få tak i rimelige deler som du sier, Missluna. Men nå har jeg altså også fått tips om GeoTracks fra Fisher price... :dåne: Noen som har erfaring med fisher price sin?
la Flaca Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2009 Jeg ville godt for ordentlig tog. Mmm mja kanskje det. Kanskje høre med NSB om de har noe billig brukt?
Susan Sto Helit Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 Bare for å ta med ennå mer reklame... Vi har "kjøpt" togbane til to-åringen gjennom bokklubben. Og den var helt super. Er kompatibel med brio og alle de andre. (Vi kjører Thomas-tog på også.) Dessuten får man kjøpt flere deler på Biltema, og de er absolutt de billigste jeg har kommet over. Og kvaliteten, den er super! Merker ikke noe forskjell fra brio, annet enn at designet er en del "kjedeligere" og mindre detaljrikt. Togbanen brukes daglig her av 2-åringen, men jeg husker jeg selv lekte mye med togbane, og da var jeg nok nærmere 6-7 år.
Gjest itla Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Utfra egen erfaring vil jeg si at elektrisk tog og Brio-tog er to helt forskjellige ting. Jeg hadde begge deler (elektrisk Thomas-tog fra Hornby + ganske mye Brio) da jeg var liten. Brio-toget lekte jeg med på egenhånd, mens det elektriske var desidert morsomst når pappa hadde tid og lyst til å leke med meg. Jeg klarte f.eks. ikke å sette opp pensen og denslags på egenhånd. Men jeg er litt uenig i at elektriske tog har dårligere holdbarhet - hvis man kjøper skikkelige merker som f.eks. Hornby holder det i flere generasjoner, det også.
la Flaca Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 13. januar 2009 Itla; det du sier der har slått meg også. En elektrisk togbane ala thomas (plastikkserien) er noe barna har glede av når de er litt eldre, eller sammen med foreldrene/ eldre søsken. (som småtten heldigvis har) Derfor har jeg kommet frem til at vi må ha begge deler! I går gjorde jeg et kupp og fikk kjøpt en stor samling brukt FisherPrice (geotrax) kjemperimelig, sparte mange tusen. Så nå har jeg samvittighet til å skaffe litt i tre også, er jo mye billig å finne der.
Gjest sandra-salamander Skrevet 13. januar 2009 #20 Skrevet 13. januar 2009 Uten tvil brio! Brio holder virkelig kvalitet, guttungen min på snart 5 leker masse med togbanen enda! du kan event. supplere med billigdeler som stasjon, hengebru osv feks fra biltema. Den første banen gutten min fikk var en billig-greie, skinnene der vart ødelagte etter 1 dagsbruk! Ellers finst det maaasssevis av tog å kjøpe, thommastog funker også bra på brio-banen Og med brio har dere bane event til andre unger, eller dere kan pakke den bort til event barnebarn engang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå