Gå til innhold

En av ti føler seg truet.

Har du noengang følt deg truet?  

1. 1. Har du noengang følt deg truet?

• Ja
      18
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå står det bare noe ræl om Grete Knutsen i linken din....

...henne føler jeg meg ikke mye truet av!

Men hvis det i utgangspunktet dreide seg om en kvinne versus være trygg ute/ på byen/ med mannfolk- trygg...

Definitivt JA

Skrevet

Som kvinne ute i bybildet, verken dag eller kveld/natt, kan jeg ikke huske å ha følt meg truet noen gang nei.

Som kvinne ellers, har jeg følt meg truet ja,men det var i hjemmet.

Siden ikke linken viser til noe forklaring på hvor du lurer på, så svarte jeg nei, da jeg antar det var ute i bybildet du tenkte på. :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Om man føler seg truet er en dårlig målestokk på samfunnet (kritiserer ikke din vastemning, tenkte jeg bare skulle legge til noe jeg har lært).

De som føler seg mest truet/utrygghet i samfunnet (ihht undersøkelser) er gamle kvinner. De som opplever MINST vold er gamle kvinner. Dette kan skyldes at de er lite ute, og leser mye i avisen om hvor farlig alt er, dessuten vet de at hvis de vil komme i en truet situasjon vil de være underlegne. Det akn da skje at når disse er ute, ser de etter situasjoner som kan virke truende, for å være føre var og på vakt. En del situasjoner kan dermed misforstås.

De som føler seg minst tuet er unge menn, mens de også opplever mest vold.

Synes dette er interessant.

Skrevet

Jeg har aldri følt meg truet ute på byen.

Skrevet

Jeg foeler meg som regel trygg, men liker ikke aa vandre rundt alene i moerke gater.....

Gjest Coolaid
Skrevet

Har følt meg truet flere ganger. Dette har stort sett hatt med mobbing eller jobber jeg har hatt. Vi gutta slipper ikke unna heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...