Gjest Mayamor Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=1 Stemmer dette med KG sine kvinnelige brukere? Lager en liten uhøytidlig "statistikk" på dette. Mayamor
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #2 Skrevet 17. juli 2003 Nå står det bare noe ræl om Grete Knutsen i linken din.... ...henne føler jeg meg ikke mye truet av! Men hvis det i utgangspunktet dreide seg om en kvinne versus være trygg ute/ på byen/ med mannfolk- trygg... Definitivt JA
aline Skrevet 18. juli 2003 #4 Skrevet 18. juli 2003 Som kvinne ute i bybildet, verken dag eller kveld/natt, kan jeg ikke huske å ha følt meg truet noen gang nei. Som kvinne ellers, har jeg følt meg truet ja,men det var i hjemmet. Siden ikke linken viser til noe forklaring på hvor du lurer på, så svarte jeg nei, da jeg antar det var ute i bybildet du tenkte på.
Gjest Poirot Skrevet 18. juli 2003 #5 Skrevet 18. juli 2003 Om man føler seg truet er en dårlig målestokk på samfunnet (kritiserer ikke din vastemning, tenkte jeg bare skulle legge til noe jeg har lært). De som føler seg mest truet/utrygghet i samfunnet (ihht undersøkelser) er gamle kvinner. De som opplever MINST vold er gamle kvinner. Dette kan skyldes at de er lite ute, og leser mye i avisen om hvor farlig alt er, dessuten vet de at hvis de vil komme i en truet situasjon vil de være underlegne. Det akn da skje at når disse er ute, ser de etter situasjoner som kan virke truende, for å være føre var og på vakt. En del situasjoner kan dermed misforstås. De som føler seg minst tuet er unge menn, mens de også opplever mest vold. Synes dette er interessant.
Marble Skrevet 18. juli 2003 #7 Skrevet 18. juli 2003 Jeg foeler meg som regel trygg, men liker ikke aa vandre rundt alene i moerke gater.....
Gjest Coolaid Skrevet 22. juli 2003 #8 Skrevet 22. juli 2003 Har følt meg truet flere ganger. Dette har stort sett hatt med mobbing eller jobber jeg har hatt. Vi gutta slipper ikke unna heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå