Jewel Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 Heisann.... Sitter her og funderer litt, smaboeren min vil gifte seg i Eidsvoll kirke da denne er gammel og vel bevart,og at han i tillegg er derifra. Er selv fra Oslo,så jeg kunne kanskje tenkt meg noe annet. Har sett kirken utenifra da vi har lagt krans på graven til besteforenldrene hans, og den var faktisk vel pen..... Men, nå lurer jeg fælt på hvordan den ser ut innenifra! Er det noen her som har kjennskap til kirken,som kan henvise til bilder evt gi meg en beskrivelse? Takker og neier pent for svar
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #2 Skrevet 25. juni 2003 Jeg har ikke kjennskap til Eidsvoll kirke..Tror jeg har vært inni den en gang, men det er så lenge siden at jeg ikke husker. Men jeg har "god" kjennskap til Råholt kirke. Syns den er ganske fin jeg da, kanskje litt typisk kirke, men det er vel uansett ikke i den dere vil gifte dere i?
Jewel Skrevet 26. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2003 Tror jeg vet hvilken kirke du mener. Hvis den ligger langs veien? Ganske fin den,ja! Onkelen min giftet seg der.... Har prøvd hardt å finne bilder på internett av Eidsvoll kirke,men til ingen nytte... Skal ikke gifte oss før sommeren i 2005.. Så vi har god tid til å planlegge! Plutselig så er dagen der :kysse:
Tvilling76 Skrevet 26. juni 2003 #4 Skrevet 26. juni 2003 Gå på biblioteket og lån en bok som heter "Kirker i Norge". Delt inn etter fylker og sogn. Her finner du masse informasjon om Norges kirker. (Kapasitet, bilder av kirken, beskrivelse av alter, orgel, historikk etc.) Lykke til med det forestående bryllupet!
Jewel Skrevet 26. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2003 Tvilling76: Tusen takk for informasjonen... Tror jeg tar meg en tur innom i dag for å få "smugtitte" litt. Samboeren trenger jo ikke å vite at jeg er SÅ nyskjerrig egentlig... Lykke til med ditt eget bryllup,forresten :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 Ja Råholt kirke er den som ligger ved veien. Jeg har vært i uttalige barnedåper, konfirmasjoner og begravelser der.. Men jeg spurte min mor i går hvordan Eidsvoll kirke var, og den var i følge henne veldig fin. Jeg spurte og min unge tante, men hun kunne ikke huske, men hun sa den hadde rykte på seg for å være svært fin, så da får vi håpe på det Jeg er visst døpt der, jeg.. :oops: Men håper du kan finne ut mer ved å se i den boka som Tvilling76 anbefalte. Lykke til!
Jewel Skrevet 27. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2003 Angeleyes: Tusen takk, ble ekstra glad ved å høre at den var fin da! De har visst pusset den opp i forkant av Bjørn Dæhlie bryllupet også.... Rakk ikke biblioteket i går,og i dag skal jeg på Aker Brygge med jobben. Digg vær :D Så da blir det madagen tenker jeg.... Spent!!!!
Gjest Helenius Skrevet 30. juni 2003 #8 Skrevet 30. juni 2003 Gå på biblioteket og lån en bok som heter "Kirker i Norge". Delt inn etter fylker og sogn. Her finner du masse informasjon om Norges kirker. (Kapasitet, bilder av kirken, beskrivelse av alter, orgel, historikk etc.) Den har jeg tittet på! Veldig interessant å lese. Vær bare obs på at boken visstnok har en tendens til å overdrive en smule mht. kirkens kapasitet, men i de fleste kirker er det neppe noe problem med mindre dere planlegger å ha enormt mange i vielsen :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #9 Skrevet 2. juli 2003 Jeg var der i dåp i fjor, og synes ikke den var så spesielt fin. Virket "kald" for meg. Har vært inne i koseligere kirker. Alterdelen er heller ikke høyere opp enn resten av kirkerommet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå