Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en del plaget av acne, og lurer på om dere har erfaringer med mineralsminke. Jeg bor i langtvekkistan og de selger ikke mineralsminke her jeg bor, så om dere hadde linket meg til en nettside der de solgte hadde det vært fint:)

På forhånd takk:)

PS: Helst norsk nettside

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er MASSE tråder om dette allerede så vil anbefale at du søker litt.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Hei. Jeg er en del plaget av acne, og lurer på om dere har erfaringer med mineralsminke. Jeg bor i langtvekkistan og de selger ikke mineralsminke her jeg bor, så om dere hadde linket meg til en nettside der de solgte hadde det vært fint:)

Akkurat hatt kurs om mineralsminke og iallefall den ifra I.D kan fint brukes på acnehud i og med det inneholder naturlige stoffer. Kursmannen fortalte at den til og med var bra for huden og at den kunne hjelpe mot acne. I stor grad tviler jeg på, men den kan iallefall fint brukes på all hud uansett hva. :)

Sminken er litt dyr, men om den brukes riktig kan faktisk en foundationboks holde i 6-9mnd .

link: http://www.dermanor.no/default.asp?fid=1018

• 1 måned senere...
Skrevet

send en mail til [email protected], og be om hjelp. De svarer deg på alt du måtte lure på. Er kjempesøte! De importerer gode produkter og kan anbefale behandlinger etc..! Det er riktig at mineral make-up kan legges rett på huden uten at det irriterer, men det er viktig at det er ekte mineral make-up. Forskjellen er hva som er inni selvsagt. Og da handler det ikke om hva det inneholder, men om hva det IKKE inneholder. Sminken hjelper nok ikke mot akne, men den irriterer ikke. Og derfor blir det iallefall ikke verre! Prøv Zameen. Den gir en fantastisk glød som ingen av de andre seriene gjør!

Lykke til..!

Gjest Gjest
Skrevet
send en mail til [email protected], og be om hjelp. De svarer deg på alt du måtte lure på. Er kjempesøte! De importerer gode produkter og kan anbefale behandlinger etc..! Det er riktig at mineral make-up kan legges rett på huden uten at det irriterer, men det er viktig at det er ekte mineral make-up. Forskjellen er hva som er inni selvsagt. Og da handler det ikke om hva det inneholder, men om hva det IKKE inneholder. Sminken hjelper nok ikke mot akne, men den irriterer ikke. Og derfor blir det iallefall ikke verre! Prøv Zameen. Den gir en fantastisk glød som ingen av de andre seriene gjør!

Lykke til..!

Aldri hørt om dette og det høres litt spamaktig ut.

Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Har samme problem som deg, og brukte i.d i mangen år... men det er ikke noe jeg anbefaler!! Jeg tridde bare det var den beste mineral make-up`en, men det var det IKKE. Har gått over til Everyday minerals, og det er kjempebra!! Og MYE billigere enn i.d. Søk på EM på nett, så finner du siden deres, du kan bestille et prøve kit gratis, du betaler bare 30,- i frakt. Jeg måtte bestille 3-4 slike før jeg fant min perfekte foundation. Håper dette hjalp! :)

Gjest Gjest
Skrevet

everydayminerals.com

Bra og billig! :)

Skrevet

i.d funka en stund, men får så blank hud av den, selv om jeg bruker minerail veil

Skrevet
i.d funka en stund, men får så blank hud av den, selv om jeg bruker minerail veil

i.d har aldri funket på å matte huden vertfall. mineral veilen og selve foundationen inneholder jo skimmer:S idiotisk

Gjest dalieo
Skrevet (endret)

Anbefaler ikke i.d bare minerals foundationen, har fått dårligere hud etter jeg begynte med den :klø: Den inneholder visstnok noe som heter bismuth(?) som kan irritere huden.

Såvidt jeg har fått med meg inneholder ikke Everyday Minerals dette? Rett meg gjerne hvis jeg skriver noe feil her nå :)

EDIT: Tenkte jeg kunne legge til at i.d forstørrer porene, og huden ble bare mer skinnende og fet i T-sonen etc av pudderet. For meg var den absolutt ikke verdt prisen :jolie:

Endret av dalieo
Skrevet

^ Helt enig! Har skrevet om bismuth her hvis noen vil lese.

Everyday Minerals inneholder ikke bismuth nei og er myye bedre :)

Skrevet

Heia,siden alle her er så negative så vil jeg si at jeg digger i.d. Huden min er finere enn noen gang og sminken holder hele dagen på meg.Kansje jeg har lært meg å bruke det riktig siden jeg er så fornøyd.Men skal nok hive meg innom Glo eller EM å sjekke de ut en gang i framtiden.Men mi er jo alle forsjellige og derfor er det ganske inviduelt.

Gjest dalieo
Skrevet

Flott artikkel, Hilde Christina :)

Tror kanskje jeg er allergisk da, for huden min klør og svir ofte like etter jeg har påført pudderet. Og den kjennes ikke silkemyk som alle har snakket om at den skal bli, men heller tørr. Nei, i.d kommer jeg aldri til å kjøpe igjen! 415,- + kost til over 200-lappen.. absolutt ikke verdt det.

Skal bestille prøvkit fra everyday minerals snart, så vi får se om huden min liker den :) Mye mer prisvennlig er det i alle fall!

hufsa: Jeg tror ikke det har noe med å gjøre at du påfører det riktig, det er nok huden din det går på. Jeg har prøvd å påføre på tusen forskjellige måter, og resultatet blir allikevel kjipt for min del.

Skrevet
Flott artikkel, Hilde Christina :)

Tror kanskje jeg er allergisk da, for huden min klør og svir ofte like etter jeg har påført pudderet. Og den kjennes ikke silkemyk som alle har snakket om at den skal bli, men heller tørr. Nei, i.d kommer jeg aldri til å kjøpe igjen! 415,- + kost til over 200-lappen.. absolutt ikke verdt det.

Skal bestille prøvkit fra everyday minerals snart, så vi får se om huden min liker den :) Mye mer prisvennlig er det i alle fall!

hufsa: Jeg tror ikke det har noe med å gjøre at du påfører det riktig, det er nok huden din det går på. Jeg har prøvd å påføre på tusen forskjellige måter, og resultatet blir allikevel kjipt for min del.

Heia,påføringa har jo helt klart noe å gjøre med resultatet,ellers hadde mi sett ganske rare ut rundt,he he.Men kløe,svie og tørrhet er nok at du ikke tåler det, mente jo ikke med påføring men regner med du sjønnte det ;-))

Gjest dalieo
Skrevet

Forstår at påføring har mye å si for resultatet. Jeg mener bare at det ikke trenger å være dét som er problemet hvis man ikke er fornøyd med foundationen :) For min del synes jeg den er veldig oppskrytt, men det er fint du er fornøyd! Har noen venner som også er veldig glad i den, men de har ganske problemfri hudtype fra før da :)

Skrevet

Ja,jeg sjønner jo selfølgeli det.Men svarte jo på TS spørsmål og for å si at alle er ikke misfornøys med i.d.For utifra denne tråden er det jo helt pyton,ha ha.Merklig de har vunnet 3 tester og kommet på 1 plass alle steder hvis det er så mange som ikke kan like det..Hm..må beg og tenke seg om da, når man skal ha noe.Håper du finner ut av noe..Du får mase på H C ser ut som ho kan ha peil på slikt da ;-))

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat hatt kurs om mineralsminke og iallefall den ifra I.D kan fint brukes på acnehud i og med det inneholder naturlige stoffer. Kursmannen fortalte at den til og med var bra for huden og at den kunne hjelpe mot acne. I stor grad tviler jeg på, men den kan iallefall fint brukes på all hud uansett hva. :)

Sminken er litt dyr, men om den brukes riktig kan faktisk en foundationboks holde i 6-9mnd .

link: http://www.dermanor.no/default.asp?fid=1018

Jeg har faktisk erfaring med at i.d har hjulpet godt på acne hud. Har hatt problemer med acne og dårlig hud i maaaaaaaaannnnnnnnge år( er godt ut i de 30 år) Har gått til hudpleier og prøvd alle de kjente bra merkene( md, decleor, matis osv..) det som faktisk hjalp var da jeg prøvde id. Tok ca tre uker så var huden min helt annerledes. Er Super fornød!

Skrevet

Jeg har brukt Zameen lenge, men kjøpt det i utlandet. Vet det har kommet til Norge nå. Er fantastisk! Men vet ikke hvilke salonger som har det. Derfor jeg nevnte leverandøren. Inneholder ikke bismuth den heller!

Skrevet
Heia,siden alle her er så negative så vil jeg si at jeg digger i.d. Huden min er finere enn noen gang og sminken holder hele dagen på meg.Kansje jeg har lært meg å bruke det riktig siden jeg er så fornøyd.Men skal nok hive meg innom Glo eller EM å sjekke de ut en gang i framtiden.Men mi er jo alle forsjellige og derfor er det ganske inviduelt.

sånn hadde jeg det i starten. men etter å ha brukkt det en god stund, begynte jeg å få små klumper (hvite hudormer), sorte prikker og blank hud av den :(

Skrevet

og jeg VET at jeg har påført riktig, ettersom jeg har vært hos hudpleier og sminket meg foran henne og hun har sagt at det er riktig, og gitt meg gode tips, jeg var strålende fornøyd i begynnelsen, men nå må jeg desverre finne meg et nytt merke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...