Gå til innhold

Jeg kunne tenkt meg å fyre med ved i stua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derfor lurer jeg på om noen kunne fortelle meg litt om fremgangsmåten. Jeg bor i blokk og der er pipe, men ingen åpning til å få montert en liten ovn. Hvem kontakter jeg, og hvor mye kan dette komme på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte litt opp igjen. :)

Gjest Gjest_sussa_*
Skrevet

Reis til noen som forhandler ovn. Og de kan hjelpe deg med å finne noen som kan hjelpe deg med å montere den. Først må du velge ovnen du vil ha, for det er viktig at hullet i pipa blir riktig dimensjon og i riktig høyde.

Du kan selvfølgelig montere den selv, ved hjelp av tips fra forhandler, men en fagperson må uannsett kontrollere den før den tas i bruk.

Prisene varierer selvfølgelig veldig ut ifra hva slags ovn du vil ha. Men en liten kan kanskje ligge på 3-4000 kroner. Rør koster en del kroner det også, pluss gulvplate til å ha ovnen.. kanskje du må regne med 5-6000 kroner.

Skrevet

Gå på en butikk som selger ved-ovner (eks Byggmakker) - der skal de ha rimelig god innsikt i hvordan og hvem man kontakter.

Siden du bor i blokk, kan du sikkert kontakte styret eller vaktmester i forhold til installasjon. Man er kanskje pliktig til å melde fra om slike installasjoner i leiligheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...