Samsara Skrevet 26. juni 2003 #41 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg har aldri latt mine springe særlig naken, unntatt nybadet inne. Å leke i sandkassen eller på stranden og få masse sand opp innimellom (jeg har to aktive jenter) er ikke noe særlig. Jeg bader gjerne naken selv på øde strender, og det må gjerne ungene også gjøre, men til lek synes jeg det er greit å ta på en bikinibukse. En uting er at endel foreldre lar ungene gå nakne på felles lekeplasser. Jeg synes det er vemmelig når unger opp i fem-seks-årsalderen løper naken rundt og fikler med underlivet i ett, når ungene tisser i gresset der andre skal gå barbeint, for å så klatre utørket opp på alle lekestativ, og legge igjen bakterier fra å ha klødd sg i rompa og pillet ut gress overalt på leker de mindre gjerne spiser på. Naken i egen hage må de være så lenge de vil for meg. Offentlig og på lekeplassen skjønner jeg ikke folks behov for å være så "naturlige" på andres bekostning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juni 2003 #42 Del Skrevet 26. juni 2003 Samsara, jammen godt vi har kvinner som deg som passer på tekkeligheten og den gode moral der ute på lekeplassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. juni 2003 #43 Del Skrevet 26. juni 2003 Samsara, jeg er enig med deg, jeg, synes heller ikke noe om unger som flyr og tisser overalt. Ekkelt og uappetittelig....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 28. juni 2003 #44 Del Skrevet 28. juni 2003 Vet du Waco, jeg kommenterer faktisk ikke andres nakne unger, selv om jeg mange ganger kunne hatt god lyst. Og du la kanskje ikke merke til at dette for meg handlet lite om tekkelighet og god moral, men hygiene? Selv er jeg vokst opp med å bade i truse eller bikinibukse, sikkert derfor jeg ikke finner det så "naturlig" at unger skal gå så naken overalt og i enhver situasjon sommerstid. Igår så jeg en naken femåring komme ut fra biblioteket. Da sperret jeg øynene litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 29. juni 2003 #45 Del Skrevet 29. juni 2003 efter min mening så siger ungerne selv ifra når de ikke vil løbe bare rundt i haven, det er forskelligt fra barn til barn hvornår de begynder at blive blygfærdige, hvis folk ikke kunne glo ind i min have det kan man jo i de fleste norske haver i dk har folk hæk rundt sin have så man kan gør som man vil uden naboer som får ondt i røven undskyld udtrykket af hvad man gør. havede jeg nok også ligget med bar numse og solbadet men jeg har naboer som er 80 og skind døde og ville sikkert blive forarvet over at jeg var helt bar så jeg tager hensyn og er påklædt i min have Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 29. juni 2003 #46 Del Skrevet 29. juni 2003 Skulle gjerne hatt en hage jeg kunne solt meg i naken jeg også. Forresten er det ikke alle unger som utvikler blyferdighet. På standen ifjor stod det en tolvåring med antydning til begynnende pupper uten en tråd på. Ikke antydning til sjenanse - eller reaksjon fra foreldrene. Sånt synes jeg man kan ta på naturiststranden når ungene er blitt så store at de faller innunder dette med blotting på offentlig sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 29. juni 2003 #47 Del Skrevet 29. juni 2003 Om menn ser på ungene eller ikke er uansett det minste problemet i hele verden, alle mennesker har rett på å se at barn er lykkelige... Waco Men om kvinner nødvendigvis forstår retorikken...tja....det er en annen sak... Måtte bare kommentere denne. har også minner fra somere hvor vi løp nakne rundt og lekte og hadde det helt kjempefint ! før vi ble oppmerksom på egen nakenhet og slikt ...og ser jo på ungene i barnehagen at de koser seg når de får løpe i den varme solen uten hemmende klær. Det jeg skulle kommentere var det med at alle har rett å se på at barn er lykkelige. Og da altså mens de er nakne. Det virker på en måte som om diu ikke helt vil godta det at det finnes voksne som tenner seksuelt på å se barn - med eller uten klær .....være seg kvinner eller menn. Det er forskjell på å se og å SE....(måtte bare inn og pressisere det) ......å se barn som leker og er glade og glede seg på deres vegner - og å SE på de for å kunne tilfredstille egne perverse lyster ..... Det er det vår oppgave å beskytte ungene så de ikke blir seksualobjekter i sin frie nakne lek .......Det finnes faktisk folk som ligger og lurer - eller oppsøkersteder med barn - for å kikke på de av denne grunn .......og det har de etter min mening ikke lov til - og vi må som voksne passe på!. Selvsagt ikke skremme barna - men ta ansvar. Hvis det innebærerat de ikke kan løpe nakne fordi en av naboene er pedofile - så får det heller være slik - de behøver ikke vite hvorfor. Men å tifredstille denne naboens perverse lyster bare for at de skal få løpe uten klær blir helt forferdelig feil .. Den lille kommentaren jeg skulle komme med ble laaang ....... nå skal jeg lese videre i tråden har lest - og ville bare legge til at jeg er helt enig med det med nakne barn på oppfentlige steder ....med tanke på bl.a hygiene ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. juni 2003 #48 Del Skrevet 29. juni 2003 Virgo, du vet like godt som meg at kvinner forutsetter at menn er overgripere, hvorfor heller skulle dere diskutere menn som ser nakne barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. juni 2003 #49 Del Skrevet 29. juni 2003 Det er sjelden man vet hvem som er pedofile... Jeg stusset en gang over en dame, som var kjæresten med faren min - som hysterisk ba jentungen på fire å få på seg bukse - hun kunne ikke løpe rundt i strømpebukse - det var jo menn tilstede... (Hva med oss damer, som vrikker rundt i miniskjørt ... nå er jeg for gammel til stilen, men sånn ellers - . De fleste menn tenner jo på damer - og da legger vi opp til at de sikler etter oss, eller?) En gang begynte jeg å krangle med den gamle husflidslæreren min i et offentlig svømmebasseng - hun mente seks år gamle gutter ikke hadde noe i damegarderoben å gjøre. Jeg mente det var noe galt med hennes holdning. Nå var hun oppe i årene, og så vel for seg at hennes framtidige elev skulle ha sett henne naken - men nakenhet er vel naturlig, og jeg tipper seksåringen ikke ville lagt seg på minnet en naken gammel dame. Forøvrig - hva så... Jeg mener barn skal få leke nakne - når været tillater bading. Tror ikke det lurer pedofile bak annenhver busk. Så utbredt tror jeg ikke det er. Min sønn hadde badebukse - det falt seg naturlig, han var med i svømmehallen osv. - og de andre hadde også på seg badebukse. Men som pudding, var han naken, bl.a. når vi satte opp lekebasseng i hagen. Blir feil om vi ser en pedofil bak hvert hannkjønn. Dessuten tror jeg ikke pedofile trenger se et nakent barn for å tenne -. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 29. juni 2003 #50 Del Skrevet 29. juni 2003 Virgo, du vet like godt som meg at kvinner forutsetter at menn er overgripere, hvorfor heller skulle dere diskutere menn som ser nakne barn? Det var da ikke måte på generaliseringer her, legger du stadig ikke merke til andre svar enn de som passer inn i teoriene dine? Og Vega, jeg hadde heller ikke satt pris på seksåringer i damegarderoben. Jeg klar ikke av meg for de sekårgamle naboungene her andre steder heller. Skjønner godt denne læreren din. Om du synes det var noe galt med hennes holdning, så hadde hun likevel rett til å kle av seg der uten at hennes fremtidige elever skulle sett henne naken. Det er ikke alle som har et like "naturlig" forhold til nakenhet, og jeg synes man bør ha retten til å velge om man vil ha folk nakenhet tredd nedover trynet, eller hvem man vil kle av seg foran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. juni 2003 #51 Del Skrevet 29. juni 2003 Da burde det kanskje vært garderober for de med barn, og de uten..? For jeg ville ikke sendt min fem-seksåring alene inn på herresiden. Da heller irritert vettet av lærerinnene... Skjønner følelsen hennes, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 29. juni 2003 #52 Del Skrevet 29. juni 2003 Hehe, kanskje det. Skjønner dilemmaet (selv har jeg bare jenter), for det ville man gjerne gjort før, men ikke nå, etter at man vet hva man vet om overgripere og offentlige bad. Det var litt den "hva så"-holdningen jeg tenkte på, for seksåringer legger seg nok nettopp slikt på minnet de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. juni 2003 #53 Del Skrevet 29. juni 2003 Når småen min blir 6 år og er med meg i svømmehallen, ser jeg på det som en selvfølge at han er med meg i garderoben, om ikke det er en mannlig person med oss. Syns jeg ser en 6 åring klare seg selv, huske på alt, kle på seg og få med håndkle osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. juni 2003 #54 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg tenker - hva så - de ser jo oss i badedrakt, da er det vel ikke så nøye om vi er nakne i dusjen... Tror gutter som mor tar i damegarderoben, er vant til å se nakne damer fra før, så de bryr seg neppe om noen skarve pupper. Men nå er jeg jo ikke lærer, og slipper masse drittunger som kommer med evt. hint om kroppen min noen år senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 30. juni 2003 #55 Del Skrevet 30. juni 2003 Smågutter i damegarderoben har vi diskutert før over ti sider: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=21915 Jeg har skrevet en del i den tråden og skal ikke repetere det. Lærerinnen mener tydeligvis at det er verre at smågutter ser henne naken enn at små jenter gjør det. Er guttene verre til å erte og komme med kommentarer? Hvis gutter var vant med å se voksne damer nakne så ville de ikke gjort noe spesielt ut av det. Hvis småjenter ikke var vant med å se voksne damer nakne så ville de reagert på det, kommentert det og syntes det var flaut. Min erfaring med barn er at blygsel er tillært. Barn synes det er naturlig å være nakne. Når de kommer i puberteten blir de usikre på egen kropp og noen ønsker å skjule seg for alle andre inkludert venner, venninner, mor, far og alle andre barn og voksne av begge kjønn. De fleste ikke-naturister signalerer da til barna at det er fint at de føler blygsel i forhold til motsatt kjønn mens de får jammen ta seg sammen i forholdt til eget kjønn "For DET skal ikke være noe flaut!". Og hvorfor skal det være så vanskelig å være nakne sammen med det motsatte kjønn at vi må "beskyttes" mot det? "Bare" fordi de fleste av oss tenner på det motsatte kjønn som voksne? Vel det har de homofile og de lesbiske vært nødt til bestandig så det er vel neppe noe vanskeligere for oss enn for de. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 2. juli 2003 #56 Del Skrevet 2. juli 2003 Det jeg skulle kommentere var det med at alle har rett å se på at barn er lykkelige. Og da altså mens de er nakne. Det virker på en måte som om diu ikke helt vil godta det at det finnes voksne som tenner seksuelt på å se barn - med eller uten klær .....være seg kvinner eller menn. Det er forskjell på å se og å SE....(måtte bare inn og pressisere det) ......å se barn som leker og er glade og glede seg på deres vegner - og å SE på de for å kunne tilfredstille egne perverse lyster ..... Det er det vår oppgave å beskytte ungene så de ikke blir seksualobjekter i sin frie nakne lek .......Det finnes faktisk folk som ligger og lurer - eller oppsøkersteder med barn - for å kikke på de av denne grunn .......og det har de etter min mening ikke lov til - og vi må som voksne passe på!. Selvsagt ikke skremme barna - men ta ansvar. Hvis det innebærerat de ikke kan løpe nakne fordi en av naboene er pedofile - så får det heller være slik - de behøver ikke vite hvorfor. Men å tifredstille denne naboens perverse lyster bare for at de skal få løpe uten klær blir helt forferdelig feil .. Er så utrolig enig.Jeg lar mine løpe naken......hagen,stranden whatever. Så lenge ikke noen står der å stirrer.Om noen står i buskene.......det vet jeg ikke.Men at noen er så perverse skal ikke få ødelegge noe for oss,som sagt det ikke er åpenlyst en som sikler der bortenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 5. juli 2003 #57 Del Skrevet 5. juli 2003 ... alle har rett å se på at barn er lykkelige. Jeg synes ikke at alle har rett til det. Jeg synes barn har rett til å være lykkelige og så kan "alle" være vitner til det ut fra hva som er naturlig. Skulle gjerne hatt en hage jeg kunne solt meg i naken jeg også. Når jeg var ung så mente jeg at i en hage så måtte det være minst en plass hvor man kunne sole seg usjenert. Hvis den ikke var stor nok eller lå slik til at det ikke var noen usjenerte steder så var det etter min oppfatning ingen hage. Livets harde realiter har nå rammet meg så jeg har en hage men ikke etter min ungdommelige definisjon... og jeg savner i grunnen det. Forresten er det ikke alle unger som utvikler blyferdighet. På stranden ifjor stod det en tolvåring med antydning til begynnende pupper uten en tråd på. Ikke antydning til sjenanse - eller reaksjon fra foreldrene. Sånt synes jeg man kan ta på naturiststranden når ungene er blitt så store at de faller innunder dette med blotting på offentlig sted! Av ren nysgjerrighet: Når faller ungene inn under loven for blotting på offentlig sted? Er det ved en spesiell aldersgrense? (Hvilken?) Eller går det på kroppsmodning? Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå