Gå til innhold

Nakne barn i hagen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig så får mine barn bestemme dette selv. Nakenhet er naturlig, og i vår hage kan de gjøre som de vil . Vår datter på 7 har ikke villet gå naken siden hun var fem, og de to minste er så små at jeg mener det er helt naturlig at de er nakne når de skal bade i hagen vår. Man kan ikke gå rundt å være redd for eventuelle overgripere hele tiden! Man skal heller ikke la barna tro at alle menn kan være overgripere, og at det kanskje sitter noen i busken og kikker på tissen deres :o !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nora da...du kan ikke si sånt til disse kvinne på forumet her... her er det om å gjøre å skremme hverandre mest opp, for det første så forutsetter det en ting... 1 det finnes massevis av mannlige overgripere overalt særlig i buskene.... og det andre...2 idioti, alle vet at overgrep foregår mellom kjente, så hvis det er onkeln din som kikker i buskene så er det fare på ferde...

Grunnen til at kvinner er inkonsekvente og ikke helt forstår at frykten skapes utenifra men kommer innenifra, - er rett og slett det faktum at vi alle mennesker, menn inkludert, har en tendens til å lukke øynene for å skylde på omgivelser vi ikke har kontroll på...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora da...du kan ikke si sånt til disse kvinne på forumet her... her er det om å gjøre å skremme hverandre mest opp, for det første så forutsetter det en ting... 1 det finnes massevis av mannlige overgripere overalt særlig i buskene.... og det andre...2 idioti, alle vet at overgrep foregår mellom kjente, så hvis det er onkeln din som kikker i buskene så er det fare på ferde...

Grunnen til at kvinner er inkonsekvente og ikke helt forstår at frykten skapes utenifra men kommer innenifra, - er rett og slett det faktum at vi alle mennesker, menn inkludert, har en tendens til å lukke øynene for å skylde på omgivelser vi ikke har kontroll på...

Waco

Det trenger faktisk ikke være onkelen din som ligger i buskene, men tanta di! Eller den snille, gamle nabodama som alltid er sååå hyggelig mot ungene... Jeg har venninner og bekjente av dem igjen som har opplevd overgrep i barndomen, og det er alle grusomme overgrep utført av voksne damer. Det er dessverre et tema som ikke blir snakket så mye om - overgrep begått av kvinner, det er tabu fremdeles, slik som det på 50-tallet (ifølge Minnie) var med pedofili generellt.

Jeg er selvsagt ikke likegyldig til "menn som kikker i buskene". Men jeg prøver å ha et avbalansert forhold til det. I min hage har jeg full kontroll over ungene, på stranden likeså, fordi ungene er så små at jeg ikke kan la de være alene med vann. Selvfølgelig kan ting skje likevel, men jeg prøver å hindre det ved å alltid være der. Vi har en slags nær venn av familien som jeg føler har et litt "sært" forhold til barn. Har egentlig ikke noe bevis for dette, er bare magefølelsen som sier det. Når han er på besøk, har ungene klær på, og jeg går aldri fra barna (ikke engang på do!) alene med han. Men jeg skremmer ikke barna med det jeg tenker, tror ikke han merker hva jeg tenker og tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora, jeg hadde merket det ganske kjapt dersom en mor hadde "fordommer", for det første så synes jeg barn stort sett er uinteressante, og jeg synes klær på småbarn er en uting... man har nok av klær i voksen alder.... Faktisk så ville jeg argumentert for at barna skulle vært nakne....

Så kan man se da...om det er magefølelsen eller fornuften som seirer...

Men du har også helt rett angående kvinnelige overgripere, men dessverre Nora er dette morgendagens tabu...og blir nok ikke aktuelt før TV-2 og Nrk har funnet det hensiktmessig og lage en dokumentar eller to....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora, jeg hadde merket det ganske kjapt dersom en mor hadde "fordommer", for det første så synes jeg barn stort sett er uinteressante, og jeg synes klær på småbarn er en uting... man har nok av klær i voksen alder.... Faktisk så ville jeg argumentert for at barna skulle vært nakne....

DU hadde kanskje merket det, Waco, men ikke han jeg sikter til her. Han forstår ikke sånt, og om han hadde forstått det, så driter jeg egentlig i det. Han synes nok ikke at barn er uinteressante (men om han virkelig liker dem seksuellt, det vet jeg ikke!), men om du som gjest i mitt hus hadde kommet og argumentert for at mine barn skulle gå nakne, da hadde jeg iallfall tatt klær på dem! En ting er hva jeg vil, en annen ting er hva en mannlig bekjent vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slikt...men hvis du var på en strand f eks...og barna kasta fra seg tøyet for å være frie...

Du skjønner Nora, jeg husker min egen barndom...jeg husker da jeg var 5-6 år og lekte nakne med hageslange...det var det morsomste som fantes... jeg vil også at mine barn skal ha den friheten, den gleden det må være å være uskyldig... når man blir voksne vil man få nok av plager mot seg...

Om menn ser på ungene eller ikke er uansett det minste problemet i hele verden, alle mennesker har rett på å se at barn er lykkelige...

Waco

Men om kvinner nødvendigvis forstår retorikken...tja....det er en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker en episode fra jeg var seks med klær og tok med broren min naken da han var fire, til forskrekkete naboer.... Det er trist at nordmenn er så trangsynte tenkte jeg da...

Tenk dere litt om nå... Vi har vært ute og reist, jeg har vært i mellom amerika, og land i asia, og byer i europa og usa... visste dere f eks at barn stort sett er nakne over hele verden...?

- Og det har dere klart å gjøre til et problem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på 3 og snart 6 år. De får gå nakne om de vil, hjemme eller på hytta. På stranda har de på seg badetøy (når det er varmt nok!) Vi har mange unger i nabolaget, og jeg må si jeg reagerer på at en av dem 5 1/2 kommer naken bort i vår hage for å leke med våre barn... Det synes jeg er litt grenseløst... fra foreldrenes side. Forøvrig synes jeg mange ganger det ser altfor kaldt ut. Når vi må ha på oss bukse og genser, kommer han kanskje naken, eller kun i trusa. Og da kan det være 14 grader og vind... Uff, jeg får vondt av ham. Ber han ofte om å gå å ta på seg litt mer tøy, fordi jeg ser at han er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en episode fra jeg var seks med klær og tok med broren min naken da han var fire, til forskrekkete naboer.... Det er trist at nordmenn er så trangsynte tenkte jeg da...

Du tenkte som seksåring den setningen der?

Tatt noen mensatester eller, Waco?

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt lærte man om kulturforskjeller som barn.... dersom en har hatt muligheten til å reise mye, da vel å merke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Waco: Tex skrev "hva om det sitter gæringer i buskene?", og det jeg mente med svaret mitt da var at jeg kunne skjønne hva hun mente med å være redd for det. Jeg mener ikke at det _alltid_ kan sitte pedofile rund om kring i nabolagets busker/vinduer etc. (det gjør det vel helst ikke heller), men man kan jo aldri vite hvem som har gleden av å se det eller ikke og da skjønner jeg at hun ikke lar sine barn gå nakne med tanke på at da er man jo på den sikre siden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle SATT det faktisk en mann i buskene (hekken) og kikket...

Og Waco - det er ingen som sier at det er feil av deg (eller andre gutter) å SE på barn som er nakne.

Når vi snakker om "menn som ser" i denne sammenhengen, snakker vi om menn som sitter på huk og glor over lengre tid mens de tar på seg selv. (tenkte jeg bare skulle avklare siden du tydeligvis ikke helt har klart å tolke temaet her... :blunke: )

Det er en viss forskjell. At naboen gikk forbi og slo av en prat var liksom ikke noen grunn til å kle på barna.

Kan forøvrig ikke forstå at noen kan reagere på at naboens barn kommer nakne inn i hagen? Jeg vil ikke ha nakne unger i sofaen, men i hagen er alt ok syns jeg, så lenge de fremdeles er barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at behov for å ha på seg klær for å skjule seg for

andre i hovedsak ikke er naturlig men en kulturelt tillært

egenskap. Jeg synes barn kan få løpe rundt nakne så lenge de ønsker.

Jeg har selv små barn og er selvfølgelig redd for de. Den måten

jeg håndterer det på er at jeg passer på barna hele tiden og ikke

ved hvor mye klær jeg har på barna.

Jeg har ærlig talt litt problemer med å forstå enkeltes redsel for andres

fantasier. Hvilke fantasier andre har om meg, barna mine eller hun

jeg lever sammen med har vel ingen betydning. Hva de gjør, sier eller

signaler på andre måter er langt mer viktig.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at behov for å ha på seg klær for å skjule seg for

andre i hovedsak ikke er naturlig men en kulturelt tillært

egenskap. Jeg synes barn kan få løpe rundt nakne så lenge de ønsker.

Jeg har selv små barn og er selvfølgelig redd for de. Den måten

jeg håndterer det på er at jeg passer på barna hele tiden og ikke

ved hvor mye klær jeg har på barna.

Jeg har ærlig talt litt problemer med å forstå enkeltes redsel for andres

fantasier. Hvilke fantasier andre har om meg, barna mine eller hun

jeg lever sammen med har vel ingen betydning. Hva de gjør, sier eller

signaler på andre måter er langt mer viktig.

Gabriel

Meget bra sagt!!

Brownie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som også er redd for at unger får brenneesle på seg eller skrubber opp kneet? Man kanke la barn leke barn vettu, for det mye viktigere å tenke på hva andre tenker på når dem tenker på barna deres...

Jeg visste jo at kvinner var innbilske, men at kvinner har et så innfløkt og avansert form for å tenke...dvs klare å tenke på hva andre tenker, å ha en slik evne må være gudegitt, å være synsk... å kunne forstå telepati...

Oooh..... Waco hyller dere allesammen! Skulle ønske jeg kunne lånt noen av de skjulte talentene deres.... Det er en ære å kunne snakke med så sosialt inteligente hoder som har tanker som blekksrputen har armer... Tenk å kunne vite hva folk tenker på ved å kikke på dem.....

Kvinner....

Waco bukker ærbødigst og lar kvinner diskutere videre hvordan andre menn tenker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn regulerer dette selv,og å gå rundt å tro at det kan finnes perverse svin over alt blir for ille. La unga få springe naken i hagen om de ønsker,er man redd så får man være tilstede hele tiden,men ikke la ens egen redsel styre om ungene får løpe uten klær eller ikke.

Det synes jeg er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Starya

Min sønn regulerte stort sett dette selv, men jeg foretrakk ofte at han hadde på seg en lang, lett og ledig t-skjorte. For solas skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Å løpe rundt naken når man løper gjennom hagesprederen eller noe slikt er en ting. At ungene leker nakne på lekeplassen er noe annet. Da ville jeg vel puttet på en liten shorts.

Jeg tror at slikt regulerer seg selv. Muligens ved skolestart.

På stranda ville det vært greit at de var nakne (min er ikke fyllt tre ennå). Og dersom jeg puttet på ham en liten badebukse, så ville det være fordi han ønsket det og syntes at det er stas. Han ser jo at de større barna har det på. (Og jentene liker vel å pynte seg med en ny blomstrete en!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del mente jeg om jeg faktisk ViSSTE at de lå en mann i buskene og kikket, DA ville jeg kledd på dem ganske fort. Men selvsagt skal mine fremtidige barn få løpe nakne rundt i sola! Man kan ikke gå rundt og bekymre seg for allt som kan skje, men dersom en vet at noe skjer, ja da synes jeg en bør gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det ikke er full krise dersom minsten på seks løper rundt uten en tråd...

Men hun på ti - IKKE TALE OM, hverken her eller noe annet sted......

Men han på seks kan få lov her i egen hage......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...