Dinia Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Jeg lurer ganske enkelt på om noen har noen gode tips til litt fysiske "studentjobber" (altså jobber der man ikke trenger utdannelse osv.). Jeg må få meg jobb, og har ikke overskudd til å trene utenom, men skulle gjerne vært i bedre fysisk form, og da tenker jeg som så at man kanskje kan slå to fluer i en smekk? Så langt har jeg bare tenkt på søppeltømmer (altså de som hopper ut av bilen, henter søppelkassene, setter dem tilbake osv.), og skal sende mail og høre om de har noe ledig. Har også tenkt på det å jobbe i butikk, altså være en av de som setter ting i hyller osv., men jeg er usikker på hvor mye det egentlig er av det? Dessuten er det vel lett å etterhvert ville sitte i kassen der det kanskje er mindre fysisk igjen? Ellers.. forslag? (Har ingen jobberfaring fra før (som dere kanskje skjønner), så ting som krever mye erfaring er uaktuelt, likesom utdannelse.)
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Jeg jobbet i klesbutikk da jeg studerte. Der fikk jeg den trimmen jeg trengte og mer til! Vi sprang oss gale på en travel dag. Trikset her er jo da å finne en stor butikk (ikke et lite kott der du kan ta 3 skritt og du er i andre enden av butikken) der det vanligvis er travelt, gjerne på et kjøpesenter. I tillegg må det være en butikk der du må hjelpe folk - der får du gåingen fra. Eks. Dressmann eller lignende ''mannebutikker'' da det er helst menn som trenger den største hjelpen. Det var der jeg jobbet, og du kan ikke tro alt det mannfolka trengte hjelp til. Dersom du begynner å jobbe f.eks. på H&M vil du enten bli stående i kassen eller rydde prøverom. Endret 12. januar 2009 av ^^Belle^^
Dinia Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Glemte å nevne at jeg ikke er veldig flink med fremmede osv., noe som egentlig er ganske relevant. Men takk for tips uansett! En slik jobb kunne jo hjulpet på det også. Endret 12. januar 2009 av Dinia
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jamen vet du hva? Da ville jeg virkelig anbefalt å prøve en slik jobb. Jeg er veldig sjenert av meg - ikke noe flink med fremmede - men den jobben hjalp meg utrolig mye med det. Du er jo nødt til å snakke med de som kommer inn i butikken, være hyggelig osv.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Hva med jobb som pleieassistent på eldrehjem? Jeg skal love deg at det er en fysisk utfordrende jobb! Eller jobb på et lager? Eller barnehage, du må løpe etter ungene;) Nå er det ikke sesong, men i sommerhalvåret kan man jobbe på kirkegårder/i parkvesen, da er man ute og i aktivitet hele dagen...
Dinia Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2009 Jamen vet du hva? Da ville jeg virkelig anbefalt å prøve en slik jobb. Jeg er veldig sjenert av meg - ikke noe flink med fremmede - men den jobben hjalp meg utrolig mye med det. Du er jo nødt til å snakke med de som kommer inn i butikken, være hyggelig osv. Det har du rett i. Jeg skal se hva jeg finner. Har dog mine tvil til at en klesbutikk ville ansatt meg pga. klesstil og generelt liten interesse ang. klær, men det skader ikke å søke uansett. Takk igjen. ^^ Hva med jobb som pleieassistent på eldrehjem? Jeg skal love deg at det er en fysisk utfordrende jobb! Eller jobb på et lager? Eller barnehage, du må løpe etter ungene;) Nå er det ikke sesong, men i sommerhalvåret kan man jobbe på kirkegårder/i parkvesen, da er man ute og i aktivitet hele dagen... Jeg ser på barnehagejobber. Unger ser dog ut til å mislike meg (sikkert usikkerheten min som smitter over), men det ordner seg nok. Virker dog som om det enten er vikarjobber som ligger ute, altså at man ikke har noen fast barnehage (noe som hadde vært en stor fordel for meg) eller at barnehagene ligger langt i gokk fra hvor jeg bor. Hehe. Lager og pleieassistent skal jeg se på, men de fleste ser ut til å ønske pleieassistenter med erfaring og/eller utdanning. Takk for sommerjobbtips. Skal se på det hvis jeg ikke finner noe fast nå før sommeren. Hjelpsomme mennesker er det beste jeg vet.
^^Belle^^ Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Det har du rett i. Jeg skal se hva jeg finner. Har dog mine tvil til at en klesbutikk ville ansatt meg pga. klesstil og generelt liten interesse ang. klær, men det skader ikke å søke uansett. Takk igjen. ^^ Jeg ser på barnehagejobber. Unger ser dog ut til å mislike meg (sikkert usikkerheten min som smitter over), men det ordner seg nok. Virker dog som om det enten er vikarjobber som ligger ute, altså at man ikke har noen fast barnehage (noe som hadde vært en stor fordel for meg) eller at barnehagene ligger langt i gokk fra hvor jeg bor. Hehe. Lager og pleieassistent skal jeg se på, men de fleste ser ut til å ønske pleieassistenter med erfaring og/eller utdanning. Takk for sommerjobbtips. Skal se på det hvis jeg ikke finner noe fast nå før sommeren. Hjelpsomme mennesker er det beste jeg vet. Så lenge du ser ren, velstelt og presentabel ut skulle ikke det være noe problem. Jeg er ikke et vandrende reklameskilt for Vogue for å si det sånn. Ellers synes jeg barnehageassistent var en veldig god ide! Og hjelpsomme mennesker er kjempegøy det!
Dinia Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2009 Så lenge du ser ren, velstelt og presentabel ut skulle ikke det være noe problem. Jeg er ikke et vandrende reklameskilt for Vogue for å si det sånn. Ellers synes jeg barnehageassistent var en veldig god ide! Og hjelpsomme mennesker er kjempegøy det! Hehe. Okei, godt å høre.
feuerstein Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Kjenner et par studenter som jobber på lageret til en av de store dagligvarekjedene, de hevder hvertfall selv å ha blitt i mye bedre form av å jobbe der.
Chanel.No5 Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Glemte å nevne at jeg ikke er veldig flink med fremmede osv., noe som egentlig er ganske relevant. Men takk for tips uansett! En slik jobb kunne jo hjulpet på det også. Få deg en jobb i en repepsjon på ett treningssenter. Kan du trene før eller etter jobb. Det gir deg en dytt, vanskelig å ikke trene når en allerede er på senteret. Samt at du trener gratis og får betalt for arbeidet i resepsjonen. Hjelpepleier, der går en veldig mye. Trenger ikke noe utdannelse. Venninnene mine er alltid utslitt etter jobb. Sliten i bena etter all trakkingen. på ett sykehjem er en meget lite i ro også..
mariab Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Jeg jobber på sykehjem, og har ingen utdannelse. Etter en helg der er jeg _utslitt_ og støl! Tunge løft og masse springing.
smilefiskeb Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Du kan prøve deg som renholdsarbeider. Der er det ikkje mykje i ro sitting.. eller et flyttefirma der du må bere masse tunge kasser
Ambivalent Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Har jobbet på hotell, der er det masse løping og bæring, selv om du ikke er stuepike. Jobbet på frokostavdeling selv, og da var det både løping, bæring av tunge brett og varemottak, som var tungt til tusen. Var rimelig ødelagt etter en dag på jobb.
FrizzleSizzle Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Servitør/ryddehjelp på kafé. Eller lager, som noen har nevnt. Kjenner en som jobber med det, han går 19000 skritt om dagen, tar mange tunge løft og sier at de alltid trenger folk.
momajoja Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Hjemmesykepleie! Og sykle/gå ruta i stedet for å kjøre. Fuka som en drøm på meg
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 Få deg en jobb i en repepsjon på ett treningssenter. Kan du trene før eller etter jobb. Det gir deg en dytt, vanskelig å ikke trene når en allerede er på senteret. Samt at du trener gratis og får betalt for arbeidet i resepsjonen. Hjelpepleier, der går en veldig mye. Trenger ikke noe utdannelse. Venninnene mine er alltid utslitt etter jobb. Sliten i bena etter all trakkingen. på ett sykehjem er en meget lite i ro også.. Vel, helsefagarbeider(som er det nye navnet for hjelpepleier) er nå en utdannelse på 4 år. 2 år på videregående og 2 i lære. Det er riktig at nå pga mangel på helsefagarbeidere så ansetter de mange uten utdannelse, men da som regel som assistenter o.l
Pingting Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Jeg gikk med posten på lørdager! Det er ganske genialt sånn treningsmessig, man står og sorterer posten i et par timer først, så er man ute og går i tre-fire timer. Også løfter man tungt, så om man passer på å løfte riktig er jo det greit og Ellers har jeg jobbet som låseansvarlig på butikk (da har du ansvaret og sitter derfor sjelden i kassa) - og der kan jeg love deg at du får løpe! Jeg synes det var en grei jobb faktisk, mye gåing og ulike ting å gjøre hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå