Gå til innhold

EU-kontroll


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi må få tatt en sånn EU-kontroll på bilen i løpet av denne uka.

Jeg somler sååå følt og finner ikke ut hvor jeg skal henvende meg.

Ringer jeg bare til NAF eller bør jeg få sjekket bilene på en annen måte?

(Bor i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Biltilsynet og mange bensinstasjoner tar EU-kontroller.

Bensinstasjonene er også litt billigere og ikke så pirkete som Biltilsynet. Iallefall her jeg bor.

Lykke til!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet og mange bensinstasjoner tar EU-kontroller.

Bensinstasjonene er også litt billigere og ikke så pirkete som Biltilsynet. Iallefall her jeg bor.

Lykke til!!!! :D

Oj, dette var en god nyhet for meg...håper dette også gjelder i oslo :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at bensinstasjonene her i byen gjør noe annet enn å selge pølser og sånt :roll: . Men jeg har hørt at mange verksteder finner feil som ikke er der, for å ta betalt for reparasjonen.

Hvem er uavhengige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF er de eneste som er uavhengige, de foretar ingen reparasjoner og ser på bilens tilstand i øyeblikket. Verksteder ser gjerne etter ting som bør (ikke må) skiftes i løpet av det neste halve året i tillegg, og dette kan fort bli en dyr fornøyelse. Leste nylig om en Audi-eier i Bergen som først tok (den ca 8-10 år gamle) bilen på merkeverksted. Prislapp: 36.000 på reparasjoner de ville foreta for å godkjenne. Da kontaktet han NAF, prislapp for godkjent bil: 6.000

Vi har selv vært på NAF denne måneden. De fant noen småting vi kunne fikse selv, prislapp ca. 2000 (vi har en gammel bil som skal skiftes ut til neste år). På merkeverkstedet ville de heller selge oss en ny bil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle ha service på bilen for litt siden, og ba de ta en EU-kontroll samtidig. Vi ble innkalt innen august. Dette betalte vi 200,- for - i tillegg til vanlig service på merkeverksted der vi kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en fordel å finne et sted som er pirkete..... :o

Din egen og andres sikkerhet det er snakk om her.

Selv ville jeg aldri hatt EU kontrollen på et sted som slurvete...

Vi fikk igjen bilen vår fra EU kontroll i April,men fikk lyst til og dobbeltskjekke.

Resultatet var at vi faktisk ikke hadde BREMSER forran,og da var bilen GODKJENT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Husk nå at EU-godkjenning i utgangspunktet ikke er verd en døyt. Tenk spesielt på det om du skal kjøpe bruktbil; EU-godkjenning forteller deg bare at bilen er "lovlig", ikke at den er i god tilstand. Krev NAF-test/tilstandsrapport.

Anbefaler at man tar bilen regelmessig til fullpunkts kontroll, og får vite med en gang hva som må utbedres. OG REPARER! Bilen slites uansett hvor ny/gammel den er, det er alt for mange biler på veien som burde vært gjennomgått grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...