Gå til innhold

Farger på kjoler som gjest - nå er "alt" lov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke leste jeg (enten i VG eller Dagbladet) en artikkel om det å være gjest i bryllup. (Jeg kjenner jo selv godt til problemene omkring det og hva man skal ha på seg som gjest :blunke: ). Både Christiane Brudesalong i Oslo og Mona Grudt var intervjuet og begge sa i klartekst at for gjester var det nå kun hvitt som var tabu-farge på antrekket. De mente at både sort og rødt nå var lovlige kjolefarger i alle bryllup, og poenget var å heller kle seg etter hvor pyntet bryllupet skulle være og tenke mindre på fargen.

Bare en liten "trøst" til dere (og meg selv) som sliter med å finne ut hva man skal ha på seg når man er gjest i bryllup. Forøvrig er kanskje dette noe som er nyttig for bruder å vite også, sjansen er jo stor for at noen kan troppe opp i rødt eller sort. Hvis man fortsatt er motstander av disse fargene, bør man kanskje nevnte det i en invitasjon under dresskode?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang hvor en gjest troppen opp i en Ivory farget brudekjolelingnende ting. Hun var faktisk svært lik bruden. Til og med håret var frisøroppsatt. :o

Det virket ikke som det gjorde bruden noe, men tror nok de fleste sperret opp øynene ja.

Ellers så har jeg opplevd både røde og svarte kjoler i bryllup, og jeg synes det er helt greit.

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Ehm... ¨når ble det galt av en gjest i ett bryllup å få håret satt opp av frisør????

Bare lurer, for jeg pleier nemlig å gjøre det......

Skrevet

Den mye føromtalte kjendisbruden hadde to søstre i nesten helt like kjoler som henne. Det skal sies at søstrene er tvillinger og altså brudens lillesøstre, men det så helt dumt ut synes jeg........

Skrevet
Den mye føromtalte kjendisbruden hadde to søstre i nesten helt like kjoler som henne. Det skal sies at søstrene er tvillinger og altså brudens lillesøstre' date=' men det så helt dumt ut synes jeg........[/quote']

Kanskje de var "brudepiker"?? (Som er veldig vanlig i USA)

Skrevet

Mulig. Det så iallefall helt idiotisk ut, måtte se tre ganger på bildet for å finne ut om det var en brud eller tre bruder....

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi-kjøpte meg et sett i dyp rød i går som jeg skal ha på meg på kvelden i et bryllup jeg skal i snart. Hvorfor var rødt feil før? Enig i at en ikke bør ha hvitt eller noe lyst!

Du som lurte på om det er feil å sette opp håret: det er vel en del av at du ikke skal utkonkurere bruden. Jeg bestilte frisør en gang men måtte avlyse for at bruden ikke ville det......

Skrevet

Det var meg over, ble visst logget ut.

Skrevet
Du som lurte på om det er feil å sette opp håret: det er vel en del av at du ikke skal utkonkurere bruden. Jeg bestilte frisør en gang men måtte avlyse for at bruden ikke ville det......

Dette synes jeg høres utrolig egoistisk ut - bruden bør jo være glad for at man vil se best mulig ut på dagen hennes, og det er jo mange måter å sette opp hår på da... Som det er sagt her en million ganger før: Det er da ingen tvil om hvem som er bruden!

Gjest Helenius
Skrevet

Hurra!

Jeg synes det var på tide å slakke litt på dresskodetøylene. Hele poenget må da være at man ikke skal stjele showet fra bruden - og det skal, som mange har sagt i andre tråder, MYE til - rød kjole og oppsatt hår eller ikke. Jeg synes man nesten må stille i brudekjole og slør for å tråkke over streken. At bruden krever at gjestene ikke skal gå til frisøren for å sette opp håret sitt, må da bunne i dårlig selvtillit?

Om min mormor kommer i knallrød kjole med fjærboa, er da det helt topp. (Hun kommer nok i bunad, altså, men det hadde vært kult!)

Gjest Anonymous
Skrevet
Ehm... ¨når ble det galt av en gjest i ett bryllup å få håret satt opp av frisør????

Bare lurer, for jeg pleier nemlig å gjøre det......

Ikke noe galt i å ha frisøroppsatt hår i bryllup, men når en tropper opp i bryllup med nestenbrudekjole og frisøroppsatt hår, og gjestene nesten ble i tvil på hvem bruden var (ironi), så virket det rart.

Så all respekt for de som går til frisøren før et bryllup, det er flott. Men ikke kle deg som brud også....... :wink:

Skrevet

Dette synes jeg høres utrolig egoistisk ut - bruden bør jo være glad for at man vil se best mulig ut på dagen hennes, og det er jo mange måter å sette opp hår på da... Som det er sagt her en million ganger før: Det er da ingen tvil om hvem som er bruden!

Enig i det. Jeg reagerte veldig da det skjedde men måtte jo nesten respektere henne for det i denne situasjon synes jeg. Jeg var faktisk nærmeste familie også..... Vi har alle vårt......

Skrevet
Oi-kjøpte meg et sett i dyp rød i går som jeg skal ha på meg på kvelden i et bryllup jeg skal i snart. Hvorfor var rødt feil før? Enig i at en ikke bør ha hvitt eller noe lyst!

Grunnen er visst at rødt er en farge som får oppmerksomhet og man skal ikke ta oppmerksomheten vekk fra bruden. ødt synes også mye på bilder, så det er visst grunnen.

Kan fortelle at jeg hadde burgunderrød kjole i min svogers bryllup for noen uker siden og fikk mye skryt for den!

Skrevet

Det var meg som lurte på om oppsatt hår på en gjest var feil også nå?

Gudskjelov at flere er enige med meg, jeg blir bare kjempeglad når jeg hører at flere av mine venninner skal til frisøren og sette opp håret sitt til mitt bryllup!

Unnskylder så mye at jeg tok og brukte linken din, Tjorven! :oops: :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal selv gifte meg nå, og det gjør ingenting om hvilke farger, håroppsetting, etc folk har. En venninne av meg spurte meg angående en lys kjole. Jeg sa det ikke gjorde meg noe -jeg så kjolen, og visste de ville se forskjell på meg og henne. Men jeg har hørt folk som reagerte når forloveren kom i en knallrød kjole. Dette blir noe helt annet enn dyprød. Jeg tror at folks reaksjoner kommer både av farge kombinert med form.

Selv sier jeg folk får gå med det de trives i. Men man bør kanskje tenke litt dersom bruden er veldig beskjeden og "grå mus" til vanlig. Med det mener jeg ikke at man ikke skal pynte seg. Det skal en del til for å konkurrere med den spesielle utstrålingen bare bruden har.

Skrevet

Min forlover er så modellvakker at hun blir vakrere enn meg uansett om hun stiller i søplesekk og jeg i verdens nydeligste kjole. Og hun må få lov til å stråle, hun er vakker som en gudinne og fortjener den glansen (hun har en samboer som aldri kaster et blikk på henne...)

La gjestene dine få gå i det de vil, folk vet hvem som er brud uansett....

Skrevet

Unnskylder så mye at jeg tok og brukte linken din, Tjorven! :oops: :oops:

Bare hyggelig og helt i orden! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...