Gå til innhold

Chicas dager

Chica

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem, og gratulerer med magiske uker! Og så hjertelyd, da. :hjerte:

Har dere sluppet den store nyheten nå, bortsett fra til de aller nærmeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, etter legebesøket har vi fortalt etterhvert som vi har møtt folk :) Alle blir jo så glade :hoppe:

Gleder meg til å treffe venninne mine og fortelle til dem. Godt å få lettet samvittigheten, har jo måtte takke nei til treningsavtaler etc i sommer da formen ikke har vært på topp hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du gleder deg! Men du skal nok se at venninnene dine allerede har kommet frem til at du er gravid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du gleder deg! Men du skal nok se at venninnene dine allerede har kommet frem til at du er gravid. :fnise:

Ja, regner nesten med det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en bebis i magen! :hoppe:

Tusen takk :)

Har hatt min første babydrøm, tror det ble mye babysnakk med mange forskjellige i går, så var vel det som påvirket kanskje. Iallfall så klarte jeg å dra rett fra fødestua og hjem, hadde liksom glemt å innom pasienthotellet noen dager. Gikk veldig greit det, men etter et døgn var ungene plutselig litt sutrete etter bare å ha vært kos fram til da. Fant ut at det kanskje var lurt på prøve å få i henne (var visst ei jente...) mat, men vi fikk liksom ikke til ammingen. Var da jeg kom på at jeg kanskje skulle vært på sykehuset litt lengre for å få litt veiledning :ler:

Så mannen har trøstet meg imorges og lovt å passe på meg om jeg blir litt forvirret etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Da var du over de magiske 12. Må være godt :)

Håper å få høre hjertelyd uka som kommer jeg også. Da tror jeg at jeg skal få slappet av litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da var du over de magiske 12. Må være godt :)

Håper å få høre hjertelyd uka som kommer jeg også. Da tror jeg at jeg skal få slappet av litt ;)

Jo, er kjempegodt, men to dager etter legebesøket begynte jeg jo å grue meg til neste ultralyd. Ei venninne sa det at fra nå av kommer du til å bekymre deg resten av livet, så er vel bare å bli vant til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske beroliget nå, etter å ha vært på ultralyd igjen og fått lagt en plan for oppfølging gjennom svangerskapet med sykehuset. Er visst i risikosonen for ditt og datt, så tror det bare er å hive seg rundt å ordne opp på jobb i tilfelle jeg ikke er i form til å jobbe fram til permisjonsstart :forvirret:

Men foreløpig er formen bra, og satser på å prøve meg med trening i løpet av uken. Mannen og jeg planlegger ei helg på fjellet i høst, så greit å ha rørt litt på seg på forhånd så vi har muligheten til å se litt mer enn bare bilveier på turen vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet flere ganger i natt med hodepine, og var ikke noe bedre når jeg sto opp. Fikk i meg litt mat og masse vann, men fortsatt var formen sjaber, så bestemte meg for å sove noen timer til. Nå begynner det å gå seg til, men tror jeg bare holder meg hjemme. Har jobbmailen oppe, så har fått tatt unna mailene som er kommet og fikset litt småtteri. Tror det er kroppen som varsler ifra om at jeg har kjørt litt for høyt tempo uka her kanskje. Sto opp grytidlig lørdag for å reise vekk, søndagen ble det en laaaaaang biltur ( ca hele dagen), mandag - onsdag var det først jobb, så timesvis med skolearbeid på kveldstid. Bør kanskje sette av noen rolige kvelder innimellom også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Spørs om det ikke er kroppen som sier i fra om at den trenger litt hvile ja! Og er nok best å lytte til den :jepp:

Ellers da? Formen grei? Passert 12 uker allerde, er jo helt utrolig! Synes det går fort jeg! Hmmm...

Her går det i jobb, oppussing og trening. Dagene flyr med andre ord! Ikke så mye trening som ønsket om dagen, men håper det skal gå seg til når oppussingen er unnagjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine beregninger er vi 13+3, ifølge ultralyd 14+1. viktiste er at vi er over 12 uker for meg ;)

Formen er bedre idag, men kvalmebølgene kommer innimellom. Holder ut på jobb, men gleder meg til å komme meg hjem til sofaen... Blir nok en rolig hjemmehelg på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, kommer masse ungdommer tuslende oppover gaten vår. Det er blindvei, så det tyder på at det er fest i ett av nabohusene. Stille og rolig ennå, håper det holder seg sånn. Kommer jo til å være klar for senga før klokka 23 jeg kjenner jeg meg selv rett :ler:

Har hatt en rolig hjemmedag avbrutt av middag ute. Deilig å slippe å lage maten selv, selv om det er litt kjipt å bli stappmett halvveis i måltidet. Nesten så jeg hadde lyst å be om doggybag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er høst, 7 grader, mørke kvelder og plaskregn er det ganske fint å være student og sitte inne med diger te-kopp, stearinlys i alle vinduer og skolearbeidet i fanget.

Men når det er søndag formiddag, knallsol og herlig turvær, da er det ikke like stas :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Kan trøste deg med at her er gråværet tilbake, etter en finfin dag i går. Var for det meste inne i går jeg også, siden det var litt maling som måtte gjøres. Men du trenger ikke bekymre deg tror jeg, oddsen for at du får noen gråværsdager der du kan kose deg inne er relativt bra fremover... :ler:

Hatt en fin helg? Ble det fest i nabohuset på lørdagen? ;)

Håper formen er fin og at det blir en bra mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finvær ennå, men meldt dårligere mot kvelden. Håper jeg rekker å gå meg en tur mens det er sol :)

Tror det bare ble vorspiel, for hørte en del folk i ellevetiden som ruslet forbi, så de var sikkert på vei til å ta bussen til byen :) Helga ble bra den, fikk gjort masse skolearbeid, møtt litt folk innimellom slagene, fikk strikket litt, og fikk vite at en av bestevenninnene mine fikk baby igår. Bare så synd hun bor sååååå langt borte at jeg ikke kan dra å hilse på. Fikk møtt henne i sommer når vi var på ferie, og vi har en avtale om en ferieuke sammen neste sommer, men skulle virkelig ønske vi bodde nærmere hverandre, særlig nå som vi får barn med såpass kort mellomrom. *savne*

Formen er ikke såverst, kjenner det i skuldrene at helgen har gått med foran pc'n, og igår fikk jeg skikkelige stikkinger i magen. Tenkte at det sikkert var noe som skal vokse og strekke seg litt, men alt jeg klarte å finne var at det skal være vondt i lysken, til meg gjorde det vondt omtrent bak navlen? Våknet i natt av at det gjorde vondt når jeg snudde meg, men etter å ha vært oppe og tisset forsvant det??? Merkelige greier som foregår i kroppen for tiden tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, når jeg hadde gjort unna det jeg skulle gjøre igår begynte det å småregne. Tenkte at med regnjakke skulle da det der gå greit. Men før jeg var kommet med ned i yttergangen så det ut som noen hadde skrudd på dusjen for fullt, striregnet skikkelig. Så da ble det å finne sofaen, pleddet, strikketøyet og The City på webtv isteden ;)

Begynte å få småpanikk på jobb idag jeg kom på at det er bare ca 5 mnd til permisjonsstart! MYE som må struktureres og ordnes retningslinjer for før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Godt å høre at formen er bra!

Pledd, strikketøy og sløvings inne høres deilig ut! Gleder meg til oppussing er unnagjort, da skal jeg få leiligheten på stell igjen, og så blir det en skikkelig kosekveld! Akkurat nå hersker det litt kaos hjemme, og føler jeg bor i et skikkelig "grisehus". Men ikke altfor lenge til det verste er over, og da blir det en rengjøringsrunde :jepp:

Kose deg, og ha en super onsdag!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en høstværkveld i Chica-heimen. Mannen er ut på tur for å se til båten etter stormene som har vært, men jeg sitter hjemme med skolebøkene :) Veldig grei arbeidsfordeling syns jeg, men får litt dårlig samvittighet her jeg sitter tørr og varm inne, men han må ute i drittværet. Når han kom fra jobb idag rakk genseren å bli skikkelig kliss våt fra bilen og inn hit, og det er vel snakk om 7 meter å gå kanskje :forvirret: Vil ha fine klare høstdager jeg, ikke vind og sideveis regn!

Kom hjem til søppeldunker strødd utover gårdsplassen og hagestolene var veltet på verandaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Og for å gni det skikkelig inn...

Her er det knallvær! :sol: Og nærmere 20 grader midt på dagen... Ser ut til at det kan vare noen dager også, deilig!

*kremt* Kunne ikke la være... Sorry!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...