Gjest Gjest-lana* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Natten var så hektisk, har en gutt til på 9 mnd, han skrek og skrek.. ( prøver å få han til sove hele natten, uten pupp, ) han slutta vel halv 3 i natt,, var sliten da jeg stod opp med min eldste sønn på 3 år, endte med han ble litt trassing før vi skulle ut døren, og jeg kjefta mer en jeg skulle.. nå har jeg så vannvittig dårlig samvittighet, ( vi ble jo venner før jeg leverte han i barnehagen, sa unnskyld for at mamma ble så sint ) Skal jo ikke gå ut over han for at lillebroren skrek hele natten.. Hvordan skal jeg gjøre det godt igjen, slik at han forstår at jeg er lei meg for det som skjedde... noen tips? Han skal ikke være i barnehagen så lenge i dag.. stakkars.. ( jeg må bare sove litt først ) :søvn:
Donpedro Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Hvis dere ble venner før dere sa hadet, så vet jeg ikke om jegville tatt det opp enda mer, men heller hatt fokus på å gjøre noe hyggelig sammen i dag.
kaprifolen Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Synes ikke du skal dømme deg selv så hardt, jeg... Jeg har ikke barn, men har full forståelse for at man blir sliten og utpumpet i en sånn situasjon! Hvis dere ble venner før dere dro, så er vel alt greit, barn glemmer ofte sånne ting fort! Men kan du ikke evt prate med han om dette hvis du synes han bærer preg av det? Bare forklare han at lillebror har grått sånn hele natten, og da blir mamma sliten på dagen, og kan noenganger si ting hun ikke mener? Og dra en parallell til at han kanskje gråter hvis han legger seg sent og er sliten? Da vet gutten din at det ikke er hans skyld, og har en forklaring på det...
LilleKylling Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Hvis dere ble venner igjen villle jeg ikke gjort noe mer ut av det. Han må jo lære seg å ta hensyn til andre, og det er ikke greit å trasse, uansett om mamma er sliten eller ei.
The Kitten Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Natten var så hektisk, har en gutt til på 9 mnd, han skrek og skrek.. ( prøver å få han til sove hele natten, uten pupp, ) han slutta vel halv 3 i natt,, var sliten da jeg stod opp med min eldste sønn på 3 år, endte med han ble litt trassing før vi skulle ut døren, og jeg kjefta mer en jeg skulle.. nå har jeg så vannvittig dårlig samvittighet, ( vi ble jo venner før jeg leverte han i barnehagen, sa unnskyld for at mamma ble så sint ) Skal jo ikke gå ut over han for at lillebroren skrek hele natten.. Hvordan skal jeg gjøre det godt igjen, slik at han forstår at jeg er lei meg for det som skjedde... noen tips? Han skal ikke være i barnehagen så lenge i dag.. stakkars.. ( jeg må bare sove litt først ) :søvn: Unger glemmer jo fort, så hvis dere var venner da du leverte ham i barnehagen så er det ikke nødvendig å lage en stor sak av det.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Jeg synes du har gjort det rette: Forklare og unnskylde. Noe mer blir litt overkill. Om du lager et stort oppstyr rundt dette ved å skulle "gjøre det godt igjen" så skal du se det ikke tar lang tid før barnet lærer seg å utnytte mammas dårlige samvittighet for å få det som han vil. Barn tar ikke skade av at mamma er litt streng eller sint iblant. Det er en del av oppveksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå