Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg bor i nord, og har nå fått meg jobb i Oslo. Må finne meg et sted å bo, og tenker på å leie. Ser at mange utleiere opererer med 3 mnd. depositum, og så mye penger kan jeg ikke hoste opp på kort tid. Men har hørt at det er noe som heter depositumslån - hvordan går man fram her? Må begge være tilstede, både utleier og leietaker? Hvordan blir det i så fall..for har ennå ikke funnet leilighet, og tenker jeg må ha depositumssummen på plass "først"..? Noen som vet..? Takk for alle svar! PS: Jeg har bank her i nord, kan jeg bruke denne? Dette er samme banken som jeg har lønnskonto i.
Sol79 Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Du må nesten kontakte banken for å høre om din bank tilbyr depositumslån. Jeg vet i hvertfall at DnB NOR gjør det.
Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Du må nesten kontakte banken for å høre om din bank tilbyr depositumslån. Jeg vet i hvertfall at DnB NOR gjør det. Ok, skal spørre i min bank, det er sparebank1. Forresten - vet du om jeg kan spørre også i andre banker, selv om jeg ikke er "fast" kunde der?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 DnBNOR er aller dyrest: der koster det kr 800 å opprette en depositumskonto! Det er utleier som betaler for det. Her må begge møte opp personlig. Veldig upraktisk. I andre banker er det gratis eller billig, og dere behøver ikke å møte personlig begge to. Folk jobber og har vanskelig for å møte samtidig...så best slik. Mange tar opp forbrukslån til depositum og er noe de fleste banker gir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå