Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg bor i nord, og har nå fått meg jobb i Oslo. Må finne meg et sted å bo, og tenker på å leie. Ser at mange utleiere opererer med 3 mnd. depositum, og så mye penger kan jeg ikke hoste opp på kort tid. Men har hørt at det er noe som heter depositumslån - hvordan går man fram her? Må begge være tilstede, både utleier og leietaker? Hvordan blir det i så fall..for har ennå ikke funnet leilighet, og tenker jeg må ha depositumssummen på plass "først"..? Noen som vet..? Takk for alle svar! PS: Jeg har bank her i nord, kan jeg bruke denne? Dette er samme banken som jeg har lønnskonto i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 12. januar 2009 #2 Del Skrevet 12. januar 2009 Du må nesten kontakte banken for å høre om din bank tilbyr depositumslån. Jeg vet i hvertfall at DnB NOR gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 12. januar 2009 #3 Del Skrevet 12. januar 2009 Du må nesten kontakte banken for å høre om din bank tilbyr depositumslån. Jeg vet i hvertfall at DnB NOR gjør det. Ok, skal spørre i min bank, det er sparebank1. Forresten - vet du om jeg kan spørre også i andre banker, selv om jeg ikke er "fast" kunde der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Del Skrevet 12. januar 2009 DnBNOR er aller dyrest: der koster det kr 800 å opprette en depositumskonto! Det er utleier som betaler for det. Her må begge møte opp personlig. Veldig upraktisk. I andre banker er det gratis eller billig, og dere behøver ikke å møte personlig begge to. Folk jobber og har vanskelig for å møte samtidig...så best slik. Mange tar opp forbrukslån til depositum og er noe de fleste banker gir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå