Gå til innhold

Utenpåliggende skyvedører

Gjest deprimert gjest

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert gjest

Vi har lagt opp til en utenpåliggende skyvedør i huset vårt. Har sett for oss en slik dør som vist på forsiden av katalogen til Dooria. Syns den er stilig og røff:

Se her

http://www.dooria.no/

Syns opphenget er veldig stilig, men liker ikke døra. Vil ha en vanlig dør. Ringte Dooria og spurte om dette opphenget kunne brukes på vanlige dører, men nei, det kunne bare brukes til dørtypen som vist på bildet, altså dør med glass. Så hva gjør jeg nå?

Noen som vet om skyvesystemet likevel kan brukes til vanlige dører? Eller noen som vet om lignende skyvesystem som vi kan bruke?

Er kjempe lei meg, hadde sett for meg at det skulle bli så bra. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenpåliggende skyvedører kan du få fra de fleste dørprodusenter, men det er litt forskjell på opphenget. Iom at dette er en glassdør, er opphenget laget kun til den, og glasset er tynnere enn et dørblad...

Med et annet oppheng kan du velge alle typer dørblad fra produsenten.

En leverandør er Swedoor, og den får du kjøpt hos bla. Maxbo etc.

Swedoor

Har du spørsmål kan du bare ta kontakt med meg, jeg jobber med bla. dører...

PS. Skal sjekke litt for deg, og legge inn evt. linker her etterhvert...

Endret av Rioja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert gjest
Utenpåliggende skyvedører kan du få fra de fleste dørprodusenter, men det er litt forskjell på opphenget. Iom at dette er en glassdør, er opphenget laget kun til den, og glasset er tynnere enn et dørblad...

Med et annet oppheng kan du velge alle typer dørblad fra produsenten.

En leverandør er Swedoor, og den får du kjøpt hos bla. Maxbo etc.

Swedoor

Har du spørsmål kan du bare ta kontakt med meg, jeg jobber med bla. dører...

Snille, Rioja. Takk for svar. Jeg kikket på bildet du viste til. Vet at man kan få slike skjulte, utenpåliggende skyvesystem, og at man da kan bruke de fleste typer dører.

Er på jakt etter en løsning der skyvesystemet er ment å vises, og at selve skyvesystemet blir en del av døra. Syns det er veldig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt mindre deprimert gjest
Her er en: Forus

Edit: Se på den som heter GLS 8:

En til også hos Swedoor: Swedoor

Du er den snilleste, søteste bruker på hele kg. Nå aner jeg håp. Skal undersøke mer om den gls 8 døra. Håper bare den ikke er så høy (Dooria-systemet kostet 16.000,- + døra på rundt 10.000,-. ).

Samtidig som jeg har grått mine modige tårer har jeg prøvd å finne andre løsninger. Kan man feks bruke en mdf-plate (eller hva det nå heter) som utenpåliggende skyvedør? Ser da for meg å bruke sånn "vanlig" skjult skyvedør-system, og kjøre mdf-plata helt opp under taket. Samme type system som du henviste til i ditt første innlegg. Døra blir kanskje jonglete på undersiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt mindre deprimert gjest
Du er den snilleste, søteste bruker på hele kg. Nå aner jeg håp. Skal undersøke mer om den gls 8 døra. Håper bare den ikke er så DYR (Dooria-systemet kostet 16.000,- + døra på rundt 10.000,-. ).

Bare en liten korreksjon i tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du kan gjøre er å kontakte en snekkerfabrikk i nærheten der du bor. De klarer å få til det meste. Skyvedørsopphenget tror jeg ikke det er noe problem og skaffe. Hvis du forteller meg ca hvor i landet du bor, kan jeg se om jeg kan finne noen i nærheten som jeg kjenner til.

Pris tørr jeg ikke si noe om da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg bor i Nordland.

Har sjekket prisene på de synlige skinnesystemene hos Dooria, Swedoor og Forus. De selger ikke skinnesystemet løst, og om så var ligger prisene på 16.000,- 10.000 og 30.000,- (!). De er med andre ord ikke interessert i å selge disse uten dørblad. Fant ikke ut hvem som er leverandør av skyvesystemene. På Forus opplyste de bare at leverandøren var svensk.

Et alternativ til det som jeg har sett på kan være å lage et skyvesystem i taket og snekre en stor dør (plate) fra tak til gulv. Det kan bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan undersøke litt, kjenner mange svenske leverandører...

Men du må gi meg litt tid, da jeg ikke er på jobb (hjemme syk). Håper å være på plass i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg sjekket litt rundt, og funnet ut at dette er et forbedret stallbeslag!!! (Hest er best... :fnise: )

Har snakket med min kontaktperson på Dooria også, som sier at kun de med "penger" kjøper dette, da det er vanvittig dyrt. Han prøvde å finne ut hvor opphenget kom fra, men det var ikke så lett, så han skulle sjekke nærmere og komme tilbake til meg.

Men vanvittig dyrt, ja! :sjokkert:

Jeg gir beskjed dersom jeg finner noe mer, og hvis du finner ut at dette er noe du absolutt vil ha, kan du få "min pris" som er på 8900,- eks mva. (også kommer frakt i tillegg.)

Du kan også selv se om du finner noe her?:

http://www.trident.se/produkter/skjutdorrar/index.html

http://www.prido.se/

http://www.grunda.se/Default.asp

http://www.componentor.se/

http://www.berjo.se/

http://www.hawa-eku.com/presentation/e_Pho...tation_wood.pdf

Jeg vet også at det finnes en engelsk leverandør, søk på Henderson eller lignende...

Alternativt kan du sjekke leverandører av skyvedørsgarderober, mulig de kan ha noen løsninger som kanskje er mer din stil.

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Hei igjen, Rioja!

Du har virkelig satt deg inn i saken. :ler: Tusen takk. :smilyblomst:

Et forbedret stallbeslag? For de med penger! Javel...... Jeg har en lei tendens til å rote meg bort i ting som koster.

Den prisen til 4500,- (+mva og frakt), er det for det beslaget som Dooria har?

Prisen vil komme på rundt en 6000,-. Hva er det som gjør at prisen på dette systemet ligger så høyt? Det virker jo ikke så veldig avansert.

Den prisen du har, er det direkte fra produsent eller går det gjennom flere ledd?

Kikket på de linkene du la ut og fant et alternativt system som jeg skal kikke litt nærmere på; at man fester platen/døra i et system som er satt fast i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Lene_*

Hei.

Har dere funnet ut noe mer om dette systemet? Er på utkikk etter en bred skyvedør til å kunne lukke foran en trappeoppgang.

Mvh,

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Huhei!

Har fått ny pris fra en beslagsleverandør i Sverige; 4500,- eks. mva + frakt...

Vanvittig dyrt uansett da...

leter etter det samme. trenger 3 stk oppheng. hvilken leveranør er det? har du kontaktinfo?

når det gjelder dørbøader er det mulig å få etter mål fra lokal glassmester til en relativt grei pris. jeg vil gjette 2-3000

Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...