Involvert Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg og samboern min tenker litt på å kanskje kjøpe oss en golden retreiever Men jeg er litt nyskjerrig på hvor mye penger til mat o.l man vanligvis bruker i måneden for en hund på denne størrelsen? Nå tenker jeg ikke på uforutsette utgifter som dyrlege osv. Men hvor mye penger du bruker for en helt vanlig måned
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Vår spiser 2,5 dl kuler morgen og 2,5 dl kuler om kvelden. Blir vel 400 gram om dagen. Det betyr at 15 kg sekk til 300 kr varer litt over en måned. Og så er det vaksinasjon til noen hundre kroner en gang i året. Har kanskje blitt annethvert år hos oss, men bikkja lever enda.
Gjest Ponto Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Mine foreldre driver med "fri fòring", som jeg kaller det, hvor han har maten fremme og tilgjengelig hele dagen. De har da fått det problemet at han spiser så lite tørrfòr at det går utover både magen og tennene. Selv om dette kanskje ikke svarer på spørsmålet ditt, viller jeg bare tipse om at dette ikke er veldig lurt Eneste de får igjen av denne typen fòring er at han ikke er vill etter mat og ikke spiser alt han finner ute. Bra rasevalg foressten, dere får en venn for livet Goldenene avles ofte ikke så voldsomt store i disse dager som de brukte å være for en ti år siden, så mat-mengden har nok minket en del, men å regne med en 300-400 kroner i måneden med rett fòring er nok ganske riktig, de skal jo ha riktig type fòr òg (ikke rema 1000-mat). Lykke til med den lille
Involvert Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Mine foreldre driver med "fri fòring", som jeg kaller det, hvor han har maten fremme og tilgjengelig hele dagen. De har da fått det problemet at han spiser så lite tørrfòr at det går utover både magen og tennene. Selv om dette kanskje ikke svarer på spørsmålet ditt, viller jeg bare tipse om at dette ikke er veldig lurt Eneste de får igjen av denne typen fòring er at han ikke er vill etter mat og ikke spiser alt han finner ute. Bra rasevalg foressten, dere får en venn for livet Goldenene avles ofte ikke så voldsomt store i disse dager som de brukte å være for en ti år siden, så mat-mengden har nok minket en del, men å regne med en 300-400 kroner i måneden med rett fòring er nok ganske riktig, de skal jo ha riktig type fòr òg (ikke rema 1000-mat). Lykke til med den lille Hei, takk for hyggelig svar! Jeg vet at å la maten stå fremme hele dagen ikke er spesielt lurt. Har lest at valpen skal ha ca 3-4 måltider om dagen til faste tider, også kanskje 2-3 når han blir voksen, også til faste tider, for at magen hans skal bli regelmessig Ja, jeg har en del peilig på hund, men er ingen ekspert, så jeg ville ha en rase som er snill og lettlært Og jeg er helt enig i det du sier om å kjøpe mat fra enten veterinær eller dyrebutikk, dagligvarebutikk-hundematen er lite tiltalene i mine øyne...
Akijo Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Vi har en golden tispe som er nå 8 månader. Snill, kosete, litt klumpsete, og i generell en herlig hund. Tenker fortsatt at hun er en liten valp på 4 kilo og hun sitter gjerne på fanget.... hun kjønner ikke at det ikke passer lenger. Veldig tålmodig, sikkert med våre små barn. Lettlært, men hun tuller også gjerne slik at hun får en godbit til. Eneste er at hun røyter. Mye. Veldig mye. Men hun har så mye positivt, at vi glemmer at vi må støvsugere hver dag. Viktig å kjøpe god mat til henne, ikke billig mat fra First Price Pedigree osv. Eukaneuba og andre er veldig god, som du kan kjøpe hos dyrenlege f.e. Det koster omtrent 300-400 kroner, men vi kjøper også godbiter, og andre hunde-godterier ;-). Og hun får av en til en brødskive med leverpostei. Jeg synes at Golden Retrieverer er herlige hunder!
Involvert Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2009 Vi har en golden tispe som er nå 8 månader. Snill, kosete, litt klumpsete, og i generell en herlig hund. Tenker fortsatt at hun er en liten valp på 4 kilo og hun sitter gjerne på fanget.... hun kjønner ikke at det ikke passer lenger. Veldig tålmodig, sikkert med våre små barn. Lettlært, men hun tuller også gjerne slik at hun får en godbit til. Eneste er at hun røyter. Mye. Veldig mye. Men hun har så mye positivt, at vi glemmer at vi må støvsugere hver dag. Viktig å kjøpe god mat til henne, ikke billig mat fra First Price Pedigree osv. Eukaneuba og andre er veldig god, som du kan kjøpe hos dyrenlege f.e. Det koster omtrent 300-400 kroner, men vi kjøper også godbiter, og andre hunde-godterier ;-). Og hun får av en til en brødskive med leverpostei. Jeg synes at Golden Retrieverer er herlige hunder! ÅÅåååh :rødme: Så heldig du er! Jeg ønsker meg så veldig en golden retriever, kjenner det gjør helt vondt inni meg. Røytinga er jeg ikke så bekymret over egentlig Er vandt til å gjøre ofte rent, så litt ekstra tror jeg ikke blir noe problem Dessuten synes jeg at det er en billig pris å betale for en så flott hund som jeg har fått intrykk av at en golden er.. Og jeg er veldig for å kjøpe mat hos dyrebutikk/veterinær. Jeg vil virkelig at min hund skal få best mulig start på livet
Oliven Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Har ikke Golden, men en flatcoated. Regnet royal canin tørrfor og Norwegian polar våtfor. Får et måltid med hver, og da kommer det på ca 14 kr dagen. Ellers elsker hun tørrfisk og får stort sett en bit av det daglig. Kjøper vi til 70 ,- kiloen. Godbiter kjøper vi når vi eller andre er i Sverige. Kjøper leverbiter 2 kg til 45,- og de har vi lenge. Ellers bruker vi litt oppkuttet first price pølser til 25,- pakka. Ser du bor i Horten og vil bare tipse deg om at du kan kjøpe Norwegian polar rett fra huset der de som selger det bor. Det er bare å kjøre opp dit. De har også billige godbiter. Det er billigere å hente på gården enn å kjøpe hos forhandler. Betalte 300,- for 20 kg sist. Det er her vi kjøper tørrfisk og STORE griseører til 5,- stk. De har andre godbiter også. Griselabb til 5,- stk feks. Og bur tilpasser de til bil om du trenger det. Ganske rimelig.
Involvert Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2009 Har ikke Golden, men en flatcoated. Regnet royal canin tørrfor og Norwegian polar våtfor. Får et måltid med hver, og da kommer det på ca 14 kr dagen. Ellers elsker hun tørrfisk og får stort sett en bit av det daglig. Kjøper vi til 70 ,- kiloen. Godbiter kjøper vi når vi eller andre er i Sverige. Kjøper leverbiter 2 kg til 45,- og de har vi lenge. Ellers bruker vi litt oppkuttet first price pølser til 25,- pakka. Ser du bor i Horten og vil bare tipse deg om at du kan kjøpe Norwegian polar rett fra huset der de som selger det bor. Det er bare å kjøre opp dit. De har også billige godbiter. Det er billigere å hente på gården enn å kjøpe hos forhandler. Betalte 300,- for 20 kg sist. Det er her vi kjøper tørrfisk og STORE griseører til 5,- stk. De har andre godbiter også. Griselabb til 5,- stk feks. Og bur tilpasser de til bil om du trenger det. Ganske rimelig. Oi! Takk for tipset! Er det bare hunder som er glad i tørrfisk? Tihi, jeg liker det ganske godt selv Men det her skal jeg virkelig sjekke ut! Hadde eventuelt tenkt til å fortsette med samme fôrmerke som valpen får fra oppdretter. Tusen takk for gode tips :D Litt greit når det er noen som er lokalkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå