Gå til innhold

hel indrefilet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Hei,

I iveren kom jeg til å kjøpe en hel, frossen indrefilet på 1,2kg, men er i villrede hva jeg kan bruke den til. Vi er ikke spesielt glade i biff med tradisjonelt tilbehør, og vurderer å grille den, muligens med fylte tomater ala Hellas som tilbehør.

Men jeg vil gjerne ha flere forslag til hva man kan gjøre med en hel, frossen indrefilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe vi synes er godt er å pakke den inn i sølvfolie med rødvin og krydder som vi liker. Dette kan fint grilles. Smaker godt med grillet bakt potet og litt salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm!! Hel indrefilet er super på grillen!! Mariner den på forhånd, så blir den ekstra god! Til dette pleier jeg ofte lage en stor ildfast form med poteter skåret i fire båter, tilsatt rødløk og paprika i båter, gode krydderurter (timian, basilikum) og en deilig olivenolje over. Stekes ved ca. 225 grader i ca. 45 minutter til potetene er fine og gyldne (oppblåste). En deilig saus hører også til + salat/grønnsaker.

Bedre kan det nesten ikke bli......! :)

Hilsen Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Tusen takk for fine forslag :)

Jeg tror jeg skal lage den i folie i ovn, med masse ulike krydderurter. Som tilbehør tror jeg det blir potetbåter à la det du foreslår, Texas, og i tillegg fylte tomater, muligens også en hvitløksdressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...