Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Ble sammen med en jente i sommer og det har gått veldig fort fremover og vi har blitt kjempeglad i hverandre. Jeg gjorde det klart på forhånd at jeg verdsetter ærlighet svært høyt og at jeg vil vite ting fra henne fremfor å finne det ut via tredjepart. Så fant jeg ut 3mnd ut i forholdet at vennen hennes som jeg ble dratt med på vors til av henne er hennes eks-fucking friend gjennom to år som har gjort henne gravid to ganger før osv. (som heldigvis har ført til abort) Det er helt greit for meg at folk har en fortid, men jeg ble rasende da jeg hadde sittet der og ALLE vennene hadde visst om dette unntatt meg. Jeg holdt meg behersket da hun mener dette er en svært god venn av henne og tenkte at dette skal vi greie å leve med for hennes skyld. Nå derimot finner jeg ut at jeg har vært på en ANNEN fest med 5-6 personer og kjæresten, men TO andre eks-fucking-friends har vært der med oss. Igjen er jeg utsatt for å være i en forsamling med 4-6 personer hvor halvparten har hatt seg med henne + at resterende halvpart kjenner til det. Mao. sitter jeg der som en forelsket idiot og er eneste som ikke vet om det. Selvfølgelig ble jeg såret, spes. da hun godt visste at jeg ikke liker å finne det ut i etterkant + jeg synes det er direkte mangel på respekt å dra med kjæresten til steder man vet eks-fucking-friends gjennom flere år er tilstede. I tillegg til dette sier hun at hun har hatt trekant med førstnevnte fuckingfriend og en annen - greit nok at jeg ba om ærlighet, men nå ser jeg bare dette og hennes andre venner i hodet mens vi har sex. Når dette ble nevnt greide jeg ikke å holde tilbake sjalusien i hodet mitt, da jeg føler denne duden har putta barn på henne to ganger + hatt trekant med henne + pult henne i to år. Jeg tenker idiotiske tanker som "dette kan jeg ikke konkurrere med" og er ekstremt redd for at jeg skal se på henne som en slut, noe som medfører slutten for vårt forhold. En annen fyr vi møter på gata sier at han har hatt seg med henne (noe som hun bekrefter) for å provosere meg osv. Greit nok, ikke hennes feil at vi møter på denne idioten og jeg lot meg heller ikke provosere av han da jeg ikke vil at noe skal ødelegge vårt forhold. Og jeg finner ut at mens jeg har gått og gledet meg til vår 6-måneders dag og planlagt noe spes., så har hun ikke sett på dette som vår 6-måneders dag da hun har klint med en annen på festival da jeg mener vi var i første måned av vårt fohold. Dette kunne hun fortalt en av de tusen gangene jeg har snakket om vår 6-måneders dag. Jeg hadde skjønt det da vi ikke ble 100% forpliktet ovenfor hverandre før noen uker etter. Uansett dust av henne å ringe meg hver dag fra denne festivalen for å si hvor mye hun savner meg, mens hun kliner med en tilfeldig dude. Jeg elsker denne jenta, og det sier vi til hverandre hele tiden. Men hvor mye skal man finne seg i? Hun snakker om barn før hun er 25 (2 år til) og jeg kunne virkelig sett meg selv tilbringe resten av livet med henne før alt dette shitet ramlet ut av skapet. Jeg blir sint fordi hun venter med å avsløre alt dette til jeg elsker henne. Hadde hun sagt det tidligere i forholdet hadde jeg ikke tatt dette videre, og dette vet hun... Og hvordan i helvete vi skal omgåes hennes venner når 3/5 guttevenner er eks-fucking-friends gjennom en årrekke vet ikke jeg. Takker for alle innspill da jeg aldri har vært sammen med en fuckhead av disse dimensjoner (men som jeg elsker svært høyt).
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg forstår du er ganske frustrert nå. Vet ikke akkurat om jeg har noe godt råd til deg, men dere burde nesten sette dere ned og snakke litt sammen. Det er jo synd for din del om du skal slite med usikkerhet i forhold til henne og eksene. Synes det virker som om hun driver litt maktdemonstrasjon med deg, og det burde du ikke finne deg i - elsker henne eller ei! I et forhold er det viktig med gjensidig respekt og tillit til hverandre. Lykke til
Gjest Bettie B Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Du elsker henne kanskje, men du har åpenbart ikke mye med respekt for henne igjen. Forholdet er dømt til å feile, end det nå før det blir for vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 (Jeg er trådstarter) Takk for svarene hittil. Kan legge til at hun også en gang har ringt meg fra strippeklubb. Jeg spør hvem hun er der med og får svaret "en fyr", dvs. en fremmed fyr. Ble enig etter dette at jeg ikke synes dette er greit. Hun maser om at hun ikke vet regler for forhold osv. da hun har vært single lenge, men noe er vel common sense? Grunnen til at jeg likevel vil gi henne en sjanse er f.eks. at hun har sluttet å røyke hasj, for min skyld. Eller i det minste at hun skal si fra før hun skal gjøre det... Snakkes om en tur til nederland men en venninne av henne hvor hun sier hun skal gjøre det en siste gang, men med en heidundranes fest... Jeg "gleder" meg, enda mer trouble in paradise. Hun har også gått med på å ikke oppsøke fucking friend nr1 (ikke snakket med henne om nattens avslørninger og fucking friend 2 og 3). Jeg ser jo på det som vilje fra hennes side til å få det til å funke, uansett om det kommer altfor sent. Aner ikke om jeg greier å legge dette bak meg og frykter nå at det kan bli slutt når som helst. Hun elsker meg og jeg håper jeg kan elske henne tilbake og legge dette bak meg. Vanligvis hadde jeg kastet 500kr på personen og bedt henne dra til helvete... hater meg selv for at jeg er så svak i dette tilfellet. Snart skal vi begge på jobb, så jeg får bare holde dere oppdatert om hva som skjer.... Dette blir arbeidsdagen fra hell
Gjest dalieo Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Vet nå ikke om jeg synes det med pulevennene var så ille. Kanskje det er gutter som har vært i vennegjengen i mange, mange år. Da er det jo veldig forståelig at hun fortsatt omgås de. Jeg synes ikke det er mangel på respekt at dere er på samme fest samtidig, hun har sikkert lagt alt bak seg for lenge siden. Noe du forsåvidt også burde gjøre, fortid er jo fortid. Men forstår at du ikke liker å få vite det etterpå, da. Greit med en heads up. Men det kan virke som hun ser på forholdet som litt mindre seriøst enn deg..? Har dere hatt en prat om "regler"/grenser i forholdet deres?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Vet nå ikke om jeg synes det med pulevennene var så ille. Kanskje det er gutter som har vært i vennegjengen i mange, mange år. Da er det jo veldig forståelig at hun fortsatt omgås de. Jeg synes ikke det er mangel på respekt at dere er på samme fest samtidig, hun har sikkert lagt alt bak seg for lenge siden. Noe du forsåvidt også burde gjøre, fortid er jo fortid. Men forstår at du ikke liker å få vite det etterpå, da. Greit med en heads up. Men det kan virke som hun ser på forholdet som litt mindre seriøst enn deg..? Har dere hatt en prat om "regler"/grenser i forholdet deres? Poenget mit er at en gang kan tilgis, men så etter at vi har snakket om det svarer hun med å dra meg med på fest med to andre fucking-friends? Jeg blir kvalm inni meg da hun tydeligvis ikke forstod en dritt første gangen vi snakket om dette. Regler/grenser i forholdet er det jeg som setter etter hennes eget utsagn, da hun ikke er kjent med common sense regler for forhold og må ha alt med teskje. F.eks. har jeg måttet si at jeg ikke liker at hun sover i samme seng som venner av motsatt kjønn (jeg kan ikke blames etter alt drittet som har kommet ut). Jeg har også sagt at jeg ikke liker at hun drar ut med bare seg og en fremmed mann på strippeklubb/bar. Jeg bare håper dette er mulig å fikse, men bad news kommer inn raskere enn jeg greier å prossesere hva som skjer.
Gjest Gjest_Viking_* Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Hey, hey, heey! Hva er dette for noe?? Skal et forhold fungere må det baseres på gjensidig respekt og tillitt, ikke minst åpenhet!! Shoot me, men jeg ser beklageligvis ikke noen av delene her. Skjerp deg! Du kan ikke gå rundt å kaste bort all energien din på dama di, når du ikke får en shit tilbake. Du ender bare opp å bli en utbrent grinebiter med et mørkt og tungt hjerte. Jeg skjønner veldig godt utfra det du skriver at denne jenta betyr veldig mye for deg, og at du virkelig vil få ting til å fungere, men ærlig talt.. You gotta be a man and make a stand! Prøv å se på deg selv og forholdet deres "utenfra", eller tenk at en kamerat/venninne fortalte deg historien og spurte om råd.. Hvilke råd ville du gitt? All the best!
Gjest Flode Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Hey, hey, heey! Hva er dette for noe?? Skal et forhold fungere må det baseres på gjensidig respekt og tillitt, ikke minst åpenhet!! Shoot me, men jeg ser beklageligvis ikke noen av delene her. Skjerp deg! Du kan ikke gå rundt å kaste bort all energien din på dama di, når du ikke får en shit tilbake. Du ender bare opp å bli en utbrent grinebiter med et mørkt og tungt hjerte. Jeg skjønner veldig godt utfra det du skriver at denne jenta betyr veldig mye for deg, og at du virkelig vil få ting til å fungere, men ærlig talt.. You gotta be a man and make a stand! Prøv å se på deg selv og forholdet deres "utenfra", eller tenk at en kamerat/venninne fortalte deg historien og spurte om råd.. Hvilke råd ville du gitt? All the best! Denne her må du lese to ganger for dette var bra!!! Huff og huff!! Kjenner jeg får ståpels over hele kroppen av hvordan hun behandler deg. Kanskje hun ikke tenker sånn, men samme hvor mye hun er ferdig med det hun har gjort tidligere, så må hun jo være åpen om det. Hvis hun ikke kan tenke seg at dette kan bli et problem for deg (eks at hun drar deg med på fest med alle de gamle pulekompisene hennes eller sover i samme seng som dem), gjelder vel kanskje dette ganske mange andre ting også...? Selv om du bearbeider all denne informasjonen hun har gitt deg til nå, vil du kunne stole på at hun har fortalt deg alt? Dere har tydeligvis ganske forskjellig syn på ting osm er viktig for deg i et forhold. Jeg ønsker deg alt godt og lykke til med forholdet, men jeg må tilstå at jeg tror du kan få det mye vondt pga usikkerhet som følge av mangel på åpenhet...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Høres ut som en temmelig "løs" dame, siden flere dere treffer både på fest og på gata har hatt seg med henne.. Du må nok bare forsone deg med at hun har pult rundt en del, og så får det egenltig ikke være så nøye hvem med. Men skjønner godt at du ikke liker det. Ville ikke likt at typen min (og meg) skulle omgås med hans eks-sengevenninner, men hvis det var de som var hans nære gode venner, så måtte jeg kanskje innfunnet meg med det. Var de venner av nyere dato, og vi hadde mange andre venner også, tror jeg nok garantert at vi hadde latt være å omgås dem så mye ja...
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Takk for alle svarene hittil... har alltid lest på dette forumet uten å delta, men dette var så far out at jeg ble nødt til å snakke med fremmede. Tar jeg opp dette med venner, så sverter jeg hennes rykte og de vil dømme henne hver gang de møter henne dersom jeg får forholdet til å funke.
Gjest Gjest_ida_* Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Jeg forstår hva du føler, men samtidig så blir jeg litt skremt fordi jeg er litt lik dama di og har nettopp fått meg en kjæreste selv. Tingen er at jeg har vært kronisk singel hele livet, og har derfor hatt en del pulevenner. Og omtrent alle er fremdeles gode venner av meg. Jeg har fortalt typen om noen, men jeg sier ikke "han har jeg pult" hver gang vi møter en eks-pulevenn. Jeg vil iallefall ikke innlede et forhold med å peke ut alle på facebooklista mi jeg har hatt sex med, tenker at de avsløringene kan komme når/hvis det blir naturlig. Så det er ikke så rart at hun har ventet med å fortelle det. Fortid er fortid, og du kan ikke tvinge henne til å droppe å være venner med folk hun har hatt sex med en gang i historien. Jeg forstår likevel deg, virker som hun tar litt for lett på det. Selv har jeg omstilt meg veldig for at han skal være sikker på at det bare er han jeg vil ha, og selv om jeg ikke har droppet å være venn med eksene så unngår jeg selvsagt å ha sene film- og hasjkvelder med dem eller sove hos dem! Typen min finnes ikke sjalu da, men jeg håper virkelig ikke han innerst inne freaker ut pga ekspulevennene mine som fremdeles er en del av mitt liv. Det er jo han jeg vil ha nå, diverse fuckbuddies er bare et fjernt minne og jeg hadde aldri et så seriøst forhold til dem som til han. Grunnen til at man har pulevenner er jo at de ikke er bra nok til å være kjærester, man er ikke forelsket i dem. Så du burde ikke få fnatt av det, hun har jo tross alt valgt å være sammen med deg så du er garantert mye mer spesiell for henne enn de noensinne har vært.
DDuck Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skjønner godt at du tenker det du gjør... huff! Men dette med å slutte å røyke hasj... Folk som driver med rusmidler er de beste løgnerne i verden!! Jeg var sammen med en som røykte hasj regelmessig, men gav han ultimatum om at han fikk slutte med det, ellers så dro jeg... Og han sluttet og vi flyttet inn sammen og alt var bare bra... Men det viste seg at han hadde jo aldri sluttet å røyke på svineriet.. Så vær litt obs...
Pokahonta Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 Hvis du så absolutt må ha FULL ÅPENHET og vite alt, så tror jeg du må finne deg en mere prektig jente tror jeg.. Elsker du jenta så får du ta henne slik hun er, du kan jo seriøst ikke begynne å sette grenseområder rundt livet henne på hvem hun kan snakke med, besøke ogsåvidere.. Ønsker hun kontakt med en som hun har vært pulevenn med, ja så får du faktisk være mann til å akseptere det. Det kan du ikke endre på! Om du kan leve med det eller ikke, er din avgjørelse. Noen kan og noen kan ikke... Men vi kan ikke forandre hverandre!! Noen man har blitt gravid med to ganger og abortert begge gangene, er såpass alvorlige hendelser at jeg skjønner det er vanskelig å bryte kontakten selv om den andre får kjæreste... Nei, jeg synes du virker ekstremt dømmende overfor dama di. Be a man. Det er jo deg hun er sammen med..!!
Gjest oppgitt Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 Hallo, alle har en fortid! Det at hun har valgt fuckbuddies fremfor tilfeldig sex er en stor fordel, både med tanke på kjønnsykdommer og det at hun blir bedre i senga av det enn av at hun har hatt masse tilfeldige ONS. I tillegg: Alt hun har gjort til nå har gjort henne til den jenta hun er så glad i. Fortiden er faktisk fortid, og det er en grunn til at hun er sammen med deg og ikke dem.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 dump henne nå, og spar deg selv for mye dritt i fremtiden. Det er åpenbart at du bare har sett toppen av isfjellet. Lykke til ....
Ethereal Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Hvis du klarer å fortsette å være i forhold med henne og beholde tilliten så får du respekt av meg, for det hadde jeg IKKE klart. Å finne ut så mye på etterkant er skikkelig tillitsknusende, for ikke å snakke om at det går på egoet.
mMann Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Du er tydeligvis glad i henne, men hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt at hun skulle begrense kontakten med disse buddiene til et minimum. JEg hadde klikket hvis jeg visste at hun jevnlig pleide kontakt med slike fuckers. Du vet jo aldri hva som kan skje hvis dere krangler en dag og så går hun ut å knuller en slik fucker pga en eller annen misforstått virklighets oppfatning som hun tydeligvis har: "De er jo bare en fuckbuddy så det er jo ikke noe problem om jeg har meg med en av dem hvis jeg er litt lei meg eller trenger en bekreftelse på at jeg er attraktiv"
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Tror ikke akkurat det er så stor fare for at hun skal være utro med noen av disse tidligere pulevennene, når hun sier at det er fortid. Men jeg ville, akkurat som deg, føle sterkt ubehag ved å skulle omgås og møte mange av disse til stadighet. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun absolutt må ligge med venner. Det er da ikke vanlig å blande de to tingene. Det fører til problemer, som det viser seg her. Selv om denne jenta også bør få en sjans til å få seg en kjæreste, så har jeg stor forståelse om du ikke vil ta den jobben. Jeg hadde ihvertfall ikke orket.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #19 Skrevet 13. januar 2009 Hun gjorde en tabbe da hun fortalte deg om sin fortid. Sånt er det ikke noen vits i å prate om. Min kjæreste vet ikke hva jeg har gjort med hvem, og sånn har jeg tenkt å fortsette. Slipper MASSE krangling da.
Jade Skrevet 13. januar 2009 #20 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Heretter får du ta med et "ligge-skjema" på første date, som hun kan fylle ut. Da får du vite hvor mange og hvem hun har ligget med, + at du allerede på første daten slipper pinlige situasjoner hvor hun f.eks. har ligget med kelneren på restauranten, eller parkeringsvakten som gir deg bot el.l. Da slipper du også å drite deg ut ved å foreslå kino etter middagen, hvis det viser seg at hun har hatt orgie med alle i billettluken på kinoen. Ellers er det jo flott at hun har vett til å ligge med folk hun kjenner (i vennekretsen), istedet for å drive på med fremmende som kan være øksemordere eller verre! :O Og det er litt slitsomt å skifte vennekrets hver gang hun skifter partner, så da sier det seg selv at disse pulevennene er med på festene dere går på. Hvordan fikk du vite om dette forresten? Fortalte hun det selv? Eller var det noen andre som fortalte det? Endret 13. januar 2009 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå