Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)

Noen har gått/ går der eller kjenner noen som har det? Vet noen om dette er en bra skole?

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gått der selv, men ryktene som går om den skolen er ikke spesielt bra.....

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Har ikke gått der selv, men ryktene som går om den skolen er ikke spesielt bra.....

da kan du jo fortelle litt om de dårlige ryktene da ? =P

Skrevet

Vil helst ikke, å henge ut skolen i et forum fordi jeg har hørt rykter blir for dumt. Du får heller sende meg en PM om du trenger å vite det.

Skrevet

Vil heller ikke skrive noe her, men har min utdannelse fra denne skolen og anbefaler den ikke. Holder ikke standard og man får ikke det man betaler for, nesten 90 000!! Skolen var den beste en gang i tiden, men ikke nå lenger.

Alle i mitt kull og flere jeg vet om har vært misfornøyde...Så sjekk ut noen av de andre skolene..;)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)
Vil heller ikke skrive noe her, men har min utdannelse fra denne skolen og anbefaler den ikke. Holder ikke standard og man får ikke det man betaler for, nesten 90 000!! Skolen var den beste en gang i tiden, men ikke nå lenger.

Alle i mitt kull og flere jeg vet om har vært misfornøyde...Så sjekk ut noen av de andre skolene..;)

mhm men tenkte den skolen siden man slipper vgs først man tar eksamen på den skolen , så 1 år så er man ferdig utdanna.. Noen forslag til andre skoler man kan gå på , uten vgs først som da bare tar 1 år? :)

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet

^ Hmm, husker faktisk ikke om man trenger VGS for å gå på Hudpleieakademiet, Beauty hudpleieskole etc, men vil uansett anbefale deg å ta VGS først så du har noe å falle tilbake på siden 75% av de som utdanner seg til hudpleier faktisk ikke ønsker å jobbe som det etter endt utdanning.

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
^ Hmm, husker faktisk ikke om man trenger VGS for å gå på Hudpleieakademiet, Beauty hudpleieskole etc, men vil uansett anbefale deg å ta VGS først så du har noe å falle tilbake på siden 75% av de som utdanner seg til hudpleier faktisk ikke ønsker å jobbe som det etter endt utdanning.

ja.. for alle de andre sskolene, og de du har nevnt, har setti ganske mye mer krav enn den franske, som 3 årig almennutdannelse, du må kunne det og det osv.. da så jeg den franske som en lettere løsning, siden jeg er ikke skolejenta for å si det sånn..

Skrevet

Pensum er stort sett det samme på alle disse skolene, så vanskelighetsgraden er den samme. Man må være klar over at det er mye anatomi, patalogi og kjemi utanom hudpleiefagene...ikke helt enkelt heller.

På den franske tror jeg det var krav om generell studiekompetanse om jeg ikke husker feil?

Selv jobber jeg ikke som hudpleier, det er et meget dårlig betalt yrke som man sliter seg ut på i lengden. Men interessant og gøy er det!! :)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Pensum er stort sett det samme på alle disse skolene, så vanskelighetsgraden er den samme. Man må være klar over at det er mye anatomi, patalogi og kjemi utanom hudpleiefagene...ikke helt enkelt heller.

På den franske tror jeg det var krav om generell studiekompetanse om jeg ikke husker feil?

Selv jobber jeg ikke som hudpleier, det er et meget dårlig betalt yrke som man sliter seg ut på i lengden. Men interessant og gøy er det!! :)

nei, kravet på den franske er 9 års grunnskole :) men hudpleier er nok ikke et meget dårlig betalt yrke du! ikke spesielt bra heller, men gjennomsnittlig. men sefølgelig advokat er langt bedre betalt, men i forhold til at det bare kan ta 1 år å utdanne deg som hudpleier, er det rimelig godt betalt asså. du får sjansen til å åpne egen salong osv.. du kan jobbe som hudpleier på cruize, og det er mange flere muligheter. så utdanner man seg gjerne videre etter hudpleie. men er forbredt på at året på den franske skolen blir et hardt år ja, tror det blir mye arbeid. men syns det er verdt det :)

Skrevet
nei, kravet på den franske er 9 års grunnskole :) men hudpleier er nok ikke et meget dårlig betalt yrke du! ikke spesielt bra heller, men gjennomsnittlig. men sefølgelig advokat er langt bedre betalt, men i forhold til at det bare kan ta 1 år å utdanne deg som hudpleier, er det rimelig godt betalt asså. du får sjansen til å åpne egen salong osv.. du kan jobbe som hudpleier på cruize, og det er mange flere muligheter. så utdanner man seg gjerne videre etter hudpleie. men er forbredt på at året på den franske skolen blir et hardt år ja, tror det blir mye arbeid. men syns det er verdt det :)

Litt hjernevasket av reklamen hudpleieskolene gir deg..? Hudpleieyrket er veldig dårlig betalt i forhold til jobben du må utføre. Det er vanskelig å få seg jobb og mulighetene er ikke så fantastiske som skolene skal ha deg til å tro. Anbefaler deg å være litt skeptisk til hva de forteller deg...

Skrevet
Litt hjernevasket av reklamen hudpleieskolene gir deg..? Hudpleieyrket er veldig dårlig betalt i forhold til jobben du må utføre. Det er vanskelig å få seg jobb og mulighetene er ikke så fantastiske som skolene skal ha deg til å tro. Anbefaler deg å være litt skeptisk til hva de forteller deg...

Veldig enig! Jeg jobbet som hudpleier en stund og fikk 120 i timen :P Og var utslitt når dagen var over etter å ha massert i flere timer. Dette var på et spa. Selvsagt kan man drive for seg selv, men da må man virkelig jobbe for det og det er mye konkuranse der ute. Hudpleieskolen mente det var masse stillinger ledige, men det er det ikke. Hvertfall om man ikke har kontakter. Å finne stillingsannonser for hudpleiere er ikke ofte...

Men om du virkelig har lyst, så synes jeg du skal ta den :) Ingenting skal stoppe deg i det! Jeg har hvertfall den utdannelsen å falle tilbake på i fremtiden, og det er et spennende fagområde. Bare advarer deg mot Den Franske..Det var mye tull der :( Mange som sluttet det året jeg gikk der og ingen penger tilbake..:P Så man må være helt sikker. :D

Skrevet
Veldig enig! Jeg jobbet som hudpleier en stund og fikk 120 i timen :P Og var utslitt når dagen var over etter å ha massert i flere timer. Dette var på et spa. Selvsagt kan man drive for seg selv, men da må man virkelig jobbe for det og det er mye konkuranse der ute. Hudpleieskolen mente det var masse stillinger ledige, men det er det ikke. Hvertfall om man ikke har kontakter. Å finne stillingsannonser for hudpleiere er ikke ofte...

Men om du virkelig har lyst, så synes jeg du skal ta den :) Ingenting skal stoppe deg i det! Jeg har hvertfall den utdannelsen å falle tilbake på i fremtiden, og det er et spennende fagområde. Bare advarer deg mot Den Franske..Det var mye tull der :( Mange som sluttet det året jeg gikk der og ingen penger tilbake..:P Så man må være helt sikker. :D

Helt enig med deg.. du bør nok begynne og sku på skepsisen litt mer! Veldig vanskelig å få jobb, og dårlig betalt.

selvsagt bør du velge dette om du virkelig virkelig vil, men syntes du skal lese mer om det, skjekke fler skoler osv.

har også hørt at den franske er helt på trynet, og abselutt ikke anbefalt men.

du kan jo ta det på vgs også ? helse og sosial + hudpleier i 2 år. Er jo ikke ekstremt mye skole det, og ikke vanskelig og oppnå noe om du faktisk gjør litt.

dessuten er det mye lettere å få jobb når du har gode referanser, som du kan oppårbeide deg igjennom utplassering i skolen.

sjekk litt rundt du :)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

takk for svar folkens !

ja jeg er også litt skeptisk til dette, derfor jeg spør om andres meninger på forum. det virker som at de skal ha det til at det er utrolig lett å skaffe seg en jobb med god lønn etter denne skolen, og det var jo det jeg hadde fått et intrykk av , ja..

Men er veldig interresert i disse tingene og jeg tror hudpleie virkelig hadde vært noe for meg, er ikke bare noe jeg velger for å velge noe, jeg har lyst til å jobbe meg oppover og åpne en klinikk elns når jeg blir enda eldre. Å da får man ikke så dårlig betalt. Er det ikke sånn med jobbing da, man starter nederst og jobber seg oppover :) ? noe jeg er villig til å gjøre.

jeg vil heller starte på privat skole, siden jeg liker ikke så velig godt offentlig skoler, og jeg kan liksom ikke si nei til et tilbud hvor de tilbyr samme utdannelse bare over et år istedenfor 3 år med vgs eller 3 år med andre privat skoler .. :sjenert:

men er synd å høre at ingen har hatt gode erfaringer med denne skolen da :tristbla:

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

man skal få spa terapeut diplom når skolen er slutt, hva er dette forno? :forvirret:

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

Inntekt:

Mange hudpleiere arbeider som selvstendig næringsdrivende.

Er man ansatt, er man ofte lønnet med provisjonsordninger, dvs. en fast lønn pluss en provisjon etter antall kunder og omsetning.

Anslagsvis årslønn ved fast ansettelse mellom 275 - 350 000kroner. Som selvstendig næringsdrivende er inntekten avhengig av innsats og arbeidsmengde.

er ikke det en helt grei lønn da?

(kilde: http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?recnumber=35690 )

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

hele denne tråden begynner kanskje å gå mer under karriere og utdanning, men blir veldig takknemlig for svar og meninger :)

Jeg har nå bestemt meg for å ta sjansen på den franske når jeg fyller 18, i mellom tiden skal jeg jobbe å tjene penger inn til skolen. Men jeg lurte på om noen har noen tips og råd til hvordan jeg kan få jobb innen hudpleie før jeg begynner på skolen? vil se litt hvordan det er og det stod at det legges vekt på om man har gjort noe innen hudpleie elns tidligere når du skal søke.

om man kunne jobbe i en skranke eller hjelpe til med noe? Trenger hjelp her! :goodbye:

Skrevet

Synes det er for lite med tanke på belastning. Du kan få like godt betalt ved å ikke gjøre noenting et annet sted så å stå å massere hver eneste dag for den lønna der hadde ikke jeg orket... Jobben er også slitsom psykisk med tanke på alle menneskene som bruker deg som psykolog, det er jo også noe å tenke på :)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Synes det er for lite med tanke på belastning. Du kan få like godt betalt ved å ikke gjøre noenting et annet sted så å stå å massere hver eneste dag for den lønna der hadde ikke jeg orket... Jobben er også slitsom psykisk med tanke på alle menneskene som bruker deg som psykolog, det er jo også noe å tenke på :)

hva mener folk med bruke de som psykolog? er det sånn at de fleste av dem bare begynner å dreie ut om livet sitt og problemene sine, og ber om råd, liksom imens man masserer dem osv? :P oisann...

men poenget er at jeg har utrolig lyst til å drive med det, jeg VIL bli utslitt etter en dag på jobb, jeg VIL jobbe hardt for å komme frem dit jeg vil, jeg er utrolig glad i å arbeide egentlig! bortsett fra jobber som ikke inkluderer å være sosial og jobbe med andre mennesker i det hele tatt. jeg mener da at jeg har etisk og estetisk sans, og liker nøyaktighet og at ting skal se pent ut. tror hudpleier er jobben for meg :sjenert:

Skrevet

hehe, det virker ikke for meg som du er så veldig interessert i å høre på hva vi som er hudpleiere har å si, så jeg forstår ikke helt hvorfor du spør. Om du har bestemt deg er det flott :)

Bare ikke klag om du blir skuffa :D

Ja, mennesker har en tendens til å bruke hudpleiere som psykolog på samme måte som frisør. Å være sliten er en ting, å få problemer med nakke og skuldre etc er en annen. Mener ikke at man ikke skal være sliten etter en dag på jobb, men belastningen er så stor at jeg mener ikke at det er verdt det i forhold til det man får igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...