ynskje Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skal levere pcen min til reperasjon nå snart og lurer på om det er lurt å ta backup av filer jeg har liggende på pcen. Skal først og fremst fikse viften, men siden pcen har en tendens til å leve sitt eget liv tenkte jeg skulle ta en full "service" på en. Har både eksamensoppgaver og viktige skriv i tillegg til veldig mange bilder liggende innpå pcen og er redd for at dette kan bli slettet. I såfall må jeg jo gå til innkjøp av minnepenner eller noe sånt og sette i med kopiering... Har ikke levert den inn før, så vet ikke helt hva som er vanlig å gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Gjør backup av alt viktig! Man vet aldri hva man mister når de sendes inn.
Gjest StockDama Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Til vanlig så fjerner de ikke noe fra maskina. Men om du skal ta full service, renske alt. Så burde du ta backup, eller be de ta en backup for deg. Har du mye du skal ta kopi av, lønner det seg mer å kjøpe en ekstern harddisk enn mange minnepenner.
ynskje Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er skikkelig dårlig på datagreier, så tror nok jeg må få min bror til å hjelpe meg. Hvor mye koster en ekstern harddisc da?
Gjest StockDama Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?so...p;fromform=true Der er noen =)
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 De fleste sletter hele maskinen om du skal renske opp i maskinen fordi den lever sitt eget liv så jeg ville uten tvil tatt backup av filer og bilder du har.
Gjest Gjest_Andy_* Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Som tidligere teknikker hos et serviceverksted, så vil jeg ambefale deg å ta backup, hvis verkstedet skal gjøre det for deg, så koster det gjerne 8-900 kr pr DVD serviceverkstedet må ta backup på Hvis du overhodet ikke vil at maskinen skal bli slettet, så må du spessifisere dette ovenfor verkstedet Andy
Gjest Pascale Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Selv har jeg tatt alle viktige bilder og eksamensoppgaver på minnepinner. Man tror at det aldri vil skje noe med pc'ene sine. Selv er jeg virkelig glad for at jeg har alt på minnepinner (skal kjøpe ny laptop og ekstern harddisk). Min laptop kræsjet og jeg har blitt fortalt at sannsynligvis så gikk harddisken så alt vil være slettet. Med slike ting i bakhodet- at pc'n faktisk kan kræsje, synes jeg så absolutt at man skal ta backup.
Gjest Bond Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Så vidt jeg husker måtte jeg krysse av om jeg vil beholde innholdet eller ikke, det var InfoCare. Men jeg hadde uansett tatt backup - uavhengig av reparasjon. Man vet aldri når ting ryker og selv om ting kanskje ikke skulle slettes med fiksing, IT-teknikere kan også gjøre menneskelige feil Dersom man har viktigde dokumenter, må man alltid ha backup, gjerne noe som skjer for eksempel hver uke.
ynskje Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2009 Da blir det backup da. Tusen takk for alle svarene
Gjest pastablasta Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?so...p;fromform=true Der er noen =) Det var en elendig link, her er en bedre en.
Aftensol Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 I tillegg til at teknikeren kan gjøre en feil og slette det, så er alltid muligheten for at det feks er innbrudd i bilen som leverer fra eller til verksted slik at filene blir borte på den måten.. Har dessverre vært borti det to ganger (jobber i butikk som har pc service... Det har da vært innbrudd i bilen som skulle levere alle servicene til oss...) Kundene fikk selvfølgelig nye produkter, og de som hadde tatt backup var kjempe glad or at de kanskje fikk byttet ut sin to år gamle pc med en helt ny en Verre med de som ikke hadde tatt backup.... Så alt er mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå