Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig kommunegrått hår som mange andre i Norge ;) Derfor begynte jeg å farge det for noen år siden. Først stripet jeg det så jeg ble ganske blond, men så bestemte jeg meg for å bli brunette. Så nå har jeg ganske mørkt hår(fargen 5 med hjemmefarging), men orker ikke fortsette med å farge etterveksten hele tiden. Jeg har derfor tenkt å ta meg en tur til frisøren å få farget det i en farge nær min egen. Må jeg da ta avfarging først også farge det i en lysere tone? Noen som har gjort noe lignende? Eller noen som vet ca. pris på avfarging og farging? :) Er jo fattig student, men må virkelig ta med råd til dette snart nå! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ut som meg bare jeg har litt lengre historie:P

Tok meg 1800,- og tre timer for å få fint lyst hår med minst mulig gulfarge. Dvs vi farget håret med tre forskjellige blondfarger, samt bleket det.

Nå er jeg brunette igjen, semi permanent farge><

Skrevet

Ok :) Regnet med at det ble såppas mye ja. Jeg vil ikke ha det blondt jeg da, bare sånn mørk blondt/lysebrunt. Hehe.

Skrevet

har prøvd avfarging og farging hjemme jeg. absolutt noe å anbefale hvis en er på leit etter en sat\ftig god latter og grunn til å gå med lue for resten av året :P hehe. totalt mislykket :P

har forstått at neste gang (hvis ever) jeg vil bli lysere, så MÅ jeg til frisøren ;) hehe

Skrevet

Hehe. Det kan jeg tenke meg ja! Har hatt ett par mislykkede forsøk med selvfarging jeg og. Så jeg fant ut at jeg bør vel dra til frisøren når jeg skal gjøre såppas mye ;) hehe.

Skrevet

høres veldig smart ut :)

det skal jeg gjøre neste gang også. jeg har lært leksa min liksom ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

når du avfarger, må du regne med at det blir veeeeldig mye rødskjær i håret... jeg har vært igjennom akkurat samme prosess. jeg hater rødskjær, så jeg farget det bare mørkt igjen. men smak og behag!

nå har jeg mørk brunt (er naturlig blond), så farger det selv.. men du kan jo farge det hjemme? da sparer du mye penger :) og s¨tar du det hos frisøren innimellom....

Skrevet

bare så du ikke missforstår det jeg skrev over.. avfarg eller hva du skal hos frisør... og hvis du fortsatt trenger å farge ettervekst.. så gjør dette hjemme :)

Skrevet

To omganger med avfarging og korrigere ut med blåsjampo/ Ask farge eller en ren farge om håret blir orange eller gult, vil jeg tippe. Jeg ble hvertfall fornøyd med gjør det selv-varianten.

Det er dyrt hos frisør om ikke du vil prøve hos en lærling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...