Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #1 Del Skrevet 11. januar 2009 Vi har lyst på en ferietur til Roma med vår da 6-7 mnd gamle baby. Noen som har erfaringer å dele? Hvordan er det med framkommelighet i forhold til vogn, da tenker jeg på inn og ut av diverse turistattraksjoner hvor vognen ikke får plass og jeg vil nødig sette den igjen utenfor. Bør vi vurdere f.eks. en form for bæretøy mens vi er ute og går på dagtid? Hva med bleier og morsmelkerstatning/mat, er dette lett tilgjengelig og hva er deres erfaring angående dette? Bør vi ta med eget eller er det bra nok det de har der? Andre tips fra dere med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 12. januar 2009 #2 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei Jeg har ingen erfaring med å reise med barn men det kan nok være veldig lurt å ha med seg bæretøy til Roma for det er en del trapper i de forskjellige attraksjonen og det kan være trangt en del plasser (som f.eks. i Vatikanmuseet, domen på Peterskirken osv). Her er et reisebrev med bilder og linker fra en tur som kona og jeg var på til Roma: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan finne litt nyttig generell informasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #3 Del Skrevet 12. januar 2009 Glem å ta med deg vogn på turistattraksjoner. Det er trapper, det er trangt, og det kryr av folk. Du kommer ikke tli å komme deg fram. Og sette fra seg vognen utenfor, uten tilsyn, er å be om at den blir stjålet. Husk også at det er -veldig- varmt i Roma om sommeren, så det er ikke det beste stedet for en liten baby (og heller ikke for foreldrene som må bære babyen og utstyr omkring i varmen..) Angående mat og bleier, så har jo romerne babyer de også, som ser ut til å overleve fint. Så du kan nok gå utifra at det de har der nede er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hsuk Skrevet 19. januar 2009 #4 Del Skrevet 19. januar 2009 trillevogn er bare å glemme i roma. det er altfor mye uorganisert trafikk(plutselig kommer en motorsykkel på fortauet osv....), og det er TRANGT overalt. men orker dere bæresele en hel dag er det jo ikke noe problem. tilgang på toaletter ol.l er ikke noe problem, så bleieskift bør gå ok. i norge er det jo mange som skifter i vognen/ammer offentlig - det ville jeg ikke gjort i utlandet. så bruk flaske/skift på toalett. matbutikker er et sjeldent syn i roma, og flere venner av meg har gått hele ferien uten å finne en. jeg bodde i terminiområdet, og der er minst to matbutikker - skal visst være en i kjelleren på terminstasjonen uten at jeg har skjønt hvor den ligger. men dere kan kanskje ha med bleier i bagasjen - jeg vet ikke? det mest geniale er jo selvfølgelig å ha med de nye tøybleiene med sånn servietter inni så slipper dere bleiekjøp. ellers: roma om sommeren er helt uaktuelt både for voksne . og spesielt barn, så jeg ville tatt turen i mai eller september for å få sommervær uten heteslag. alle storbyer er slitsomme, men så lenge dere tar livet med ro og slapper av - så vil baby gå fint. og ikke minst: legg de største severdighetsbesøkene litt utenfor rushtiden. selv hadde jeg ikke belaget meg på trillevogn uansett storby da tbanene ofte er stappfulle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Annie* Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg ville tatt med både bæreseler og reisetrille (kan vanligvis brukes fra seks måneder). Se det litt an - jeg har brukt trille i flere storbyer (Inkludert veldig travle byer som Istanbul og Bangkok). Det er selvfølgelig litt mer pes enn i feks Oslo - men alt går. Dessuten er det deilig for babyen å ha en plass å få ligge. Det finnes roligere steder i Roma også, hvor man kan slappe litt av innimellom. Ellers er det smart å ikke forsøke å "gape over" for mange attraksjoner på en dag. Flere tips om å ta med baby i storby finner du her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå