Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt formeninger!!

Går det ann og bli gravid, selv om jeg har hatt menstruasjon????

Byttet p-piller for 3-4-5 mnd siden, har byttet 3 ganger på denne tida, og har fast partner, så har ikke tenkt på om det kunne ha vært usikkert og ha samleie. Eller er det det??

Har tatt graviditetstest igår, men etter og ha tatt den, og den var negativ, så leste jeg at den skal tas innen 3 dager før forventet menstruasjon! Jeg skal ikke ha uken før om noen uker..!

Ikke det at menstruasjonen min er noe stabil!! Den kommer og går akuratt som den vil...

Vel.. grunnen til at jeg er eller tror at jeg er gravid, er fordi magen min har begynt og vokse!! Sånn unormalt.. Jeg har begynnt og trene da, og spise sunnt, så har ikke lagt på meg liksom, men den er helt hard, og magen peker ut fra nedentil og opp til navlen! sånn runn liten kul! Hjelp! Kan det være bare oppblåst?! Har liksom begynnt og lagt merke til denne magen nå di 3 sisste dagene.. den er bare der. ikke har jeg forstoppelse heller om noen kan tenke det....... :)

Kan noen tenke seg hva det kan være?! Om det ikke er barn i magen :o

Er muligheten der at jeg faktisk er gravid, i og med at jeg har hatt mensen, mens smerter, blødninger på di raraeste tidspunkt. Og byttet p piller en del...... Når jeg hopper fra ett merke til ett annet, så er jeg vel like beskyttet?! Trodde jeg da......

....fortvilet jente på 21 år (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...jeg kan ikke så mye med dette her da, men jeg tror det beste er å få time hos legen. For de kan jo ta blodprøve (eller er det urinprøve) i hvertfall, for å se om du er gravid :)

Skrevet

Det er en liten blodprøve, konsentrasjonen av disse "gravid-hormonene" er visst større i blod enn i urin, særlig tidlig i svangerskapet.

Når du er gravid, og når du går på p-piller har du ikke vanlig mensen. Er derfor de aller fleste opplever at de både blør mindre, og færre dager, når de går på p-piller enn de gjorde før de begynte på pillene.

Det finnes også tilfeller hvor jenter har opplevd mindre, mens-lignende blødninger mens de har vært gravide.

Men dra til legen i morra tidlig du, eneste måten å være helt sikker på. Mest sannsynlig er det ingenting, men greit å få sjekket det uansett. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...