Gå til innhold

Trenger tips til hvordan pynte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at fargene i bryllupet skal gå i hvitt,sølv og eføygrønn. Så lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan pynte bordet og dekorere fint med disse fargene. Jeg er veldig blank på dette, og har liten fantasi.... Lurer også på om brudebuketten må være i samme farger eller om det f.eks. er mulig å ha ein roserød brudebukett, mens resten er i andre farger... eller blir det feil kanskje... hva er vanlig ? Er så redd for at en brudebukett med hvitt og grønt blir for kjedelig, men på en annen side så blir det jo veldig rent, fint og elegant...

Skrevet

Jeg ville muligens koblet sammen hvite roser og eføy, begge disse er jo omtrent samme grønnfargen (om eføyen er så mørk da).

Bordpynt kan evt være roseoppsatser med hvite roser (evt andre hvte blomster) med eføy remser enten hele veien gjennom hver blomsteroppsats eller som ender på hver blomsteroppsats.

Kanskje tre-fire roser i en oppsats, eføy rundt og litt bortover mellom hver blomsteroppsats kan du ha en skål med f.eks sølvlys. Kansje sølvhjerter(pynt) blant eføyen.

Skrevet

Jeg slenger meg også med her... Har tenkt på de samme fargene, evt. bare hvitt og sølv, men ikke bestemt meg for hvordan jeg skal pynte enda. Er jo så dyrt med oppsatser fra blomsterdekoratør, så fint med rimeligere alternativer...

Noen som har forslag til noen fine bordkort også??

Skrevet

Jeg fant noen bilder her av hvitt/grønt bryllup. Du kan jo se på det for inspirasjon og se om du finner noe i grønnfargen du liker. Du kan blant annet gå i en foretning som selger stoff og se om du finner noe som passer mer i grønnfargen din til å feste på stolene. Og kanskje ha hvit duk med en grønn organza eller sateng (eller annet stoff) som "løper" over bordet? Det var noen fine lys på siden jeg viste til også, men eventl. slike eller slike te-lysholdere.

Det er også mulig å strø noen blader i grønt (og f.eks. ha "natur" som tema?) eller sølv eller krystaller hvis du heller liker det. Jeg var i et bryllup hvor de la diamanter på små skåler og puttet stearinlys bland dem. Dette ga et mer klassisk og stilrent inntrykk, mens å spre dem rundt på bordet blir mer prinsesseaktig (føler jeg). Du kan også bruke pyntelenker av falske hvite roser eller sølvroser.

Hvis du synes alt dette blir for mye, og heller vil ha det enkelt så fant jeg et fint bilde her. Gjennomsiktige grønne glass, grønn serviettholder, grønne flasker til å holde blomstene (tror dette kunne blitt skikkelig fint med hvite roser i!) og grønne stearinlys. Evntl. små vaser med grønne og hvite blomster av annen type.

Et annet enklere klassisk bryllup med grønt er dette og dette. Det ser ut som om blomsteroppsatsene står for selve det grønne innslaget i pynten.

Før sølv-delen så kan du jo ha hvit duk med mønster på, og sølvfargen finner man jo i serveringssettet. Evntl. lysestaker i sølv? (Kanskje du kan pynte disse med grønne og hvite bånd eller blomster?). Eller hva med å ha støre grønne lys og små lykter rundt, og kanskje pynte med noe sølvglitter eller liknende? Se her for inspirasjon.

Jeg mener også at hvis du vil ha røde rose i buketten din, så funker det fint. Du kan f.eks. strø noen røde rosenblader eller avklippede roser rundt på bordet, men beholde alle andre farger i grønt, hvitt og sølv. Rødt i seg selv er en ganske sterk og dominerende farge, så det er ikke sikkert at du trenger å ha så mye av den for at det skal fungere.

Det hele spørs egentlig på hva som er "stilen" din :) klassisk? minimalistisk? prinsesse?

Du får ta en titt og se om du blir inspirert til noe ;) Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertlig for mange flotte og gode linker!! :)

Skrevet

Nå har jeg visst fargene dine i bakhodet hele tiden ;)

Syntes denne var litt kul, spesielt hvis du skal ha eføy som tema :D

Skrevet
Nå har jeg visst fargene dine i bakhodet hele tiden ;)

Syntes denne var litt kul, spesielt hvis du skal ha eføy som tema :D

Stilig! Har fått så mye inspirasjon nå av alle de flotte linkene, så nå er det bare å sette igang med planleggingen og bestemme seg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...