Gå til innhold

Hvilken hjemmetrening liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Skal begynne å trene litt hjemme, men vet ikke helt hvilke øvelser eller hva jeg skal gjøre. Noen av dere som har noen favoritter? Er det best å trene med DVD?

Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg trener ikke så ofte hjemme, men det som er enklest er absolutt å sykle foran tvn, og så ev gjøre noen øvelser etterpå.

Skrevet

Dersom jeg skal klare å trene effektivt hjemme, må jeg trene etter dvd. Har en med Kari Jaquesson, Fat Burner heter den. Den er fantastisk etter min mening. Er bygd opp slik at man ikke trenger å trene det samme hver gang. Kan trene kondisjon en dag, bare oppvarming på en slapp dag eller en dag med lite tid, mage og ryggmuskler en dag, og ben og armer en annen dag. Kondisjonsdelen er også i tre deler på tjue minutter hver, så man kan velge hvor svett man vil bli :) Del tre har jeg dog enda ikke klart å gjennomføre.... *flau*.

Ellers blir det gåturer eller jogging ute som hjemmetrening. Men det er det mange uker siden jeg har gjort, jogge er flere måneder siden. Ellers svømmer jeg en til to ganger i uken, ballspill en gang i uken.

Skrevet
Heisann!

Skal begynne å trene litt hjemme, men vet ikke helt hvilke øvelser eller hva jeg skal gjøre. Noen av dere som har noen favoritter? Er det best å trene med DVD?

Hei,

anbefaler deg å søke frem på youtube.com. Ligger masse bra treningsvideoer der. Enten det er kondisjon, styrke, pilates eller hva du måtte like =)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Så dere anbefaler dvd eller youtube? Men hvilken treningsform? Har blitt en liten sofagris i det siste, så vil komme i form NÅ. :D

Jeg har vært medlem på treningssenter men følte meg alt for ukomfortabel, så derfor begynner jeg å trene hjemme. Jeg er ikke så veeeldig glad i å jogge så det utsetter jeg med å prøve til det verste vinterværet har gitt seg. (en liten unnskyldning der gitt, hehe.)

Strikk og slikt får jeg kjøpt på vanlig sportsbutikk, ikke sant?

Skrevet
Dersom jeg skal klare å trene effektivt hjemme, må jeg trene etter dvd. Har en med Kari Jaquesson, Fat Burner heter den. Den er fantastisk etter min mening. Er bygd opp slik at man ikke trenger å trene det samme hver gang. Kan trene kondisjon en dag, bare oppvarming på en slapp dag eller en dag med lite tid, mage og ryggmuskler en dag, og ben og armer en annen dag. Kondisjonsdelen er også i tre deler på tjue minutter hver, så man kan velge hvor svett man vil bli :) Del tre har jeg dog enda ikke klart å gjennomføre.... *flau*.

Ellers blir det gåturer eller jogging ute som hjemmetrening. Men det er det mange uker siden jeg har gjort, jogge er flere måneder siden. Ellers svømmer jeg en til to ganger i uken, ballspill en gang i uken.

Hvor selges den dvd'en?

Skrevet
Takk for svar alle sammen :)

Så dere anbefaler dvd eller youtube? Men hvilken treningsform? Har blitt en liten sofagris i det siste, så vil komme i form NÅ. :D

Jeg har vært medlem på treningssenter men følte meg alt for ukomfortabel, så derfor begynner jeg å trene hjemme. Jeg er ikke så veeeldig glad i å jogge så det utsetter jeg med å prøve til det verste vinterværet har gitt seg. (en liten unnskyldning der gitt, hehe.)

Strikk og slikt får jeg kjøpt på vanlig sportsbutikk, ikke sant?

Strikk o.l. får du kjøp i de fleste sportsforretninger. Kjøp gjerne en koffert med vektmanualer. Selges ofte på tilbud for kr 199,-.

Om du ønsker trene kondisjon hjemme i stuen så søk på aerobic, cardio, workout, alt ettersom, søker du en ting vil mer dukke opp i søkemontoren på youtube. Ønsker du styrkeprogram kan du gjøre det samme, men prøv å søk på "engelskspråklig" da det finnes utallige flere alternativer.

Ellers så kan du bruke naturen for det den er god for, må ikke jogge. Lange spaserturer gjør også underverker.

Skrevet
Strikk o.l. får du kjøp i de fleste sportsforretninger. Kjøp gjerne en koffert med vektmanualer. Selges ofte på tilbud for kr 199,-.

Om du ønsker trene kondisjon hjemme i stuen så søk på aerobic, cardio, workout, alt ettersom, søker du en ting vil mer dukke opp i søkemontoren på youtube. Ønsker du styrkeprogram kan du gjøre det samme, men prøv å søk på "engelskspråklig" da det finnes utallige flere alternativer.

Ellers så kan du bruke naturen for det den er god for, må ikke jogge. Lange spaserturer gjør også underverker.

Ok, den er grei. Da skal jeg ut å se etter strikk o.l. Samboer har faktisk noen vekter, så jeg får ta i bruk disse. :)

Dans er jo også god trening. Noen som vet om noen danseskoler i Trondheim?

Vil ikke danse swing eller linedance, men heller hiphop, salsa eller noe i den duren.

Skrevet

Av dyrere alternativer; Ellipsemaskina mi.

Av gratisvariantene bruker jeg;

Step- enten i trappa eller på "dokrakken" til vesla (har gummi under slik at den ikke sklir.

Situps på (selv-)oppblåsbart liggeunderlag, varieres med beina på en stol/sofaen.

Vekter arm; To brusflasker fylt med sand mens jeg ligger på ryggen over puffen.

Armhevinger; Rett på gulvet.

Hoppetau

Med gjentrukkede gardiener; dans

Armtrening: situps i trappa- samt armhevinger i "sittende posisjon" fra trappa eller en stol.

Rumpe; knipeøvelser mens jeg sitter i sofaen å glaner på tv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...