Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg har kontroll på økonomien for tiden...hvordan ser egentlig dette ut? Single, ingen barn. Planlegger å selge bilen (4 år gammel) for ca. 100.000 i løpet av våren, fpr å betale ned billånet med.

Lån:

1.300.000: selveierleilighet Oslo. Husleie: 1.300

Leies ut for: 7.500

Studielån: 350.000. Mnd.innbetaling: 2.900

Masterkort a): 23.000. Mnd. innbetaling: 800

Masterkort b): 10.000. Mnd. innbetaling: 500

Forbrukslån depositum: 25.000. Mnd. innbetaling: 800

Billån: rest.: 90.000. Mnd. innbetaling: 3.000

Lån arbeidsgiver: 60.000. Mnd. innbetaling: 3.000

Forsikringer pr. kvartal: 1.600

Bensin pr mnd: 500

Skatteprosent: 30%

Fast inntekt:

480.000 + av og til overtid som utgjør i snitt netto pr.mnd 2.000 (høyere enn det og sjefen liker det ikke...) av og til utgjør overtiden ca. 4.000 ekstra netto.

Ser økonomien dårlig eller ok ut?

Takk for innspill....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å føre opp en utgift:

Leier selv en leilighet til kr. 6.000 pr.mnd eks. strøm.

Skrevet

Du har vell ikke dårlig økonomi i hvertfall med en såpass høy årslønn. Rart at du har hatt behov for å ta opp over 100 000 i smålån. Det hadde nok stresset meg. Ikke selve lånebeløpet, men at jeg faktisk hadde vært nødt til å ta opp disse lånene.

Skrevet
Du har vell ikke dårlig økonomi i hvertfall med en såpass høy årslønn. Rart at du har hatt behov for å ta opp over 100 000 i smålån. Det hadde nok stresset meg. Ikke selve lånebeløpet, men at jeg faktisk hadde vært nødt til å ta opp disse lånene.

Ja, er enig i det...årsaken ligger i at jeg aldri har klart å spare opp penger, har alltid hatt noe jeg bare bruke dem på. Jeg glemte å si at 2.000,- trekkes i aksjesparing gjennom arbeidsgiver (sparing).

De smålånene stresser! Jeg kan ikke ta opp nye, og gleder meg til de er nedbetalt - og billånet er borte fordi bilen blir solgt.

Skrevet

Jeg ville antagelig prioritert å betale ned mer på smålånene i måneden. Enten direkte eller ved kanskje forlenge nedbetalingstiden på studielånet en kort periode for å frigjøre litt penger (du bør vel egentlig ha råd uten å gjøre dette?). Sånne forbrukslån er det gjerne skyhøy rente på, så de kan være tunge - og dyre - å få betalt ned.

Skrevet

du har over 21.000 kr i faste utgifter i måneden! og dette er utenom mat, klær, husholdningsprodukter, fritids aktiviteter, helgekos og mobil/tlf, andre abonnemang, internett, transport, frisør/ tannlege/ lege blant annet..

Sahara!!! :overrasket:

Skrevet

du har ingem mulighet for å putte disse forbrukslånene og mastercard lånene inn under lånet du har fra arbeidsgiver da?

Masterkort a): 23.000. Mnd. innbetaling: 800

Masterkort b): 10.000. Mnd. innbetaling: 500

Forbrukslån depositum: 25.000. Mnd. innbetaling: 800

så slipper du så mange forskjellige smålån som utgir ganske mye i renter i måneden.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Bruk årets feriepenger til å betale ut smålånene. Ingen ferie, men du er kvitt litt lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...