Gå til innhold

Kakeoppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest BritElin
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrift på en slik kake med kjeks i bunn fromasj/ost i midten og gele med jordbær til lokk. Håper dere forstår hva jeg mener.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har et par knallgode forslag, men ikke tilgang til oppskriften før i ettermiddag... Vil du jeg skal legge den ut når jeg kommer hjem?

Kan love de er verdt å prøve - himmelsk gode!! Nemlig..! :blunke:

Hilsen Texas

Skrevet

FROMASJOSTEKAKE

200 GR. SØT HAVREKJEKS

50 GR. SMELTET SMØR

1 POSE FREIA FROMASJ SITRONTYPE

200 GR. PHILADELPHIA KREMOST

3 DL. KREMFLØTE

KNUS KJEKSEN OG BLAND DEN MED SMELTET SMØR. FYLL MASSEN I EN SMURT RUND FORM, 22-24 CM. PISK FROMASJPULVERET TIL EN PORØS KREM MED 2,5 DL. KALDT VANN. PISK OST OG FLØTE TIL EN JEVN KREM OG BLAND DETTE I FROMASJRØREN. FYLL FROMASJBLANDINGEN OVER KJEKSBUNNEN OG LA KAKEN STÅ KALDT. DEN SKAL STIVNE.

TILBERED 1 PK JORDBÆRGELE OG LA DET BLI KALDT. HELL OVER KAKEN. LEGG HALVE JORDBÆR PÅ TOPPEN FØR GELEEN STIVNER.

Gjest BritElin
Skrevet

Hallo!

Takk for svar Kissa, hørtes god ut den der. Texas: ja takk vil gjerne at du legger ut din oppskrift også.

Brit Elin.

Skrevet

Hei BritElin!

Her kommer oppskriftene mine - håper de faller i smak hos deg også! :D

Elins jordbærkake

250 g. søt havrekjeks/Digestive (knuses)

110 g. smør (smeltes)

50 g. hasselnøttkjerner (males grovt)

Sett en rund kakeform (24/26 cm.) på ønsket serveringsfat (kun ringen rundt). Trykk deigen ut direkte på fatet.

1 pk. bringebær (eller jordbær) gelè lages . Bruk halv mengde vann!!!

Settes i kjøleskapet til den er halvstiv.

1/4 l. fløte (piskes)

2 beger lettrømme

100 g. melis

1 ts. vaniljesukker

Rømme, melis og vaniljesukker vendes forsiktig inn i kremen.

Når geleèn er halvstiv blandes den med kremen. Blandingen has på bunnen og settes inn i kjøleskapet. Lag en ny pakke gelè (bringebær eller jordbær) med halv mengde vann. La den stå kjølig til den er halvstiv. 1-2 kurver jordbær has oppå kaka, og den stivnede geleèn helles over. Stå kjølig.

Nydelig youghurtkake

75 g Digestive kjeks (knuses)

75 g mandler (males grovt)

75 g smeltet smør

2 ss sukker

Kjøres i foodprosessor e.l. Deigen trykkes ut i rund form som på forhånd er plassert (uten bunnen) på et glassfat.

1 pk. Jordbærgelè tilsettes halv mengde vann (2,5 dl.)og avkjøles.

1 stort beger jordbæryoughurt og 1 kartong (1/4 l.) stivpisket fløte blandes forsiktig (vendes inn) og geléen røres inn. Kremen blir ganske tyntflytende nå, men den vil stivne igjen når den avkjøles i kjøleskapet.

Helles over kjeksbunnen og stilles kjølig til kaken er stivnet. Pyntes med kiwi/friske jordbær.

Prøv også med sitrongelè og melonryoughurt!

Denne youghurtkaken er best samme dag den lages. Lager du den på morgenen, er den klar til kaffe på ettermiddagen. Lover deg det ikke vil bli igjen en eneste smule!!! Frisk og sommerlig!!!

Lykke til - håper du blir fornøyd! :)

Hilsen Texas

Skrevet

Tusen takk for kakeoppskrifter, Texas. Nå blir det mye kaker på søndag.

BritElin

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har spist den deilige jordbærkaken i Tyrkia.?

Det er jordbær/gele på toppen. Det er nesten som kakebunn, men tviler om det er hvetemel i. Alle bakeriene har den.

Inni er det hvitt fyll.

Så skulle jeg ha hatt oppskrift på svinekam.(kake)

Så trenger jeg en oppskrift på en frisk kake. En med lite sukker og hvitt mel.

Håper noen kan hjelpe meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...