*bompi* Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Til sommeren feirer vi 10-årsjubileum dessuten blir jeg 25 og han 30 år. Må innrømme jeg drømmer om å bli fridd til på denne dagen Noen tips på hvordan jeg kan få han til å tenke i de baner??
Sol79 Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Sikkert ikke svaret du ønsker, men jeg får fnatt av giftesjuke jenter som skal presse typen til å fri. Hvorfor ikke bare fri selv?
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Må si meg enig med Sol79 her, hvorfor bare ikke fri selv?
*bompi* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2009 Joda, dere har et poeng:) Men vil gi ham en sjanse da, tror han får dårlig samvittighet for at han ikke kastet seg rundt, hvis jeg kommer ham i forkjøpet.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Du blir nødt til å si det til han. Han er ikke en tankeleser, og sjansen for at han ikke ser det du ser i dagen er faktisk tilstedet. Eller fri selv.
Sol79 Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor skal ha dårlig samvittighet for det egentlig? Det er vel heller du som vil at han skal ha det....?
*bompi* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor skal ha dårlig samvittighet for det egentlig? Det er vel heller du som vil at han skal ha det....? Selvfølgelig vil jeg da vel ikke at han skal ha dårlig samvittighet! Men han har litt komplekser for at han ikke er så romantisk, (uten at jeg akkurat klager så mye over det). Derfor vil jeg at han skal få sjansen.
Sol79 Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Det er sikkert noen her som har noen lure tips til deg, men erfaringsmessig fra noen av mine venninner så drøyer det lenger og lenger dess mer jenta hinter og maser om det.
*bompi* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Men innlegget mitt var kanskje litt tåpelig; enten gir jeg ham sjansen og sier ingenting om frieri, eller så tar jeg saken i egne hender. Det blir vel vanskelig å hinte, uten å si det rett ut og dermed ta fra ham sjansen til å komme på det selv. Og står valget mellom dette, vil jeg nok avvente. Endret 11. januar 2009 av *bompi*
Pingting Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Jeg synes hinting blir feil. Hvorfor ikke sette seg ned med ham og ha en samtale om ev, ekteskap? Du behøver ikke gjøre det til et stort tema heller, bare snik det inn når det passer. Ekteskap bør jo være noe han ønsker seg og? Så får du se hva slags svar du får, og ta det derfra.
Gjest antigartner Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Hvis han ikke aner at du ønsker å bli fridd til på den bestemte dagen, så gir det på en måte lite mening i å si "at du gir ham sjansen", også. Han vet ikke at han "er blitt gitt en sjanse". Enten frir han til deg på denne dagen eller en annen, eller så frir du til ham. Han har hatt ganske mange sjanser til å fri i løpet av deres snart 10 år sammen. Siden han ikke har gjort det ennå, og du ønsker å gifte deg, kan du likegjerne fri selv. Jeg har ikke noe tro på hinting, og det blir noe krampaktig over å si at du ønsker å bli fridd til. Lykke til!
Phaedra Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Jeg hintet høyt til min. Sa først sånn henslengt at "begynner nok å bli klar for giftemål nå ja..." og en stund etterpå så tok han meg i å titte på gifteringer. Jeg snudde meg, smilte søtt og sa "tikk takk"... Kommer nok til å få høre det i talen hans ja
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Derfor jeg gjør det enkle og bare spør selv, jeg må bare "kvinne" meg opp til det.
J-G Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Hei. Jeg skjønner godt at du håper på å bli fridd til. Spesielt på 10 års dagen. Jeg håper også på å bli fridd til. Men jeg tror ikke at hinting hjelper nei. Jeg har hintet lenge uten hell. Så til slutt så tok jeg det opp med ham. Lurte på hva han tenkte ang ekteskap osv. Vi snakket litt om det, og jeg sa at jeg gjerne kunne tenke meg neste år. Så smilte han og sa at han skulle tenke på det. Jeg har kommet med forslag til hvordan vi kan ha bryllupet og han virker ikke skremt på noe vis. Jeg kommer til å gi ham ut året å tenke på tror jeg. Har veldig lyst å bli fridd til. Det er noe med det da. Om han ikke har fridd da, kommer jeg til å snakke med ham. Tror ikke jeg kommer til å fri, men mer at vi blir enige om det. Når du har såå lyst til å gifte deg, er det kanskje bedre å gi klart signal om at du ønkser å gifte deg. Du kan jo si at du gjerne vil bli fridd til og. Og at du ikke bryr deg om hvordan det blir gjort. Tror gleden av å bli gift er større enn tapet av å ikke bli fridd til på en superromantisk måte.. Lykke til da:)
J-G Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 OI.. så ikke datoen før nå jeg. Kanskje det til og med har blitt satt dato..:=)
*bompi* Skrevet 10. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2009 (endret) OI.. så ikke datoen før nå jeg. Kanskje det til og med har blitt satt dato..:=) Hei og takk for svar som også oppsummerer godt hvordan det kan gjøres og det vi har gjort. Det har skjedd endel siden sist jeg skrev ja:) Jeg trodde, etter mye hinting, at han kom til å fri på ferietur i sommer. Det gjorde han imidlertid ikke. Jeg ble derfor veldig skuffet da jeg fant ut at han ikke kom til å fri, og valgte derfor å snakke med ham om det. Han ville veldig gjerne gifte seg med meg, men visste bare ikke at jeg ville det så raskt (etter 10 år..), han ble litt sint på seg selv for at han ikke hadde tatt hintet stakker. Uansett, nå er dato satt (neste år), og vi har allerede kommet godt i gang med planleggingen. Konklusjonen må vel bli at det er lurt å prate om det, istedet for å vente og vente og bli skuffet og skape dumme misforståelser:) Lykke til du også! Endret 10. september 2009 av *bompi*
J-G Skrevet 11. september 2009 #17 Skrevet 11. september 2009 Hei igjen.. Gratulerer så masse:) Når neste år da? Jeg driver å drømmer veldig. Begynner å bli utålmodig, men det var jo først i midten av august at jeg fortalte han at jeg kunne tenke meg å gifte meg neste år. Jeg har veldig lyst på barn snart, men før vi prøver vil jeg gjerne være gift og det vet han. Han sier at han er enig i at vi kan prøve om et års tid. Jeg må følge mitt eget tips. Lykken av å gifte seg er sikkert større enn et romantisk frieri. Gratulerer masse igjen!
gotcha Skrevet 12. september 2009 #18 Skrevet 12. september 2009 Konklusjonen må vel bli at det er lurt å prate om det, istedet for å vente og vente og bli skuffet og skape dumme misforståelser:) Lykke til du også! Samme erfaring har jeg. Gikk rundt og følte ofte at anledningen var riktig for et frieri, og ble skuffet når det ikke kom. Jeg både hintet og sa det ganske tydelig, men han tenkte aldri noe over det... Til slutt snakket vi skikkelig ut om det, og jeg ba ham vurdere det nøye. Kom han da fram til at han ikke ville gifte seg så var det greit, jeg ville bare at han skulle overveie muligheten. Han brukte ikke lang tid på å finne ut at han ville jo gifte seg, og nå er han helt med på all planlegging, har mange ideer og forslag, og vi storkoser oss begge to:) Blir aldri noe frieri på meg, og det er litt synd, siden han var min eneste sjangse til å bli fridd til (jeg vil jo ikke ha noen andre;)), men livet vårt sammen er mye viktigere. Lykke til!
lilleGrethe Skrevet 12. september 2009 #19 Skrevet 12. september 2009 Jo hinting er nødvendig. Samboeren min og nå forlovede visste at jeg ville at vi skulle gifte oss - dvs han var klar over at på sikt så var giftermål den eneste veien. Vi snakket om det ganske tidlig, dvs lenge før det var aktuelt å faktisk gifte seg for noen av oss, og han spurte hva slags tidsplan jeg hadde - jeg hadde visst sagt 5 år. I de siste par årene har jeg hintet en del, f.eks når vi har vært i bryllup. Men tror du ikke han tok meg på ordet - samme måneden som vi hadde 5-årsdag fridde han. Da hadde han faktisk planlagt frieriet i et halvt år. Mannfolk er ikke synske. De må først og fremst vite at du gjerne vil at dere skal gifte dere. Deretter kan det være greit å ha peiling på tidsplan.
Gjest Purple Haze Skrevet 12. september 2009 #20 Skrevet 12. september 2009 Hvis mannen har et oppriktig ønske om å gifte seg, så frir han vel? Helt av seg selv, uten hinting og mas fra kjæresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå