Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #21 Del Skrevet 13. januar 2009 finnes det noen bransjer hvor det ikke er masse festplikt eller? jeg er så lei av å bruke mer tid på kollegaene enn familie, venner og kjæresten. på jobben min blir folk baksnakket hver gang de ikke er med på noe. Helsesektoren er stort sett grei. Arbeid med turnus vil jeg og tro kan jevnt over være bedre. Jobber innefor helse selv, og har aldri vært borti noe utover lønningspils, julebord osv. Frivillig, og jeg har ikke hatt muligheten til å møte opp ennå desverre. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/385381-p%C3%A5lagt-sosialt-samv%C3%A6r-p%C3%A5-jobb/page/2/#findComment-6434887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. januar 2009 #22 Del Skrevet 13. januar 2009 Hva vet du om hva folk gjør etter jobben? Kanskje noen lengter hjem til kjæresten eller har fritidsaktiviteter de vil rekke? HVA folk gjør spiller da ingen rolle, jeg foretrekker uansett kolleger som kan tilbringe tid med meg også i situasjoner hvor de ikke får betalt for det. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/385381-p%C3%A5lagt-sosialt-samv%C3%A6r-p%C3%A5-jobb/page/2/#findComment-6434896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #23 Del Skrevet 13. januar 2009 HVA folk gjør spiller da ingen rolle, jeg foretrekker uansett kolleger som kan tilbringe tid med meg også i situasjoner hvor de ikke får betalt for det. Da er det venner du vil ha, ikke kollegaer. Man kan være både venn og kollega, så klart. Men å forvente at kollegaer også skal være private venner blir veldig feil i mine øyne. Som det ble nevnt her før: Det er ikke alle som er unge og single og kan bli med på alskens sosiale aktiviteter uten å planlegge og organisere i god tid i forveien. Og det er ikke alle som trives i slike settinger heller, så hvorfor skal de presses til det? Jeg synes det høres litt umodent ut å skulle foretrekke kollegaer som tilbringer tid med deg privat. Det blir litt sånn skoleaktig. Man foretrekker å samarbeide med sine venner... Jeg har jobbet mange steder, og jeg kan med hånda på hjertet si at det slett ikke har vært sånn at de jeg har hatt et best privat forhold til også er de jeg har hatt et best kollegialt samarbeid med. Man stenger ute mange muligheter med en holdning om at man foretrekker de som også er med på sosiale ting utenfor jobben. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/385381-p%C3%A5lagt-sosialt-samv%C3%A6r-p%C3%A5-jobb/page/2/#findComment-6434939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 13. januar 2009 #24 Del Skrevet 13. januar 2009 Da er det venner du vil ha, ikke kollegaer. Man kan være både venn og kollega, så klart. Men å forvente at kollegaer også skal være private venner blir veldig feil i mine øyne. Som det ble nevnt her før: Det er ikke alle som er unge og single og kan bli med på alskens sosiale aktiviteter uten å planlegge og organisere i god tid i forveien. Og det er ikke alle som trives i slike settinger heller, så hvorfor skal de presses til det? Jeg synes det høres litt umodent ut å skulle foretrekke kollegaer som tilbringer tid med deg privat. Det blir litt sånn skoleaktig. Man foretrekker å samarbeide med sine venner... Jeg har jobbet mange steder, og jeg kan med hånda på hjertet si at det slett ikke har vært sånn at de jeg har hatt et best privat forhold til også er de jeg har hatt et best kollegialt samarbeid med. Man stenger ute mange muligheter med en holdning om at man foretrekker de som også er med på sosiale ting utenfor jobben. Sant nok. Nå har jeg heldigvis vært så heldig at jeg har jobbet på steder med mange forskjellige folk i forskjellige livssituasjoner hvor det har vært takhøyde for at alle ikke kan være med på alt hele tiden. De fleste var med på noe når det passet sånn. Og at det fint går an å samarbeide med folk man ikke har 100 % kjemi med. Jeg liker ikke å få lagt begrensninger på meg, eller krav om at jeg må være med på absolutt alt for å bli regnet som en god kollega. En god kollega er for meg en person som bidrar til at jobben blir gjort sånn at det ikke faller ekstraarbeid på de andre. En person som har humor og er jevn i humøret, som ikke baksnakker andre for mye og som kommer med konstruktiv kritikk. Og blir vi også venner privat er det en ren bonus. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/385381-p%C3%A5lagt-sosialt-samv%C3%A6r-p%C3%A5-jobb/page/2/#findComment-6435276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 13. januar 2009 #25 Del Skrevet 13. januar 2009 Tja, de personene jeg setter mest pris på i livet mitt er i hvertfall de som er positive, blir med på ting som skjer, og dette er erfaringen min i hvertfall fra jobb, studier og livet generellt. Det jeg ser på som et godt arbeidsmiljø er i hvertfall å f.eks ta en pizza med kolleger etter jobb, istedenfor at det er om å gjøre å komme seg raskest hver til sitt og stenge seg i sitt eget skall. Har du barn? Har du venner som trenger litt støtte? Har du familie som krever litt oppfølging? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/385381-p%C3%A5lagt-sosialt-samv%C3%A6r-p%C3%A5-jobb/page/2/#findComment-6435320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå