Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 ja åssen er det med dere?? akkurat nå har vi hatt den største krangelen om ikkeno ... jeg orker ikke å ha det sånn, ikke han heller, vi elsker jo hverandre.. huff maaas, slitsomt er det, så hvorfor gidder vi??
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 velg dine kamper med omhu! de du faktisk irriterer deg mest over og som du ønsker at det skal virkelig jobbes med kjemper du for... men ikke i den forstand at det skal virke belærende eller som kjefting.. vanlig normal folkeskikk- hvor man viser hverandre respekt i kommunikasjonen er det som faktisk fungerer. snakk ut fra deg selv.. ikke di " du er så...!" men heller "jeg opplever/syns at du..." for ingen kan frarøve deg dine egne meninger eller synsinger.. men hvis du deffinerer han så går han i forsvar. irriterer du deg over alt og kjefter for alt, ja da gidder han ikke gjøre noe med det. fordi du oppleves som en gneldrete kjærring som "næger" om alt. så derfor aksepter han for de småfeilene han har, noe han også sikkert gjør med deg.. eller du kan med en vennlig tone si at du ønsker at han kunne gjort det eller det.. men du trenger ikke lage oppstyr over alt.. det virker bare mot sin hensikt, og du vil aldri bli tatt på alvor når det er virkelige ting du irriterer deg over.. og husk, det beste er å ta ting som det kommer.. ikke la ting bli "dråpen over begeret" for da er det så mye som kommer på en gang at partneren ikke klarer å fordøye alle problemene..
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Gi hverandre pusterom. Hvis en av oss er sliten og sier fra om det, prøver den andre å ta litt hensyn. Det er ikke alltid nødvendig, eller sunt for forholdet, å "sitte oppå hverandre".
Gjest Kinna Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har et temperament uten likestykke og eksploderer rett som det er. Som oftest så er jeg snillheten selv - men når jeg tenner så tenner jeg skikkelig. Ofte angrer jeg etterpå - for jeg burde ha talt til i for meg selv istedet for å fyke opp så fort. Men sånn er jeg og jeg har etterhvert innsett at det ikke går an å forandre meg .. ikke tror jeg at jeg har lyst til å prøve heller. Vi går ikke oppå hverandre .. tvert imot. Har et digert hus, hver våre jobber, studier og trening på hver vår kant ... Men vi elsker hverandre og vi vet begge at det kommer til å være oss to resten av livet .. og heldigvis så kan vi begge le av kranglene våre i ettertid .. Det stikker ikke alltid så dypt.
muesli Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 1 tips: PUTEKRIG! Fungerer for oss vertfall... får ut litt aggresjon, og ein begynner ikkje å krangle for småting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå