Gjest landsbyjenta Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 har ofte hørt at man skal ligge med beina opp etter samleie og ikke tørke seg med det samme... Er dette riktig eller bare skrøner?? Synes det kan bli litt ekkelt med alt inni meg så lenge etterpå.... Har egentlig ikke noen jeg kan prate med dette om så veldig greit om noen kan jeg meg litt tilbake melding. Vi prøver forresten og har prøvd i 1,5 år og fortsatt ingenting... har fått konstantert pco...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Det er litt sannhet i det, sæden skal jo til livmoren så hvis du ligger med rumpa litt høyt så det renner litt lettere bakover og er større sjanse for at flere sædceller når livmoren din. Forøvrig så har du krav på utredning og hjelpe etter at dere har prøvd over ett år. Lykke til!
NemoLinn Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har også pco, men i en mild form da. Men jeg lå aldri med beina høyt etter samleie. Ble imidlertid rådet av gynekologen å ligge i senga en til to timer etter sex. Noen ganger var jo det mulig, mens andre ganger ikke like lett å få til. Spiren satt begge ganger, men mistet den første. Spirene satt med Pergotime. Det kan jo være et alternativ for deg og din mann?
mrsSJ Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Har lest et sted at man ikke skal ligge med bena/rompa for høyt heller. Da kan nemlig sæden renne forbi på et eller annet vis....
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Har lest et sted at man ikke skal ligge med bena/rompa for høyt heller. Da kan nemlig sæden renne forbi på et eller annet vis.... Stemmer det, hvis du ligger for høyt så renner sæden forbi inngangen til livmoren som går gjennom livmorhalsen. Livmorhalsen er noen cm lang og sæden kan legge seg rundt den hvis du ligger for høyt med rompa. Det vil jo renne ut igjen når du reiser deg.
Gjest L_C Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg kan ikke helt se hva som er feil med å tørke seg da. Jeg ligger med pute under rumpa, men tørker av meg det som allerede er kommet ut ...
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Å tørke bort det som har rent ut gjør ingenting.
Gjest jam Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Og hvor lenge etterpå bør man ligge i senga - med rompa litt høyt, men ikke alt for høyt - før man f.eks. går på do? Og om man må på do rett etterpå, er det fare for at alt renner ut igjen? Kjekt å vite sånn i tilfelle...
Gjest Ingrid-84 Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har hørt at det er bra å ligge i fosterstilling med beina mot venstre, i ca en halvtime etterpå. Jeg vet ikke hvor mye det funker, men jeg pleier å gjøre det fordi jeg alltid må slappe litt av etterpå
angelou Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har blitt gravid to ganger uten å tenke på slike ting en gang
Gjest L_C Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Ikke alle er like heldige som deg vet du
angelou Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Vel, det jeg mener er at jeg ikke tror at det funker Tror neppe noen er ufrivillig barnløse fordi de ikke orker å ligge med beina i været.
Gjest L_C Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Det er jo det samme som at jeg kan tro at ingen blir gravide ved uhell eller for å ha glemt 2 piller - siden jeg har brukt 6 mnd med iherdig prøving uten å bli gravid..
Jordbærjenta Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 Pute under rumpa er nok ikke nødvendig, men å ligge i senga i ca 20 minutter kan være lurt. Ved prøverørsbehandling blir man bikka litt bakover akkurat da man setter inn embryoet, etterpå må man ligge i ro i 20 min før man kan dra hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå