Strix Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #41 Del Skrevet 18. januar 2009 Og jeg skal dra og se på det!!! Det ligger like utenfor Chicago, så planen er å kjøre forbi der når vi er der Så artig da ~ ~ ~ ~ ~ ~ Per i dag så skjønner jeg ikke hvordan jeg noensinne skal klare å bestemme meg for et hus. Finner jeg et jeg liker så får jeg absolutt ikke til den planløsningen jeg vil ha og omvendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 18. januar 2009 #42 Del Skrevet 18. januar 2009 Per i dag så skjønner jeg ikke hvordan jeg noensinne skal klare å bestemme meg for et hus. Finner jeg et jeg liker så får jeg absolutt ikke til den planløsningen jeg vil ha og omvendt Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt kontakt med en del arkitekter. Det trenger ikke å bli noe særlig dyrere enn et ferdighus, og da får du det sånn som du vil ha det. Ta vare på bilder og tegninger av hus du liker, og spør flere arkitekter om hjelp og prisoverslag. Det blir gjerne noe ekstra om man endrer på vegger/rom i ferdighus også, så da kan det være bedre å få noe som er tilpasset dere og deres livssituasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 19. januar 2009 #43 Del Skrevet 19. januar 2009 Dette huset skulle jeg gjerne hatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 20. januar 2009 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt kontakt med en del arkitekter. Det trenger ikke å bli noe særlig dyrere enn et ferdighus, og da får du det sånn som du vil ha det. Ta vare på bilder og tegninger av hus du liker, og spør flere arkitekter om hjelp og prisoverslag. Det blir gjerne noe ekstra om man endrer på vegger/rom i ferdighus også, så da kan det være bedre å få noe som er tilpasset dere og deres livssituasjon. Det er nok veldig godt mulig at vi ender opp med å gjøre dette... Men først må jeg samle alle tankene, bildene, ønskene på en logisk måte, ellers tror jeg ikke arkitetkten får noe utav det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 20. januar 2009 #45 Del Skrevet 20. januar 2009 Min husdrøm er visst ganske kjedelig i forhold til mange andre ser jeg.. Ønsker jeg en liten koselig hytte/hus litt bortgjemt mot skogen, i en fin liten bygd. Ikke for høyt under taket, ikke for store rom, ikke for mange rom, intimt og hjemmekoselig, det savner jeg. Et eksempel Det er herlig å drømme.... Forøvrig drømmer jeg ikke om barn og stor familie, kanskje derfor jeg ikke ønsker meg for stort hus? Vil liksom føles veldig "tomt". Trenger bare plass til meg, mannen min og en søøøøt liten voffs Dette huset ligger blandt annet i Siljan, ei lita bygd i Telemark. Ligger i skogkanten. Veldig koselig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 21. januar 2009 #46 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Har nok ikke like spennende smak som andre her Jeg liker godt Nexus fra Nordbohus, ihvertfall på tegningen Er ikke så flink til å se hva som er bra og ikke med hus når det bare er plantegninger, noen synspunkter på dette? Liker de høye vinduene, romløsningen med at man har alt på ett plan, at soverommet har eget bad, og at 2. etasje har eget bad og stue.. Ser det for meg på et landlig sted på vestlandet, dit jeg og samboeren min skal flytte på sikt.. Edit: Det gikk ikke ann å linke direkte til huset, men det er hus på flat tomt, og Nexus. Endret 21. januar 2009 av Imsdal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #47 Del Skrevet 21. januar 2009 Dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SweeT July Skrevet 21. januar 2009 #48 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg og sambo har falt veldig for dette huset her; Norbohus , og så huset som heter electra på side 1 der. Vi skal møte noen fra Idealhus i slutten av denne uken/begynnelsen av neste. Så vi håper vi får seg slik vi vil ha det Vi kommer nok til å forandre litt på tegningene da vi vil ha det på flat tomt og ikke skrå tomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 21. januar 2009 #49 Del Skrevet 21. januar 2009 Aner desverre ikke hva det heter, men dette nybygde huset på Nordstrand er veldig nærme drømmehuset. Ville ha gjort om noe i kjelleren, slik at samboer fikk sitt etterlengtete sykkelmekkerom-og-bar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #50 Del Skrevet 21. januar 2009 Har nok ikke like spennende smak som andre her Jeg liker godt Nexus fra Nordbohus, ihvertfall på tegningen Er ikke så flink til å se hva som er bra og ikke med hus når det bare er plantegninger, noen synspunkter på dette? Liker de høye vinduene, romløsningen med at man har alt på ett plan, at soverommet har eget bad, og at 2. etasje har eget bad og stue.. Ser det for meg på et landlig sted på vestlandet, dit jeg og samboeren min skal flytte på sikt.. Edit: Det gikk ikke ann å linke direkte til huset, men det er hus på flat tomt, og Nexus. Det trenger ikke være så spennende for å være ens drømmehus. Jeg liker også Nexus veldig godt og Nukleus også Plantegningene er det jeg "sliter" mest med. Som regel er de aldri i nærheten av å være 100%. Enten er stua altfor stor, jeg trenger f.eks ikke ei stue på 50kvm, eller så er kjøkkenet på bare 12kvm, når jeg ser for meg et allrom på nærmere 25kvm... Jeg ønsker soverom i første etasje mtp. alderdom ol. Jeg vil ha vaskerommet i nærhet til kjøkkenet osv. Vi har ikke noe behov for loftstue f.eks. Men vurderer kjeller da dette er en relativt liten kostnad som gir mye areal. Jeg ønsker ikke eget bad til hovedsoverommet i f.eks 1etg. da blir dette mange kvadrat som bare noen få kan bruke og enten må en ha to dører inn, sånn at gjester kan bruke wc, eller så må en ha wc utenom. Dette Veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 10. august 2009 #51 Del Skrevet 10. august 2009 Gammel tråd - men dette huset synes jeg er helt rått Det har ligget lenge til salgs, http://www.finn.no/finn/realestate/object?...4dbcs7HqV676874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 10. august 2009 #52 Del Skrevet 10. august 2009 Noe i denne stilen: English Oak House Så det på Grand Designs en gang, og resultetene blir utrolig koselige, varme boliger med en fin middelalerstil. Men krever mye penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 10. august 2009 #53 Del Skrevet 10. august 2009 Gammel tråd - men dette huset synes jeg er helt rått Det har ligget lenge til salgs, http://www.finn.no/finn/realestate/object?...4dbcs7HqV676874 Trodde ikke det skulle se ut sånn inne fra den utsiden. Du har helt rett. Kjempeflott og spennede hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. august 2009 #54 Del Skrevet 10. august 2009 Hva slags hus er ditt drømmehus? Legg veldig gjerne ved en link Evt. hvorfor akkurat det huset/den hustypen? Drømmehus, nei det måtte bli i et mareritt. Jeg er mørkeredd og i tillegg livredd for alt rart og farlig som "reker langs veien". Jeg vil ikke at ektemann og jeg skal bo i et hus som står på bakkeplan alene ute om natten. Spør meg derimot om drømmeleilighet sånn litt oppe i etasjene, skal du få svar. Den er jo i så måte ikke så gal den vi har heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #55 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har ikke et hus å vise til - drømmen er jo å bygge selv, men det tror jeg blir for dyrt og for mye arbeid. Jeg vil ha kjeller med egen inngang og vaskerom i kjelleren. Jeg ønsker meg også egen skittentøysjakt fra badet ned til vaskerommet. Jeg drømmer om et stort franskinspirert kjøkken med peis og TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #56 Del Skrevet 10. august 2009 Gammel tråd - men dette huset synes jeg er helt rått Det har ligget lenge til salgs, http://www.finn.no/finn/realestate/object?...4dbcs7HqV676874 Det kule huset, og den forferdelige innredningen som ødelagte alt... En skam... Tenk å få innrede noe sånt! =)=) *hoppe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå