Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig veldig glad i hus med mye stein på fasaden, kunne godt tenkt meg ett i engelsk stil.

Men nå tenker vi på å bygge dette:

http://www.systemhus.no/templates/Building____458.aspx

Kan godt være vi ombestemmer oss, hvis jeg finner det perfekte.. :) Driver fortsatt og venter på den perfekte tomten, så ser ut som det tar litt tid.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig lei av hus med trapper .. så dette huset var midt i blinken for meg .. Skal sjekke ut priser over helgen ..

Et "altpåettgulvhus" blir mitt neste prosjekt.

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg er utrolig lei av hus med trapper .. så dette huset var midt i blinken for meg .. Skal sjekke ut priser over helgen ..

:ler:

Jeg elsker trapper! Og benker. Som man kan sitte på.

Og trapper fordi det representerer nivåforskjeller, og skaper et spennende uttrykk.

Jeg har riktignok ikke oversikt over alle trappeløse hus, men har tilgode å se noe virkelig spennende uten at det er trapper der.

Skrevet

Jeg har også vært inne på alt på et plan hus-tanken. Så praktisk når man blir gammel(da kommer man seg ofrtsatt rundt overalt uten problemer, hehe) og det huset du linket til der var stilig :)

Skrevet

:fnise: Min husdrøm er visst ganske kjedelig i forhold til mange andre ser jeg..

Ønsker jeg en liten koselig hytte/hus litt bortgjemt mot skogen, i en fin liten bygd. Ikke for høyt under taket, ikke for store rom, ikke for mange rom, intimt og hjemmekoselig, det savner jeg.

Et eksempel

Det er herlig å drømme.... :hjerter_rundt:

Forøvrig drømmer jeg ikke om barn og stor familie, kanskje derfor jeg ikke ønsker meg for stort hus? Vil liksom føles veldig "tomt". Trenger bare plass til meg, mannen min og en søøøøt liten voffs :hund:

Skrevet (endret)
Sånn type hus ved sjøen.. Men ville hatt det lysere og mer moderne inne.. Liker denne byggestilen, og drømmen er hus/småbruk ved sjøen..Helst i en av vestfoldbyene. Men det kommer jeg vel aldri få råd til.- *sukk* Endret av VirreVapp
Gjest Elastica
Skrevet
Sånn type hus ved sjøen.. Men ville hatt det lysere og mer moderne inne.. Liker denne byggestilen, og drømmen er hus/småbruk ved sjøen..Helst i en av vestfoldbyene. Men det kommer jeg veld aldri få råd til.- *sukk*

Fantastisk hus og nydelig beliggenhet, men et typisk eksempel på skrekkelig interiør. Etter min smak, da.

Gjest Golden Girl
Skrevet
Sånn type hus ved sjøen.. Men ville hatt det lysere og mer moderne inne.. Liker denne byggestilen, og drømmen er hus/småbruk ved sjøen..Helst i en av vestfoldbyene. Men det kommer jeg veld aldri få råd til.- *sukk*

Solgt - jeg tar det!! Sukk, drømme... Nydelig hus!! Tenker da selve huset, og ikke alt inni...

Ellers har jeg sansen for murhus, men ikke i funkisstil. Heller sånn dansk villastil. De stoore villaene i dyrere strøk... Sånn feks:

http://www.ecolabel.no/data/b/0/07/14/2_2701_0.jpg

*legger tippelappen inn hver onsdag...* :plystre:

Skrevet
Solgt - jeg tar det!! Sukk, drømme... Nydelig hus!! Tenker da selve huset, og ikke alt inni...

Ellers har jeg sansen for murhus, men ikke i funkisstil. Heller sånn dansk villastil. De stoore villaene i dyrere strøk... Sånn feks:

http://www.ecolabel.no/data/b/0/07/14/2_2701_0.jpg

*legger tippelappen inn hver onsdag...* :plystre:

Ohh, det var flott.

Jeg er litt svak for gamle Bergenshus jeg! Som dette og dette, men i skikkelig stand ;)

Ellers syns jeg jo disse er flotte; Gades villa og dette.

Skrevet (endret)
Ohh, det var flott.

Jeg er litt svak for gamle Bergenshus jeg! Som dette og dette, men i skikkelig stand ;)

Ellers syns jeg jo disse er flotte; Gades villa og dette.

Åh - her var det mange nydelige hus, Strix! Jeg tror nok at jeg ville lett etter et gammelt hus jeg kunne restaurere istedet for å bygge nytt, hvis jeg skulle hatt noe annet enn det jeg har. Men det er jo utrolig mye jobb da - så jeg forstår jo at folk gjerne vil ha nye hus.

HVis jeg kunne velge helt fritt, så ville jeg nok ha valgt et gammelt hus i dragestil. :rødme:

Endret av pøbelsara
Skrevet

Jeg er helt håpløs meg linker her inne, bare kan det IKKE.

Men for et par år siden fant jeg drømmehuset og finner det selvsagt ikke igjen nå. Det var på 2 etasjer og hadde enkel standard. Men jeg har noen sære krav til boligen min. Er motstander av at toalettet skal stå på badet, det må være separat, eller et ekstra. Og jeg er motstander av 3 stuer og 2 soverom. Hva skal man med det? Det må da være mye bedre å ha flere soverom og heller ha kun en ekstra lofts- eller kjellerstue? Det er da meningen at familien skal samles og gjøre noe sammen i løpet av uken utenom å møtes på kjøkkenet.

Og jeg liker murhus. Det er utrolig vedlikeholdsfritt, kan også vinterisoleres, og man beskytter skogen. Ja vi bruker mye skog her i Norge og har tradisjon for det. Men jeg ser litt annerledes på dette da.

Skrevet
Fantastisk hus og nydelig beliggenhet, men et typisk eksempel på skrekkelig interiør. Etter min smak, da.

Ja, interiøret måtte definitivt blitt bytta ut. Grusomme farger og stil synes jeg. Men selve huset... *drøm*

Skrevet (endret)
Åh - her var det mange nydelige hus, Strix! Jeg tror nok at jeg ville lett etter et gammelt hus jeg kunne restaurere istedet for å bygge nytt, hvis jeg skulle hatt noe annet enn det jeg har. Men det er jo utrolig mye jobb da - så jeg forstår jo at folk gjerne vil ha nye hus.

HVis jeg kunne velge helt fritt, så ville jeg nok ha valgt et gammelt hus i dragestil. :rødme:

Stilig :)

Det er mye man kan drømme om også, men så kommer det jo gjerne litt an på hvor en skal bygge, tomt, nabolag, ved havet, på fjellet, i et byggefelt...

Jeg kan tenke meg et hus i litt gammel stil, men samtidig med store vindusflater, store åpne rom, høyt under tak... *drømme*

Tegner en hel del og prøver å samle de ulike tankene, men det er liksom ikke så lett å få det ned på papir. Samtidig er jeg ikke verdens beste tegner heller :ler:

Endret av Strix
Skrevet
Jeg er helt håpløs meg linker her inne, bare kan det IKKE.

Men for et par år siden fant jeg drømmehuset og finner det selvsagt ikke igjen nå. Det var på 2 etasjer og hadde enkel standard. Men jeg har noen sære krav til boligen min. Er motstander av at toalettet skal stå på badet, det må være separat, eller et ekstra. Og jeg er motstander av 3 stuer og 2 soverom. Hva skal man med det? Det må da være mye bedre å ha flere soverom og heller ha kun en ekstra lofts- eller kjellerstue? Det er da meningen at familien skal samles og gjøre noe sammen i løpet av uken utenom å møtes på kjøkkenet.

Og jeg liker murhus. Det er utrolig vedlikeholdsfritt, kan også vinterisoleres, og man beskytter skogen. Ja vi bruker mye skog her i Norge og har tradisjon for det. Men jeg ser litt annerledes på dette da.

Om du velger "skriv innlegg", så kopierer du linken fra den siden du vil bruke. Her inne på Kg ås klikker du på den knappen som er grønn med et grønt plusstegn og limer inn linken i ruten som kommer opp og trykker enter, så fyller du i kva linken skal hete "hus", "dette" ol. og klar. Og så poster du innlegget :)

Enig med deg i mye av det du nevner. Hva skal man med en stue på 50kvm og 2 soverom liksom :klø:

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg forelsket meg i det huset. Men det blir nok uaktuelt :(

Forsåvidt morsomt hus det, men jeg ser for meg at det passer best for de som har en Boing 747 å parkere utenfor gaten :fnise:

Skrevet (endret)
Forsåvidt morsomt hus det, men jeg ser for meg at det passer best for de som har en Boing 747 å parkere utenfor gaten :fnise:

:ler:

Hvem som sa at jeg ikke har en Boeing allerede? :snurt:

Huset er jo litt sært, ja. Men jeg liker alltid at hvis noe er veldig moderne og symmetrisk, at det er noe som er litt 'feil' for å bryte den for perfekte formen. Noe som er litt smårart og sært.

Endret av mrs_bond
Skrevet
Jeg har surret litt rundt på Finn.no, og av de dyreste boligene var det disse tre jeg falt for:

Dette huset. Nydelig hus og flott interiør. Et godt eksempel på at umalt panel kan være fint, synes jeg (jfr. tidligere tråder). Her tror jeg forresten det har vært boligstylere på gang. Ikke helt sammenheng mellom utdatert kjøkken og supermoderne møbler. :fnise:

Dette huset, som er veldig fint ute, men som etter min smak blir litt for polert innvendig. Overhodet ikke min stil innredningsmessig.

Håper bare ikke det blir solgt av noen som 'ødelegger' det....

Nydelige hus alle sammen!

Det andre her hadde en utrolig flott hage!

Jeg synes det er så utrolig mange fine hus, og alt til sin tid... Jeg er svak for Ludwig Mies van der Rohe, spesielt dette synes jeg ser så flott ut. Ellers er jeg svært svak for Jugendhus og Art Deco.

http://www.frinton.org/history/frinton-park-estate.php

http://www.icfdwellings.com/mediac/400_0/m...20house_400.jpg

http://sf.curbed.com/2007_06_22_deco-thumb.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1200/145192...d1ad5a0.jpg?v=0

http://gs.alesund.kommune.no/aspoybs/Jugen...sund/kongen.jpg

Jeg greier ikke å si at ETT er det fineste jeg vet jeg... Jeg har en alt for 'vinglete' smak, det vil si, jeg ser mye fint i flere ulike epoker og stilarter.

Skrevet
Håper bare ikke det blir solgt av noen som 'ødelegger' det....

Nydelige hus alle sammen!

Det andre her hadde en utrolig flott hage!

Jeg synes det er så utrolig mange fine hus, og alt til sin tid... Jeg er svak for Ludwig Mies van der Rohe, spesielt dette synes jeg ser så flott ut. Ellers er jeg svært svak for Jugendhus og Art Deco.

Det der huset syns jeg var veldig stilig :jepp:

Skrevet
Det der huset syns jeg var veldig stilig :jepp:

Og jeg skal dra og se på det!!! :strix:

Det ligger like utenfor Chicago, så planen er å kjøre forbi der når vi er der :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...